Alla inlägg under juni 2019

Av csa - 2 juni 2019 18:45

Time flies.


Man hinner inte ens sätta ner röven så är det dags att resa den upp och fara iväg på något.

Karln har jobbat borta, yngsta har hunnit med en Sthlm-klassresa och jag...jag har på ren djävelskap börjat jobba heltid. Japp. Det är helt fel på alla vis och kommer inte gå bra... Men va ska jag göra? Jag har noll förståelse, respekt eller uppföljning från chef. Noll uppföljning. Läkare som inte återkommer och fixar varken tider eller mediciner.

Det får helt enkelt gå rakt in i kaklet och så tar jag akuten till hjälp de dagar det är riktigt illa.

Så ILLA är den svenska sjukvården mina vänner! Så illa är den skött!!!! Och jag kommer kanske t o m ta tider på akuten från någon som skulle behöva den bättre. Så blir det. Och jag kan inte ens be om ursäkt längre. Jag har provat allt annat. 

Om ni bara visste hur många jävla (kan inte beskriva dem bättre) telefonister som jag har skällt ut den senaste tiden!!!! De är fan hutlösa och oförskämdare än jag är.


För att få någon slags guldkant på helvetet så har vi varit på 2 utställningar.

Det har ju inte gått bra resultatmässigt, men trevligt har det varit.

Det är lite komiskt...

En gång i tiden så var det inte ett problem med hanhundar med ganska rejäla huvuden. Men se nu är det ju typ vi (och några till) som har en sån hane. Och det är ju klart att den inte får premeras!!!! Han är ju inte lika någon annan... suck...


Men, men. Vill de ha mer nätta huvuden de där domarna så får de väl gosa in sig där. Jag älskar, ÄLSKAR, Nalles huvud. Både ut- och insidan!!!  


 

Norrköping. Vg nummer2.

Det blir nog inte att anmäla till fler domare som jag inte kan uttala namnet på.   Rasism på hög nivå va?! 



Excellent fick han i Gimo för den där som man trodde att man ÄNTLIGEN hade anmält till en domare som vill att hundarna ska kunna röra sig. Men nejdå...det är småskutteri som gällde där med... Jag ORKAR INTE.   Det är för fan en arbetande hundras vi har - inga Pudlar!!!!!!!!!!! Och jodå..jag vet att det inte hänger 100% på hunden. Det vet vi alla med något på insidan. Men för fan..fega domare - våga stick ut!! Man kan inte placera en hund sist när man står och har öppen kritik om att den som vann klassen var för lång i kroppen, 2an var for lågställd..och lägger till - Nalle rör sig egentlligen bäst i klassen!!!!   Men för mkt stop hade han och något mer med huvudet eller va han sa. Undra vad som är bäst att ha?! En anatomi, rörelser, utstrålning...helt onödigt på en skönhetstävling alltså?! Va bra. Då vet vi det. 

Men se man kunde ge excellent och ck till en helt anatomiskt felbyggd hund som dessutom är så fruktansvärt dålig i  bakställ, vinklar, mellanhänder, rörelser att man vill gråta när man ser den. Det är alltså championkvalite´på sånt.  

Jag tror inte jag vill ha en champion faktiskt. Om det är sånt som är bra för rasen. I tikklassen sen så åkte helt korrekta hundar ut. Det var precis som DÅ kom det någon form av kriterier som dök in. Lägg ner herr O´shea. När du dömer din egen ras (innan våra) och det endast dyker upp 7 st. Då känns det som du inte riktigt kan det du påstår dig kunna. 


MEN. Trevliga människor träffar man och fast regnet står som spön i backen så gillar jag det. Bara SKITSUR över att jag inte får ställa ut min hund själv. Iofs...småskuttande/gående kanske jag kan klara av jag med?...  

Annars..kan jag få namn på nån domare som vill se hundar som kan röra sig med raka bakben och mer därtill???

PM.a gärna.  


-Realist javisst!-

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards