Direktlänk till inlägg 8 augusti 2019

Ett par månader sedan juni...

Av csa - 8 augusti 2019 10:53

Det är så man skäms över sig själv.

Nu har det gått över 2 månader sedan jag skrev ner något. Och jag som skriver för att minnas allt jag inte minns...hur ska jag minnas vad som hänt nu då?

Det är inte lätt att ha senilitet Large. 

En jäkla tur man tar kort med mobilen på allt och mest ingenting av värde...  För då kan man ju skriva lite här i efterhand.


Så.

I juni. Då tyckte vi att husvagnen skulle luftas. Och för att vi aldrig varit där så bar det av till Mariestad. På självaste Nationaldagen. 


 

Till och med omgivningen på nedresan var klädd i svenska färgerna.


Vi hittade ganska omgående våran plats som blev ganska jättebra med tanke på hundarna och värmen. Hade ju velat vara i solstol och njutit själv..men febern kom och jag var mest hängig... Men lite promenader togs (med hjälp av Alvedon och allt annat man kan pilla i sig för att klara av sig själv).

Lite bilder från dagarna...


                                             


Mysigt läge på campingen. Vädret var hanterbart. Lugnet var det heller inget fel på. Men toaletterna, sanitetsstädandet...tyvärr blir det ju det man minns.    Nästa gång ska jag nog aktivera husvagnstoaletten om jag ska dit. Men man tycker ju att folk borde kunna sköta sin hygien lite bättre offentligt? Vågar man fundera på hur de har det hemmavid?   


Hem kom vi. Och febern gav sig väl av till sist.. Och tjejerna hade skött sig "själva" hemma bra. Tack mormor å morfar!


För övrigt bestod månaden av mest måsten och vardag. Med ljusare tider inte att förglömma. Och jobb, väntan, förbannelser...

Det ordnade sig.


-...en dag var det då...-

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards