Direktlänk till inlägg 13 november 2020

Fredagen den 13:e 2020

Av csa - 13 november 2020 23:28

En dag jag sent kommer glömma. Fast jag spottat på svarta katter, kastat salt i såren och hängt vitlök i gardinerna.

Inget funkar The Old Way längre...


Igår gick jag aldrig ur sängen. Det kändes bara inte bra. Har nu haltat och kryckhoppat mig fram i några dagar på jobbet och jag har fan ont! Det fick va nog bara. Ingen tackar en extra för detta ska alla veta.


Men så inatt. Inte nog med att jag inte kan ligga som jag vill utan att vakna... Hostade mig vaken. Snoret rinnande. Nysningar x44 innan frukost ens. Ont i skallen...

Det är väl inget att vänta på? Vet ju hur det låter om man skulle gå tillbaka utan att ha...

Dottern får inte gå tillbaka till skolan innan svaren är bra. Hon va typ täppt i tisdags (efter simprov). Sen bra. Vi har inte samma symptom men "förkylda" definitivt. 


 

Hört att många haft problem med att få tid för provtagning.

Mitt gick på några timmar. Orsaken till det vettifasen. Men glad att inte behöva vänta utifall att...


Och det var bannemej bland det äckligaste jag gjort på länge. HATAR att få ner saker i svaljet. Kan ju knappt borsta tänderna längst bak liksom...

Hulkandes, snorandes, nysandes och ögonen som bara rann... Får nog sanera bilen efter detta. För hela instrumentpanelen lär vara "sprayad". Isch...

Men men. Nu är det gjort. Inte för att jag tror att jag är dödssjuk. Men nu har jag följt alla direktiv jag önskar andra ska. 

Det killar ner i hela lungorna. Nyser och snorar ännu och så trött så jag sovit flera omgångar idag.


Jag hatar förkylningar!!!!! Och det är bara höst. Så jag har väl en 80st kvar att vänta innan våren äro kommen.   Imorgon kan jag tänka mig att vara piggare. 


Till något mycket trevligare.


 

De där humörhöjarna i flocken.


Kaninen bet sönder en prydnadskudde. Doris hjälpte till med tvätten. Den yngste har mest ställt till med leriga tassavtryck. Nallen...han bara är han. Bäst. 


 

8 månder nu. Vart gick tiden? 

Men precis lika go som när han kom hit. Bara lite större och lite mindre kroppskontroll.

Just denna bilden tycker jag han påminner nå sjukt mkt om Bosse i samma ålder. 


Kidsen har nu kommit till insikten att de inte får träna mera. Så de kom på en annan sak - att umgåtts. De är t o m sams.Och helgen har ju faktiskt hunnit börja. Notering till framtiden. Och längre fram än så. 


Jag undrar hur många som kommer få spunk på dessa nya Covid-direktiv. Ok. Man är ju inte dum. Många kommer skita i det för "det händer ju inte dem". Några kommer ångra att de inte har speciellt mkt att göra inom väggarna. Andra kommer skapa problem. Och en hel hop springer vidare på partyn...


En annan trivs. Jag får ha familjen hemma. I det hem jag älskar. Jag kan ju säga att läget på hemmet inte heller sitter i vägen alls nu. Fy f^n för att bo i lägenhet nu, av alla gånger. Vägg i vägg med folk som har lika lite att göra som en annan. 

Jag har iaf tomten. Skogen. Lugnet. 


Man är lyckligt lottad. Och i väntans tider sitter man...


 

Alltid lika kul att gissa hur många de är. Vilka kön de kan ha...

Sen är det bara att hoppas att de kommer ut alla, levande, smidigt och är pigga och hungriga.
Den blivande modern är iaf i superkondition.   


Näe. Dags att hinka nån liter vatten så man slutar hosta igen...  


Sen väntar en nybäddad säng...


- Topsar är inte längre min grej. Och inte möss heller. - 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards