Alla inlägg under september 2019

Av csa - 8 september 2019 19:35

Astråkigt!!!!

Men nu börjar ryggen kännas lite mer medgörlig. Klarade av att lägga ner hundarnas matskålar på golvet. Så imorgon hoppar jag nog tresteg och springer en mil igen.   


Idag hörrni. Det har varit sol!!!! Och jag tror att min klagan kan ha gjort susen för jag gissar att vi klarar oss från nederbörd idag. Fast det såg ut såhär för nån timme sedan. Och molnen åkte ju tyvärr inte bortåt.


 

Svenskt landskap. Gult och blått.   


Synd att man inte fick ut mer av den här helgen. För nu kommer ett par utan sysselsättningslöshet. Om man törs ska vi på rasspecialen. Wakeboardhelg samtidigt. Hur man lägger det pusslet har jag inte löst ännu. Och så ska jag jobba helg. Isch.


För övrigt har jag flera tokigheter jag vill göra.

Jag villhöver ha en hotellhelg med extra allt. Alltså bio, god mat, och hotellfrulle.

Jag villhöver åka på trav.

Jag villhöver bio och popcorn.

Jag villhöver åka ut med Pärlan.

Jag villhöver en miniresa med något ofog till tema.

Jag VILLHÖVER innebandy!!!! 


Det är mycket jag villhöver nu. Kan kanske vara överlevnadsinstinkten som träder igång?! Lösningen för att klara av äckliga hösten och vintern alltså. 


Just nu middag, t ex. Så jag inte svälter ihjäl   , så jag inte kan göra något av allt jag vill. 


"...may the force be with me..."

 


Av csa - 7 september 2019 15:58

"The weathercast since forever...drip, drop...fucking neverending stop...  "


Gud va lång den här hösten kommer bli. Det regnar varenda dag. Allt är blött, lerigt och kallt... 


Men. Det har då varit ljuspunkter i livet! Just nu är inte en av dem då jag kraschade in i en sparkcykel igår och ryggen sa "gonatt" av hugget som blev.   Så. Ingen promenad med vovvarna idag. Och sambon fick bada Bosse. 

Äldsta avkomman är på domarutbildning och den yngre är troligen i blöt. Fagersta såklart!!


Säsongen börjar ta slut. Men...nog har hon hunnit med något storslaget i år.


 

Lånad bild från Fagerstaposten. 


 

SMbrons i Wakeboard!

Att hon ens kom på tanken att tävla var inget vi såg komma. Och sen inte leta längre efter en lämplig tävling utan nejdå..här startar man med SM när man liksom har det i hemmaklubbens regi.

Vilken tokig unge!! Måste va min.


Hon chansade och provade hoppa ett hinder som hon aldrig ens vågat närma sig tidigare. Hon hade ju liksom medaljen i sin hand redan så... hopp och stort plask! Men hon gjorde det. Och sen dess så är det hopp och inga stora plask mera. Att ge sig själv den övertygelsen att "jag ska!" det är imponerande.

Lika imponerande som att ungen tog mina ord med sig till den nya skolan och talade om för mentorn att hon inte tänker acceptera att få bli störd och påhoppad, ordamässigt, från en klasskamrat längre. De har ju gått i nya skolan i 3 veckor och idiotierna upphör inte. Nästa vecka är det kvartis...gissa en mamma som ska dit och tala om att jag är jag och jag är ganska snäll när man tar tag i skolproblem!!! 


Well.

Länslaget har varit på en cup också. Så man gav innebandysuget en liten återställare. Ida gjorde det bra! 


   

Assist i första matchen där Suras damlag fick sig en tankeställare. Eller 7 närmare bestämt. 


Att det för tillfället är kaosartat i hennes ordinarie lag påverkar henne föga. Och jag gissar att det nästan stärkt henne då hon nu kommit på vad hon vill söka gymnasie någostans. Långt bort åt helsike!!!    Jisses. 


Sen har man ju nu kommit igång på riktigt på jobbet. Trivs fortfarande som fisken! Kollegan är underbar! Nästa veckan kommer nya chefen som jag hoppas är okej. Bra. Det kan man inte hoppas på. 


 

Ännu ett halvårsbesök #checkarav #fuckcanser 

Inget värre är tidigare. Då är det BRA! 


En utställning till har vi varit med om också. Ett smällhett Sthlm - STOXA Märsta. Ch.klassdebuten med en debuttant som domare...kunde ju gå hur som helst...men gick till 4bh. Det får man va nöjd med. Och kritiken är jag ännu nöjdare med.


 


Det efterfrågade, efterlängtade diplomet dök upp efter att en liten "vit lögnerska" på SKK fick rumpan ur och verkligen skickade det. För jag köper INTE att de "så gärna skickar ett till om det förra inte kommit fram".

Man får inget sånt gratis.   

 


Annars täcks dagarna av att springa i ösregn och hitta guld i skogen, faktiskt. De är så stora att t o m jag omöjligt kan missa dem. 


 

 

Kantarellpizza   


Sen har vi varit med om något som bara händer andra.

Här i byhålan har 3st fantastiska eldsjälar för andra året i rad arrangerat en Barncanserdag. De är verkligen fantastiska!!! Och ett lottprisbord utan dess like fanns det. Vi köpte lotter, handlade hamburgare, fika, gick tipspromenad och träffade massor av människor man inte sett på länge. En underbar Hallstadag kan man säga!!!!

Sen var det dragning i lotteriet.

Då några priser redan legat ute på nätet (som lite lockelse) så fick jag syn på ett visst presentkort och sa "DET skulle jag vilja ha om jag vann..."

men så säger man ju om många saker.

Det enda märkliga var att den här gången så VANN vi!   

Då mitt stående och gående hadet tagi ut sin rätt efter 3 timmar så skickade jag fram Ida för att gå och solla på bordets vinster.

Och ungen är ju inte bara smart. Hon är ju också grymt smart.


Så när hon kommer tillbaka till mig så säger hon: -Varsegod mamma! Här är dina nya vinterdäck! 

 

   

Kan säga att hon har skjuts hela vintern nu.   

 

Efter alla dessa timmar där var man lycklig och trött. Och nu i efterhand så konstaterades det att killarnas arrangemang drog in 4 ggr så mycket pengar som förra året. Helt fantastiskt! Canser är ett skit...men att små barn ska ha det är vidrigt!!! 


I efterhand så hade visst sambon även vunnit tipspromenaden på den dagens arrangemang.


Om man får ha något slags galghumor på min egen bekostnad... Jag vann en hel del på cansern. Sveda och värk-ersättning tar jag ut det som...   


Dags att plocka kaninen och göra så lite som möjligt resten av dagen.


 


" Det är bättre att ha en tofsig rumpa än ingen rumpa alls... "

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards