Direktlänk till inlägg 4 augusti 2020

Öland. Dag 1.

Av csa - 4 augusti 2020 21:15

Vaknade till Solen och Vindarnas Ö´s bästa väder. 

Chrilles campingnattsdebut gick över förväntan. Han sov som ett släckt ljus. Precis som hemma kan man ställa klockan på halv 6 och så piper han när han vill ut å kissa. Han är så duktig såå!!!

Tysta och duktiga vovvar. Till skillnad mot en husbil i närheten där en viss Mojje (gud hjälpe mig...hade hunden varit min hade jag stypt den!!!!) Varför måste man ha småhundar som tillåts låte så förbannat illa????? Är det liksom omöjligt att uppfostra Papillons?????? Eller..är det omöjligare att uppfostra ägare av sånna kanske... De var skolexemplaret av ägare och hund som ständigt skäller på varann.

Ni vet.

Hund: *voff

Ägare: Tyst!

Hund: *voff

Ägare: Tyst!

x55gånger i kvarten.


Andas i papperspåse...


Nåja. Våran semester. 

Kaj och ungarna gick in i Borgholm och strosade på förmiddagen. Jag..."illa"...stannade kvar i vagnen med vovvarna och njöt sol och varma vindar. Jag är alltid dålig dagen efter långresor så det var bästa alternativet just då. Det är ett aber att vara sån här..men ingen verkar ju kunna göra något åt det...så jag löser problemet med att inse att skit kommer vara skit och så får jag göra det jag kan. Även om att göra ingenting är det enda. Fan. Kärringen har utvecklat någon form av tålamod de senaste 5 åren tror jag. Obehagligt. Insikt. 

Men efter vilan och familjens återkomst blev det vattenintag.

Nallen behövde ju få vara Sjöbjörn!!!!



Chrille har väl aldrig sett vatten så nära någongång. NyfikenhetsLycka!!!


Men farsan...han verkar ha blivit ett vattenmonster utan dess like. I am so happy. Aldrig haft en sån vattendåre.

Tyvärr va vi inte ensamma vid hundbadet så det fick bli koppel på. Det var en badnymf till Golden med familj där samt en familj med två morrande hårbollar.

Lika bra att ha våra i koppel så inga hjärtinfarkter skulle ske (på de små oljuden).


Och såhär gick det sen.


     
-Ni sa hopp i! Jag hoppar i!


   
...lite hjälpknuff av Ida...så kund man ju ta några simtag! Och Nalle höll såklart koll så sonen inte for illa.  


       

  Han simmar!!!!  



 
Världens snällaste pappa lät sonen åka med på ryggen in till land. Alltså hur jävla snäll kan man vara!??


     

SjöNallen!! Kan förväxlas med en säl också...hahah


 

Hon som man får kasta i plurret. Hon som simmar hur fint som helst bara hon kommer i. Doris kan!!!


Efter vätan så sov vovvarna gott! Gick liten promenad för att torka upp men sen var det bara att njuta kvällen.


 

God!


Mys...

 


Först var man ju tveksam på att åka bort och campa..men med facit så var det liksom inga problem att hålla några avstånd. Vi hade ju bara bästa platsen liksom.


   

Lilla Pärlan i kvällssolen.


-...man kan göra som alla andra...eller så kan man göra som vi...-

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards