Alla inlägg under december 2020

Av csa - 25 december 2020 22:18

Det är jul.

Högtidstid.

Familjer som inte kan fira ihop. Där folk tar Covid på allvar alltså. Själv är jag störste boven och orkar med att vara den. För jag bryr mig inte om saker jag inte förstår. #internohumor


Vi har haft det lugnt och ännu lugnare sen ledigheten trädde i kraft i onsdags. Vred dygnet på en kvart. Inte bra. Men, vad fan är bra nu för tiden? 


Det har inte varit händelselöst, för blogguppehållet. Snarare tvärtom. Mestadels känns det som man skurat golv och blåst hundar. 


Vet inte om jag minns allt som hänt på en månad....


 

Men Nallebarnen föddes 18/11 och är nu hela 5 veckor. 1 liten tjej och 4 killar blev det. Precis som vi trodde.

Kan inte ljuga om jag säger att jag är nyfikna på de små liven... Kan man ta en bilutflykt över dagen till Umeå? 


Snön har kommit, gått och älgfan däremellan.


   


Har tacknämligt inte träffat på den där älgkossan på ett tag nu. Det gör inget om hon fått för sig att bete sig som en normal älg - ur min väg - för all framtid.


 

Lagomt grisigt underlag har det mestadels varit. Regnat har det väl gjort från september till nyss va?

Bild från när hunden var nybadad dagen innan men...det är ju ingen anledning till att behöva potträna stackarn.


Jobbat har man. Lite för mycket. Och sen ännu mera. Samhällsviktigt arbete som det heter. 

Det finns nog många som skulle påstå att mitt inte är det. Men de vet ju heller inte vad jag gör om dagarna...


Hundarna mår bra. En är i "boff"åldern. Huxflux får han för sig att något utanför behöver en utskällning. Nöt... Jag hoppar högt varje gång. Och idiotförklarar honom lika ofta som det händer.
Farsan hans tar det mesta med ro. Han är nöjd bara han får sitta och titta på sin matte han... Ja, jösses. MiniBosse. Jag ser det så tydligt.

Doris är siochså. Det är nog både åldern och så borde det vara ett löp någonstans i närheten. Äta är inget måste. Inte heller gå ut. Men hänga i soffan och sova...det är bra grejer det.


Kidsen fick jullov tidigare. Och på distans. Och inga träningar. Och jag är fårvånad varje dag att de inte bryter ihop. Tycker så synd om dem....

Hannahs betyg var så fina så!!! Ida får tydligen bara ett betyg i år (!?) Fråga mig inte om varför...men det ska komma senare.


Julafton igår. Den innehöll sedvanlig gröt på morgonen och sen promenad. I sol och frost! Underbart!!!!


 

 

Det hade kunnat få vara snö. Men frosten duger absolut!!!


Chrille fick vara med om sin första julafton och öppna paket var han bra på.


 

Att det inte var hans paket han öppnade var inget han brydde sig om...


Barnen verkade nöjda med sina klappar. En spelar musik så hela landsbygden hör det och den andra har så många blinkande lampor i sitt rum så kaninen hotas av epilepsi. 


God mat igår, mängder med godis som lär räcka långt in i januari...

Man är lyckligt lottad. Som har sin lilla familj.


Idag har hundarna gått över milen i omgångar. Jag hängde med på en av vändorna, 3 km, och smärtsprayen används flitigt idag.


Men. Jag är ledig. I många dagar till. Om det inte händer något på jobbfronten som gör att jag måste ta min samhällsviktiga funktion och bidra förstås.


Nu blir det en hink med kaffe och invänta lite mera JVMhockey. Vad gör man inte för att stilla innebandybegäret? Det hade inte setat fel med lite SDF-SM...men vi får bara hoppas att framflyttningen blir av. Eller den måste bli av. Jag tänker iaf söka ledigt för det.

Tänk om det hade varit som vanligt. Då hade vi åkt som galningar mellan hallar och njutit av Storvretacupen nu.
Fan ta Covid-19. 


- Lev gott. Lev väl. Och ät för guds skull massor av onyttigt under tiden ni väntar... -

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards