Alla inlägg den 7 november 2020

Av csa - 7 november 2020 21:43

I paltkoma...


 

Grekisk Pytt. Ohyggligt mkt vitlök inbakat. (Va gör man inte för att folk ska hålla avstånd liksom.)

Så oförskämt gott det blev!!!  #dräggelpölar


Annars kan man väl bara konstatera att helg. Det är så skönt!! 

Vilar den svullna, blåa foten och i stående småfixa lite överallt inomhus. Städat lite lätt. Fixat manikyren på doggarna.

Fick i färg i håret igår kväll också minsann. Det var inte ett år för tidigt. Och det blev bra. Tror jag.


Iofs var det tidig uppstigning idag så Hannah hade frontning. (Gud hjälpe vilket slavarbete för nothing..) och Ida satt länge i kvalet igår om hon skulle tacka Ja eller Nej på sin kallelse till match.

Men sen så sa hon: Fan. Det kan ju va sista tillfället att få spela innebandy överhuvudtaget på länge... Jag tackar väl Ja då.

Klokt. (Hon kommer antagligen att döda oss alla en dag om Coronan inte drar åt helvet snart. En Ida utan innebandy är fan mer skrämmande än Coronan i sig.   )

FK1-match alltså. Sura mot Hallsta. Derbynas Derby. 

Det är alltid tjat om (läses i lätt falsett: "-...Meh!!?? Huuuuur kan 04:orna få va med??? De spelar ju JAAAS!!!???!"

Jo. Det ska jag förklara. Plättlätt.

F05 i Sura och F04 är ETT LAG. De spelar ALLA i ETT LAG. De tränar alla träningar ihop. De spelar matcher ihop. Därav "får" de spela i allt från FK1 till JAS. Och om vi ska vara riktigt korrekta...de har t o m spelare som är 06:or i truppen!!! Så även idag. (Det är väldigt viktig detalj vilket år de är födda...  ) De har ofta en 05:a i mål på JAS, om nu motsatsen kan imponera. Det gör den på mig iaf. 


Ida som Forward. Haha.. Nåja. Hon gjorde väl det inte alls illa.


 

Gulsvart MiniMe (till höger i bild)

Sura vann matchen rättvist på alla vis. 4-6 eller nåt sånt. Vem räknar. En seger är en seger.

Dotra fick ta en straff men tappa bollen så målisen hann få fingrarna på den. Inget att säga om det. Och sportligt lagd som min dotter ALLTID är så klappa hon målisen uppmuntrande på axeln efteråt. Uppmuntrande.

She is a teamplayer av rang! Se och lär folk!!!

 


Är verkligen glad att det blev en sammanslagning av Sura och Hallstas brudar. Vilken klubb. Vilket lag. Vilka jävla bra tränare!!! Vilket jävla bra mottagande av suringarna.

En av de nya lagkamraterna är här och hänger ikväll och med tanke på alla asgarv så gissar jag att det är en rätt fin ny bekantskap.


Sen...att den andra är i Sura i detta nuet och sover över hos pojkvännen.  Det är ju nästan komiskt. Kanske ska ta och byta ort att bo i? Surabor verkar vara ungarnas val. Jag vänjer mig...slowly...   


Om det nu inte var att jag trivs så förbannat bra i mitt "nya" hus. Hoppas bara att fönstermannen kan ta och komma med det som vi beställt så man kan ta och hänga upp gardiner så...är det väl så gott som klart!!(?) Fattas bara lite möbler som jag inte vågat åka och skaffa från Vås. En tröskel ska gjutas. En annan byggas. Nån vägg ska fixas. En annan ska putsas.

Men. Jag har inte tänkt flytta i det närmaste så. Kanske golvlisterna på övervåningen...tröskeln till badrummet...dörren till kontoret... Ja. Kanske kommer det allt på plats?! Vilket år som helst.   


Alla miljontals löv har fått sig en åktur idag. Hundfönen är en bra uppfinning. Och varför inte blåsa löv med den när man inte använder det till annat för tillfället? Funkade bra! Chrille for runt i kapp med löven han.   

Tvyärr!!! Så halkade han sen på den jävla trätrallen strax innan vi skulle gå in igen, och ont-ont-oooont   gjorde det!! Vet inte om det är knät han slagit i. Men han linkade på. Och fick som han ville, följa med de andra på långpromenad efter en stund.

Går bättre redan nu. Så inget är brutet. Men han har säkert blåmärken under luddet. 

Kroppskontroll noll. 

Jag kan erkänna att jag hatar den där trappen/trallen. Har halkat så många ggr att jag tappat räkningen. T o m kraschat foten på den ju.

Ska bli skönt till våren när den ska rivas och byggas nytt. (Kan vi snabbspola tiden????)


Så. Man slapp krattandet (spar på nacke-axlar) och alla löv är nu väck.


För att avsluta med något rysligt gott:


 

Den där Goooodingen....(bakom lussekatten...som för övrigt också var jävligt go´...):

-Ska bli Pappa!!!  

Som jag då skrev: "-Om kemin är bra så blir det valpar!"

#rättigen  


     

- Amen! -


 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards