Alla inlägg den 16 november 2020

Av csa - 16 november 2020 23:06

Började dagen med att...


 

...smått förvånas av en del i texten som kom.

Det var ett mycket udda sätt att förklara att "..du är inte sjuk men du kan vara sjuk fast du inte är sjuk..." i min lilla hjärna.


Nåväl. På pappret är jag nu frisk då(!?). Nu ska bara verkligheten blir densamma. Förbannade hosta och snor. C sa åt mig att börja slå in julklappar, knyppla eller sträckkolla serier på Netflix... Men på jobbet ville han inte ha mig förrän tidigast onsdag.   Uttråkad från H*ell. Men, men...jag har inga problem att sova så det kan jag ju pyssla med.


Tog första promenaden på över en vecka idag. Det var FLÅSIGT kan man säga. Men smått vackert.


 

Doris ser vettskrämd ut.   Det var hon inte. Men hon borde vara. Detta hästskitätande kostar henne snart en hurvel. För jag vet ju vem som får torka när skiten, bokstavligen, kommer upp igen...

Det var tänkt att bara Doris skulle va med på bilden. Men se linsLusen och sonen liksom flög upp på stenen för att delta. Och då fick de väl va med då. 


Hann få med gossarna på bild. Magiskt sken!!


   

Försökte ställa in en funktion när jag skulle knäppa bilderna. Det gick inte så bra.

Men helt filterfria bilder blev det. Och de stog kvar!

Måste säga att det är inte mkt som skvallrar om att de är i släkt dessa två. Förutom intresset för hemrenovering då...  

Det roliga är att det märks mer och mer att Nalle börjar bli sin pappa. Lugn, tålmodig och snäll som en filbunke. Bara är och är precis så ljuvlig som Bosse... Helvete va jag saknar honom.  


Om man inte har något snällt att säga ska man va tyst - verkar vara den nya "du får inte tycka som majoriteten inte tycker".

Men se detta är min blogg. Och då får jag tycka och skriva vad jag ha lust med.

Och därav... Nej!!! Det är INTE ok att julpynta nu. Va trött jag blir. Ja! Det är mörkt ute. Det är höst. "Ni" älskar ju hösten så varför ska ni då pynta vinter och ha ljuset igen???? Alltså folk vet inte vad de tycker längre... 


Jag vet vad jag tycker, oavsett vad andra tycker. Alltså inte om jul, vinter, kyla och mörker. I år lär det dessutom bara bli krångligt på alla vis. Som allt annat är krångligt nu. För alla! Somliga verkar tycka att det bara är de som får det svårare framöver... Ni vet. Ego-korkarna.

De nya restriktionerna fr o m om 2 veckor. 8 pers i en samling sen stopp. (hur kan dumskallen dra ut på det så länge ens? Fattar han inte att NU kommer folk börja kasta sig ut i affärer och tokhandla, umgås och göra allt de sen inte får!! Idiotregering!) Det är ju knappt så att somliga familjer håller det måttet. Vem ska förklara det på deras förståelsenivå? 

Men det kommer inte hållas det heller. Byt ur restriktioner mot böter och förbud istället. Gör något rätt! Byt ut regeringen, tack!! 

Idag kunde han inte ens svara ärligt på att deras 300pers-regel var ett naivt, korkat, impulsivt tilltag när en reporter frågade.

Tänk om åbäket EN gång skulle kunna säga det som är sant - "Vi är för dumma för att fatta bra beslut!" Den dagen skulle t o m jag kunna hålla med honom...


Undra om jag ska börja förbereda för påskmiddag i helgen kanske??? Ungarna har nog inget emot att måla ägg. Påskmust är gott. Påskägg är bäst. Påskskinka...mums... 

Glá Påsk på Er alla!!!  


- Uttråkad är en livsstil, inte en känsla. - 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards