Alla inlägg den 14 november 2020

Av csa - 14 november 2020 23:52

Ok.

Va gör ni i dessa tider då?


Jag försöker friskna till. Men även hitta inspirationer och tänkbara köp. Det vimlar av Köp-och-Sälj-sidor på nätet liksom. Det visste man ju.

MEN.

Varför hittar jag bara saker jag kan tänka mig köpa i typ...Skåne????  Inte nog med att det ligger hysteriskt långt bort. De ligger hysteriskt långt bort...just nu. Nu. När man inte ska åka helst längre än till sitt eget badrum.

Vad är oddsen???


Men. Det händer ju att jag hittar prylar även här i orten.

Och nu har vi ett stort problem att ta upp här....

Varför(????) lägger man ut en annons. Som sen har funktionen att man kan skicka PM i...och sen inte svarar på PM?

Vad har man för diagnos då? Ska man sälja eller inte sälja? Har man sålt prylen kan man då inte ta bort annonsen? Eller har man glömt att man lagt ut en annons? Eller vad är det som är felet?

Ja. Jag blev lätt irriterad mer än en gång på en dag där. Och dessutom. Är man inte nätkunnig ska man nog inte vara på nätet. Än mindre befatta sig med att sälja saker. Om det är nät-o-kunskap som gör att man inte kan svara på ett enkelt meddelande så ska man nog inte göra något alls som har knappar inkluderat. 

Det har jag ju t o m lärt min mamma. Och hon kan varken det ena eller det andra inom datoriserande. Hon trodde Enter var en datormodell liksom.   


  Dagens absolut bästa Sälj-annons måste gå till en lokal "matematiker".


Hon hade 4 saker att sälja.

1 sak kostade 50kr.

3 saker kostade 25kr/st.

Men hon kunde tänka sig att sälja allt för...150kr.


Låt det skjunka in.

Jag hade en knapp 2a i allmän matte men fick inte detta att låta bra.  Vilket geni. Undra va hon hade i matte? Och undra vem som kommer köpa "The whole package" så att säga...?



 
Bild lånad från FB.


Jaja..jag är som jag är.

Och att vara småsjuk och så inte kunna röra sig ihop med att man har restriktioner iom det här jävla skitviruset...det är som att blanda bensin och dynamit.

Jag är rastlös. Stel. Hostig. Snytandes. Och ganska mycket rastlös också. 


Tur det är imorgon strax så man kan få en ny dag.

Och jaga prylar på nätet.

Och bli lite irriterad.

Och sen börja om...


  


- Det går en dag. Och så kommer det en ny. - 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards