Direktlänk till inlägg 6 september 2020

To care or not to care...

Av csa - 6 september 2020 22:15

För det första.

Jag kan se igen.


   

Plötsligt, i tisdags, hände det. De ringde och jag är numera inte blind mera. Jag är dessutom mer nöjd med brillorna än jag trodde att jag skulle bli. Det är en av några bra saker med den här veckan.


I torsdags var det dessutom avslutning på valpkursen för Chrille. De fick bl a prova på nosework och han gillade det såklart. Det var ju mat/godis som skulle hittas. Den killen kan hitta "go"saker han. Rådjursben i skogen är han ju champion i redan. Duktiga lilla vännen. 


Sen var det en trevlig gårdag också. SM. Vi var där och kollade och förutom att jag höll på att frysa ihjäl så var det trevligt. Jädrans duktiga ekipage. Synd, jättesynd, att Hannah inte var med bara... Tror hon hade fixat det rätt bra trots ny banan och jävaranamma. 


   
Melanie (till vänster) vann såklart guld i sin klass. Calle hade en dålig dag (till vänster) men lika glad för det den pojken. 


Hannah har varit lite krasslig i veckan och fick ju därav varken åka wakeboard eller vara med på cupen i Solna. Meeeen det löste ju häxan med att trycka in andra "odugliga" i hennes ställe. SUCK. Mötet imorgon hoppas jag vara närvarande på. Det beror lite på...information jag väntar på...men tydligen inte ska ha rätt till!? 


Ida har varit på träningsläger med laget. Avslutades med träningsmatch mot Sirius JAS-match. Det verkar varit en lyckad helg. Avslutade den med Länsträning. Hon var väldigt nöjd. Då är jag det också. 


Sen...har man resten av veckan i bagaget.

Den har varit...full. Jobbat, krånglat, löst och knåpat ihop dagarna. Imorgon har jag en hel hög med problem att fortsätta lösa... De ska va glada de har mig.


Elektrikern har kopplat råbandknop i rummen. Tack. 


Jag har faktiskt gått en okej promenad med vovvarna. Andas är bra grejjer. Och Nalle verkar nöjd...


 


Idag, imorse, gick proppen helt ur.

Sammanfattas mest med ord som självömkande vidriga människor, irriterad, arg, besviken...och en smula - Okej?! Jag  behöver väl inte bry mig om ingen verkar bry sig i att informera mig?????

Men. När ens bror ligger på Karolinska efter att ha flyttats med ambulans från Usö natten tills idag för att han blev sämre...då tycker jag väl att golddiggern kunde tala om det???


Men. Jag befinner mig någonstans mellan I don´t care till You don´t care

Och detta kan sluta hur som helst. Och jag kommer inte bete mig bättre än de förtjänar.


 

-...det räcker så...-

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards