Alla inlägg under oktober 2020

Av csa - 30 oktober 2020 00:20

Efter en mycket lång, 4-dagars, vecka kom då helgen.
Det har varit en hel del ont...tyvärr... Vågar knappt tänka på när det kommer bli kallt.

Dagarna passerar med mycket att göra.
Det händer såklart stora framsteg, men än är det en hel del kvar...

Dock är det dags att lägga energi på att få in Pärlan i vinterdvala också.
Hoppet ligger på söndag.

Så. Förutom att vi har en enveten älgko i hasorna, så ska vi nog hinna en hel del under dessa 3 dagar.
Synd att sambon inte är statlig imorgon han med...

Coronan har krypit närmre inpå också. Måtte skiten hålla sig borta från mitt och mina.
Det är väl det sista man behöver just nu.

Dags att natta kudden.

Av csa - 15 oktober 2020 17:11

Jag mindes lösenordet till låsta inlägg...


Och. Bara för att...så lägger vi till en bild från det inlägget.


 


- Det är alltid kul med nåt kul! -

 

Av csa - 15 oktober 2020 16:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av csa - 13 oktober 2020 10:44

Härliga höst.


 

Ett enda stort blött, lerigt, solfritt, kyligt "mums". 

För folk som inte går längre än mellan ytterdörren och bilen. Om ens det.


I helgen kom febern. Inte mycket. Men tillräckligt för att inte hålla huvudet vaket. Nu har den gett sig av men hostar, snorar och har lite ont i halsen fortfarande. 

Så då är det väl bara att stanna hemma och ta sitt ansvar då? Inte springa på ICA. 


Jag förgyller tristessen med hemstudier. Det är väl ett bra tidsfördriv när man är oduglig?


 

Förbannat bra serie. Förbannat bra. Känns som man tittat i flera månader men har ännu mängder av säsonger kvar.

Hur kan mord va så spännande? Lösa mordgåtor...poliser...försvarsadvokater...

Hon kanske inte är helt fel ute??? Det kanske är genetiskt???


Coolt.


Ja. Nåt ska man ju fördriva tiden med. Alla kan ju inte hänga på nätet och tissla och tassla?   Och vissa...tänker inte riktigt med hela innehållet innan de slänger ur sig frågor på lite "fel" platser och så   oooops! Så var informationen i mitt knä. NÄÄÄMEEEN!???! Så de kan gåå???  "Din vän har också en vän...som kanske är min vän...eller...bara lite för nyfiken för allas bästa?" Sweet Lord. Vi bor i en håla där inavelsgraden är nästan större än befolkningsmängden. Ingenting är hemligt här!!!   


Vart får du din information ifrån?

Du, är väl en av dem som skriker källkritik så högt så trumhinnorna spricker i vanliga fall...hur glömde du nu ta reda på vad källan menar?

Kan de vara så att jag matar folk med det jag vill att de ska veta...? 

Kan de va så att jag har en liten plan bakom?

Kan det vara så att en liten FBstatus bara är...hittepå???   


Det kan det vara, sörru!!  


Jag har liksom inte garderoben full med sånt som är jättejobbigt att folk ska få reda på? Jag bor ihop med mina barns pappa. Vi har det förbannat bra. Typ ett förhållande. Jag har inte behovet av att ha ögon i nacken...eller oron för att mina barn ska få veta hela, fula, smutsiga sanningen om vad mamma pysslar med...

FFS inte ens min släkt fattar hur jag orkar vara JAG hela tiden. Behandlar mormor lika som min jobbarkompis. En av dem är död dock...men...principen. Jag är som jag är. Vem som än är i höravstånd.

De behöver inte fatta. Jag fattar.  


Det är faktiskt nästan så jag t o m börjar fatta kärleken för hösten nu.

Det är då man har tid att sitta inne och skärmdumpa, hetta upp ledningarna med baktalande, hitta på lite, salta lite mera och...så lägga upp lite bilder från ett liv som är krasigt, men ska se så perfekt ut för allmänheten, att lösnaglarna fladdrar av.

Måste vara hemskt jobbigt att liksom allt behöver vara fejk??? Banta för at man tror man ska lyckas se ut som nån influencer (kan ff inte med att det är ett yrke. Sry. I´m old), springa för att man fått åldersnoja, lägga upp nyttigt levene...och så spär man på lite "egentid" med vinglaset sen.

Det finns folk som är idrottare. De har hållt på och kämpat i alla år. Jävla bra pannben. Det är inte dessa jag menar här och i texten. Det gör sitt för sig. De har en hobby! Big difference.


Själv behöver jag färga håret för att grått hår blir så otroligt hårt att det liksom inte lever mera. Men jag tror inte jag blir yngre av att färga håret. 44:an hänger liksom kvar i passet.   


Jösse.

Vart är O´Boyen??? Eller kan man hitta nåt gammalt chips liggandes på någon skafferihylla kanske? Woohoo. Sjukpartyt kan börja. 


Sen måste jag ta tag i lite skärmdumpar som ska arkiveras nu. Viktigt!! 


-...en klubba, en ny hall, ett nytt lag...-

 

 

Av csa - 9 oktober 2020 23:30

Nästan på minuten 40 timmarsvecka #check

Den har varit bra så sett att allt strul blivit fixat, bortsett från nån stjärna som blinkar i otakt... De flesta har varit på kombU och måste säga att det varit sjukt lugnt på t-fronten. Om det berott på de som varit frånvarande eller de som inte varit det, det kan man faktiskt fundera på något varv. Jag misstänker nästan det första. Dramaqueens. 


Annars har det varit en relativit lugn vecka. Jag har vilat och sovit. Men blir ingen piggare. Kom faktiskt ihåg (om än en dag för sent) att ringa lasarettet, efter uppmaningen i fredags från den läkaren... Och nu är visst en remiss i rullan redan. Det var visst inget att strunta i, det jag skulle be om.

Så. Snart ska man väl under luppen igen då. Och normalt skulle det ta 6-8 veckor. Men jag kunde vänta mig något typ nyss. 

Fick frågan av SC hur jag kände mig... Ja. Jag är nog den mest luttrade, tuffaste, jag vet om. Så jag tänker och tror ingenting. Hit me, liksom. Jag är jag. Och kommer aldrig bli som andra. 


Apropå psykfall.

Match i helgen. Och...då upprepar sig historien. Samma historia man påstår sig tagit lärdom av. Man har gått vidare hörde jag. Till år 1924 då eller? Älskar min dotter som svarade på sin kallelse till frontning. Kontrade med ett fett "kommer ej". Det kommer fortsätta hända. Varenda gång. Så länge som lusten för det finns. Hahaha. 

Nu tror ju nötterna att man inte vet något. Just pga att de är nötter. Men...därav finns det ju bildbevis. Skärmdumpar kommer liksom utan att man behöver anstränga sig. Hahahahaha. 


En helt annan detalj, fast nästan i samma spår, är att jag äntligen fått sambon att avgå. 8 år av idiothantering fick väl vara nog av tidsfördriv? Ledare som är barnsligare än kidsen. De gnäller på verkligen allt. De gnäller på sina medledare t o m. För att deras egna barn inte är prio ett typ. Föräldrar som gnäller på allt och lite till. Jösses....

Han kan ju inte sitta kvar på en stol som tydligen uppskattar mobbare. Det går liksom inte in. Jag har ju tagit ställning för läääääänge sedan. Och om nu någon tror att detta skett pga "vinst". Tänk om. Ingen vinner över oss. Vi lämnar bara ett hus att förfalla.


Och nu är det ju som underbart hur elak jag kan få vara framöver. Mistluren kan låta hur mkt hon vill. Jag ska hånskratta. 


 

Lite värme kanske skulle pigga upp vardagen?

Väl bekant med vart detta ligger.

Får väl se vad utslaget på remissen blir. Det kan vara ett avgörande om resan.


Näe. Hur kul det nu än är att skriva facit här så har jag en match att köra till imorgon. 


- Den dagen du tror du kan lära mig något har du just lärt dig något. - 

 

Av csa - 3 oktober 2020 00:08

Vecka 40.


Började med lasarettbesök och avslutades med...lasarettbesök.

Jag hatar lasarett.



Min egen hälsa är ju ingen nyhet för mig. Måndagens vistelse på Usö var dock jobbig. Med stort J. Jag var helt slut efteråt. Så fort jag kan ska jag tillbaka. Men då tror jag att jag behöver ett något lugnare sällskap. 


Dagens halvårskoll var bevisligen jobbig den också. Jag var som en disktrasa när jag kom hem. Åt sen brunch och somnade. Huvudet värkte. Frös som en lort. Fick en ny läkare då min tydligen var sjuk. Synd. Men, han fick lite bilder att gå igenom och återkomma om. Och jag fick en tillsägelse om att inte börja sälja min medicin på Svarta Marknaden. Tur man kan skratta åt eländen...

Fick med mig att jag ska kontakta en annan avdelning på RS. Ska ringa på måndag. 


På utvägen efter en alltför lång vistelse så fick jag en flashback.


 

När jag låg där så var det också besöksförbud. Då pga RSvirus. Nu ett helt annat skitvirus.


Veckan har alltså bara innehållit 2 arbetsdagar (för att jag helt enkelt inte fixade att jobba mer idag) men den känns som den varit minst 14. Jobbisen har varit sjuk i en vecka så jag var mer och mindre själv. Det regnade in jobb från alla håll samtidigt som några buggar satte krokben på allt och alla. Det kunde alltså varit lite smidigare. 

Men, men. Fixade det jag tyckte behövdes och får väl jobba till 18 några dagar nästa vecka istället...kanske...om orken finns... 


Skulle ha häckat i seket i Sura nu ikväll. Men då jag mår lite tjyvens så avstog jag. Fick se eländet på Solidsport istället. Kan varit ett mycket lägligt val. Själva spelet från "oss" var det då rakt inget fel på. Men domare som behöver uppmärksamhet...kan de inte bara bilda en klubb eller lämna in sin licens? Länets fjantigaste lag behöver inte fler snuttefiltar än de redan har. (Förbundet, coachsmör, vekt, gullegull...)

Men redan på måndag så spenderar nog en del av dem lite tid på rehab. Det har de förtjänat. 


En som inte är så fjantig är min dotter. 2, av ett gäng skott, slapp bevisligen målisen ta idag. Cornelia va en ninja btw. 


 


Hon kör bruks-rehab istället.

Ny match alltså. 

  


Sambons nya leksak ska jobba sig svettig imorrn också. Och så får vi se om Mrs Watercrazy ska till Fagersta eller inte. Sista chansen. Sen blir det pimpling istället.   


- Hellre ett blåmärke på benet än  på tungan. - 

 


Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards