Alla inlägg under maj 2019

Av csa - 11 maj 2019 18:15

För att skapa lite kuriösa i inlägget.

Brukar ju kalla Ida för MiniMe. Fast en bättre verision.

Japp. Hon fick konfa sig. Det är en upgradering. För jag...lyckades ju inte lika väl med den uppgiften...  


För att göra lång historia kort. Jag kom till kyrkan. 2 tillfällen. Blev utslängd och aldrig välkommen åter. Så blev det med min konfa alltså.


Men Ida. Hon lyckades.


   


Det blev en långt mycket bättre dag än jag trodde.

Trevligt på alla vis.


Men sen den dagen har vi knappt sett till ungen.

Moppen som fick nytt liv (för det skicket den kom i var då inte ens styrfart på) är nu på rull och hinner knappt bli kall mellan varven. Det är bra det. Hon är 15. Jag vet vad jag gjorde då...


 



-...stolt får man vara...-

 

Av csa - 8 maj 2019 18:15

Att få ha en hund länge är en ynnest.

Att få ha Bosse i 10 år... Jag älskar´t!!! Världens snällaste hund. I alla sina år hittills har han varit lika snäll sen första dagen han satte sina tassar här hemma.

Uppfostrad av Falcon och lek av Dante. Bättre start kunde han nog inte ha fått.

Sen att han är typ bara min gör ju allt ännu mera speciellt. Och detta har han valt själv. 


Min andra vovve som kliver över tvåsiffrigt.

Det är något speciellt på riktigt över detta. Jag ville ha just honom för att han var det närmaste Falcon jag kunde komma just där och då. Och med facit så är han ganska lik honom. Både till sätt och utseende.

Några bilder blev det tagna på hans stora dag. Tyvärr urfällt som sjutton.

Men, jag tycker han är ganska fin som han är. Ändå. 


 

 

 
Den här bilden får bara hänge med för att...han ser ut som en junior.  
Helt ouppställd, inte badad, inte borstad ens, bara nyfiken, då jäklar kan man säga att han är naturligt snygg tycker jag. 


Hoppas verkligen vi får vara tillsammas i många år till. Och att du får vara frisk fortsatt. Och glad. 

Det är det enda jag begär av honom. 

Han har gjort så mycket för mig att jag är den som står i skuld och inte han.


-...the One...-


Av csa - 6 maj 2019 13:19

När man endå är hemma kan man ju blogga mellan "allt uppiggande".  


Just nu tror jag Fan Självt har hittat hit. Eller så är det som på jobbet när jag tror att Dolda Kameran är bakom ryggen. (Dumma frågor alltså...) 


Jag har magtrubbel sen i lördags. På bättringen men vill ju gärna kunna äta och behålla något innan jag sätter på mig löparskorna och ränner för allt vad livet håller. Fick höra, imorse, när jag sjukanmälde mig, att en kollega hade gått hem i fredags för att hon spytt. Så...tack så mycket! Detta behövde jag ju verkligen.   

Har lämnat in u-prov då ryggen inte är okej. Måtte det inte vara nå krångel som kräver medicin eller värre...

Lusen har som tidigare skrivet en trasig trampdyna. Ömtassad men det ser mycket finare ut nu. Skulle behöva få tag på en sån där bra sko åt honom. Den jag har är för det första klumpig och för det andra en högersko.... 

Doris är så skendräktig att hon vägrar äta något alls. Vägrar gå någonstans. Vägrar det mesta förutom att spy då. Påminner mig igen om varför jag inte ska ha nån tik. Kom på det nu. Igen. ORKA!!! 


MEN. Bosse är pigg som fan. Tack gode Gud (eller vem det nu än är som ser till att allt flyter så fint...#ironi) Så det finns iaf EN hund som husse kan kan gå ut och gå med. Jippiii!!

Ja...Doris slipper ju inte promenader för att hon vägrar, om någon trodde det. Men det är ju alltid roligare att gå med en hund som vill röra på sig av egen vilja.  


Regn och sol idag. Och ibland samtidigt. Älskar regnet. Så behövligt. Det har ju nu gått så långt att t o m jag har skaffat mig nässpray "mot" pollen. För något måste det ju vara som gör att jag är så trött, snorig och harklande. Jag skyller på pollen. 


För övrigt så är ju skorpor rätt gott. Man kan leva på sånt? Bara sånt alltså. 


Jag kapitulerar tills det går bra igen.


"Man kan leva på luft, vatten och kärlek..."

 

Av csa - 4 maj 2019 18:45

En månad sen sist.

"-Hur är det med er då?"   


Här är det mittemellan.

Igår var farbrorn "ledsen". Idag har sonen skurit sönder en trampdyna. Sprang ca 7 km vid cykeln trots detta. (Upptäcktes inte förrän efteråt, såklart, så man får väl hoppas han gjorde sig illa på upploppet..)

Men. Idag är farbrorn piggare igen. Och sonen repar sig nog. Doris skendräktig. Kaninen mår toppen. 


 

Promenad idag ville han med på.  


Var tvungen att kika bakåt i senaste inlägget var jag "svor" om då. Och jodå. Svor gjorde jag visst. 

Men tänka sig att det gick vägen!!! Bilen repade sig fort och vi kom oss iväg på campingdebuten. En mycket trevlig camping dessutom. Nu var det ju mest sova-pausa-plats. Men dit kan jag absolut åka igen.


 

Sjukt gullig skylt på campingens "beach".

Grabbarna väntade tålmodigt men inte en brud dök upp.  

Tur att deras matte alltid ställer upp!   


Cupen gick bra! Yngsta dotterns lag blev 2a i B-finalen. Äldstas gäng kom till semin. Snygga mål. Bra passningar. De sköter sig utmärkt. Tacksamt att nästan alla matcher spelades i samma område. Det sparde in på "flängandet".


Sen dessa har vi inte hunnit med fler vagnstrippar. Trist...  Och just den här helgen är det nog tur att vi inte hade bokat in något för det är alla årstider i vädret ute. Snöflingorna får mig att vilja spy. Det är vinter så länge det kommer snö. I min kalender. 


Men lite kul har vi hunnit med.

Vi har varit på 2 utställningar. 3 i år faktiskt.

Sista mars var vi ju i Malmö och där tyckte den Irländska domaren inte ett dugg som jag. Nu var jag i ganska gott sällskap i det tycket. Vg fick han och nästan samma kritik på alla oss med Vg-hundar. Mycket dåligt bedömt tycker jag, när man premierar kapade svansar, överkotat och tragiskt orastypiska hundar. Mycket TREVLIGT var det att träffa uppfödaren och 2 systrar!!! Vi bodde på hotell och "valpen min" skötte sig exemplariskt i den debuten.


Sen var vi upp till Sundsvall. Där tippade jag BIR och BIM i katalogen innan. Rätt fick jag. Vi fick Exc m CK och vann klassen. Domaren var visst trevlig och kritiken var jättefin!! 

Sen Västerås förra helgen (tror jag det var). Där fick han samma resultat och blev 4 Bästa hane. För det var väl bästa hanklass?!   Husse fick skäll av domaren för sin hållning (jag instämmer helhjärtat) och hunden min hade för mkt huvud (jag gillar ju könsprägeln så jag instämmer inte) och inte bästa pälsen på ryggen (jag instämmer. tupén på rumpan är tillbaka och ryggpälsen har han mittbena på = ser svankig ut). 


Lina tog en superfin bild i Sundsvall på "mitt" ekipage.

 

Päls på uppgång. Rätt mkt 2-åring över hans look just nu. 

Han är fortfarande för busig men jag tycker han sköter sig jättebra i helheten.
Duktig kille! Och snygg är han också. 

Vi har också hunnit med flertalet länslagsträningar med Ida. Och även en utgallring. Och Ida kom vidare!!!!  Nu är de "bara" 40. Imorgon är andra träningen för det gänget. Sen nästa söndag så sker den sista gallringen. Då ska truppen bli 25. Jag har försökt att intala dottern om att det kommer nog ta slut där. Nu är ju hon en dålig kombo av mig och sambon. Så även om jag påstår att hon får se det som "en bra erfarenhet", hon är egentligen för ung för att ens vara med NU, att hon skött sig så jävla bra (för det har hon!!!!) och att hon ska vara jättenöjd med det.

Så ska hon såklart gå vidare annars är hon dålig. I sina egna ögon. #suckardjupt 


Vädret kan verkligen inte bestämma sig i detta landet.

Gretas globala uppvärmningsteori har visst gått lite rätt åt helvete, va???  

Skolkande unge som får hela landet att bli religiösa. Va fan är det för fel på folk???? Är det inte dags att dra i tömmarna på den skenande hästen? Jag skäms över att vara svensk medborgare. 

 

Det var ju ljuvliga, somriga dagar i april. Nu har vi isvindar, snö och man tappar sugen på allt. Och folk har mage att påstå "men det var ju en lite för somrigt redan i april..."... Ja, visst fan var det väl det!! Men OCH?????!!!! Är det liksom trevligt att skrapa rutorna i maj då???????

Idioter.


Ett nytt badrum har vi skapat. Inredningen alltså. Badkarsägare numera och jag ÄLSKAR´T!!!!!! 


Ännu inget nytt om jobberiet.

Men jag spenderar min mesta tid där redan. Får jag det inte så har jag faktiskt en plan. Får jag det så kommer jag att drabbas av minnesförlust. 


Nu börjar det bli dags att hämta hem den yngsta från pojkvännen, äta middag och umgås.

Igår hade jag världens bästa Elin här på pladder och middag. Det är måbra-tid. 


Har fasen inte fått något nyttigt gjort idag. Dåligt jobbat!! Yngsta dottern har klippt sig. Bra jobbat!!!


"..det jag inte gjort idag ångrar jag redan..."

 


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards