Direktlänk till inlägg 24 juli 2021

"Sovarveckan"

Av csa - 24 juli 2021 23:13

Den har varit svinfin.

På pappret kallas det att jag haft semester i en vecka.

Men i min värld så är inte sommarsemester EN vecka... I allafall inte för min återhämtning och mitt bästa. Men...jag är ju inte ett dugg förvånad att även året semester bli kapat uppdelad. Verkar vara helt okej upplägg (för alla andra)...bara De får vara lediga i 4 veckor sammanhängande - minst - så är det rosa moln och glada miner. Teamwork på hög nivå. Hade jag inte stannat förra veckan så hade det varit ojojoj...oj!!!


De kommer få veta hur bra lösning detta var. Ca 50 veckors påminnelse kan väl vara rimligt. 


Förra helgen började inte i direkt lugnt tempo. Det hanns med en hel del faktiskt. Sjukt nöjd.


 

...just detta momentet var väl inte direkt skoj...men en moppe rullar rätt dåligt på ett hjul så det fick bli upphämtning.

Mest förvånad över att den fick stå orörd en hel natt mitt i "centrum". 


Sen blev det blommande fixande.


 

Grymt nöjd. 


 

Även alla palettblad och hibiskusen fick krukor och plats. Tänk så snälla vänner man har som förser en med blommor. Och som även tror att jag inte ska ha ihjäl dem på en kvart. De imponerar på mig, i sina höga tankar om mig. Haha...


Söndagen blev det en snabbvända till min stort, efterlängtade destination - Ikea. DET hände inte mig igår inte!!! Smarta som vi var så sprang vi in och hämtade det vi skulle ha strax innan stängningen, vilket medför att antalet människor är minimalt. Perfekt!


Syrror i samarbete...


 


...och innan allt var uppackat och på plats så var både orken och dygnet slut...zzzz...nattinatti Ida....


 


Veckan har sen innehållit det mesta. Sol, värme, ett barnfritt dygn för oss päron, lite rekreation och stora förändringar...


     

     

Vyer som uppstår...och som inte funnits på måååååånga år...

Och det är bara början. 


Benet har värkt och jävlats en del..men trots de skyhöga temperaturerna den här veckan...tänka sig att man kan få tillbaka en fotknöl bara sådär...

En "liten" skillnad kan jag tycka. Så den där värmen kan fortsätta vara underbar. Den gör mig inte ont. 

 

Igår tog vi och avslutade "semestern" med att gå ut och äta alla 4. Trevligt på många vis.

 

             

 

 

Tack familjen!!! Ni är de bästa jag vet!! 

(och tack privatchaffisen)

 

 

Idag har karln befunnit sig på ett tak mestadels hela dagen och jag har bott i tvättstugan och knappt hunnit sova i solen (skandal!!)

Imorgonbitti så blir det action från morgonen...lika bra att ta och knyta ihop sig strax med andra ord. Man ska väl dessutom försöka vända frihetskänslan mot jobbkänslan igen...

Hördes sucken???? 

 

-Man hinner inte mer än man hinner.-

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards