Direktlänk till inlägg 7 augusti 2020

Bye bye Öland.

Av csa - 7 augusti 2020 12:00

Underbart är kort. Hade gärna stannat en hel vecka till men... En oerhört efterlängtad optikertid drog oss hemåt. Samt en dotter som gärna ville hinna hem och landa innan skolstarten. Då får man packa ihop och tacka för sig.

Men jag ska tillbaka. Det ska jag. 


Bara se liksom. Vem vill inte se detta när man kliver upp på morgonen???


   

#nofilterneeded


Vi jagade upp Hannah (hon gillar att sova länge hon!) och allt packades ner och in för avresa. När det sista plockandet hände tog jag en sista promenad med vovvarna så de skulle bli nöjda. Stekhett redan kl 9. Det är väl tur man har AC i bilen va??? För hundarnas skulle menar jag.


   


Vi hade väl en himlands tur som kom och åkte när vi gjorde. Rånet i Böda missade vi. Och alla verkade ha åkt hemåt innan oss. Bra där.


Ett stopp i Västervik för lunch och...bus.


 

-Jag vet att jag inte får äta koppel. Men hur ska ni annars se mina nya, vita, fina tänder???

Knasvovve. Bästa modellen. 


Hemresan gick som vanligt saktare än bortresan. Är det för att man inte vill hem?


Mycket trevlig resa blev det! Mycket! Det är väl inte så länge tills vi köper våran husbil och får åka själva jag å sambon + hundarna som inte har något val. 

Men i år funkade det att hänga med de konstiga päronen. Och jag tror de var ganska nöjda båda skitongarna.


Hemma var det ju inte lika roligt att packa ur allt...men...någon måste ju göra det och hembiträdet lyser fortfarande med sin frånvaro.  


Tack för allt lilla familjen Inte-som-alla-andra!   


- Family first. The Family I have. -

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards