Direktlänk till inlägg 18 mars 2019

Cup. Länslaget. Praktik.

Av csa - 18 mars 2019 14:29

Det händer saker mest hela tiden.


I lördags var vi på våran företagscup i Linköping.


 
Vi flög dit och vi flög ut...


Det var mest otrevliga typer i år. Och vi med vårat oförtjänt fina rykte...fick obetalt. Nåja. Jag har väl å göra med delar dagligen och jag förstår..jag förstår...

Trevligt att se sidor av folk man inte sett förr. Trevligt att umgås med trevliga utanför jobbet.


Kvällen blev inte ung fast vi åkte hem tidigt.

Kastade mig igenom en dusch och så vidare mot Vås och länslagsuttagningen i innebandy för Ida mfl.

 

Mina små. T och I. Coolt att hon fick sitt #3 även i detta sammanhanget. Den skaran vi hade med oss skötte sig finfint. En fick tydligen hybris och mamman med stort V(idrig) eskalerade ännu högre. 

Det visade sitt fula tryne på söndagen...


20 timmar efter att jag hade slagit upp ögonen så stängdes de. En mycket innebandyig-dag!!! Men kul. 


 


Söndag.

Vaknade vid 6. Gav vovvarna sitt och sen blev det en slummer. Vid 9 var vi uppe igen och åt frulle för att sen bege oss i snösnusket till Nibble för en mycket, mycket viktig seriematch för Idas lag. Tabell 2:an skulle slås. Ett lag de aldrig slagit, som bäst oavgjort mot, och äldre uppställning....


Det var en taggad trupp som mötte SMÅ med stort självförtroende!!! Och att de vann med 4-0 var inte ett dugg förvånande med den laginsatsen!!! Riktigt coolt att se dem så taggade till tårna. 

Nu hänger det lite på de övriga lagens sammandrabbningar OCH om de själva står upp mot Köping nästa helg. De är inte heller ett favvolag då det senast var ett slagfält. Men spelar de som de gjorde under denna match så blir det en mumsbit! Det hänger liksom på den där i målet. Och den med hybris har ju en jävla tur att hennes backar står upp mot motståndet. För hon själv tog såklart åt sig äran att hålla 0:an. Att hon alltid annars bryter ihop och bölar som en 7åring hörde inte dit va?? 


Så helgen gick i ett nafs kan man säga!


Idag då.

En spännande dag. Har pratiserat. På ett nygammalt ställe. Funderar starkt på att söka jobbet då det kommer bli ledigt inom en månad. Det känns ju lite kul att nuvarande C där bönar och ber mig om att söka. Kul att nån uppskattar det man kan!!! Kollegan snörpte på mun...


 

Mitt hjärta kan laga middag som man gillar han!

Mina hjärtan är få, men mina och alltså utsollade ur något stort hav av "de där" som påstår sig vara nåt de inte är.

Mina. De är MINA de.


Nåt kul. Annat kul, kan jag skriva för en gångs skull, är att camping är bokad inom snart framtid.

Och att Ullared hade hemleverans med den största saknade gör ju inte ont. 


 

Tack Stefan!!!


Kan det nu ta och sluta snöa i min del av landet?? Jag ska hämta ut vagnen till helgen!!!!


-Ett lag utan en målvakt är fortfarande ett lag!-

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards