Alla inlägg under november 2010

Av csa - 30 november 2010 22:17

-19 grader på husets varmare sida är det i detta nuet.    Och det är "bara" sista november. Lätt funderat...hur ska de sluta? Och NÄR ska de sluta? Hittade bilder på Dante, Ida och Hannah från februari i år...


Härligt på ett sätt, visst!!


Men med tanke på att de är tagna i slutet av februari...och nu är det slutet på november... = det var alltså bara 9 månader sen vi hade fiskallt och snö!        


Näe..man skulle va katt...

...och heta Diva...


Hennes dagar ser ut som följande:

- Gå upp. Tjatar efter mat!

- Äta upp. Tjata på att få gå ut!

-Går ut. Tjatar efter 2 minuter på att få komma in!

- Får komma in. Tjatar efter mat!

- Får f-n hålla sig utan mat en stund till...

-Går på lådan. Hela huset stinker!

-Får rent i lådan.

-Tjatar efter mat. Får mat.

-Äter upp och får naturligtvis gå ut...

-...blir insläppt efter 5 minuter...

-Går och lägger sig i brasvärmen.

-Sover i brasvärmen...

-Sover lite till...


Vips. En ny dag!!

Och då börjar dagen om, som ovan...    


Ska gå och lägga mig nu. Har jag tur så slipper jag sova med en bufflig Hannah inatt...  ...men erkänner GÄRNA att det ä bra mysigt med henne vid min sida. Min lilla prinsessa...med alla tokiga idéer man bara kan tänka sig.


Av csa - 27 november 2010 22:36

Bortsett från att man tydligen inte ska ropa "hej" ang. det där med hälsan...innan man nått sommaren...eller nåt sånt?!. Ja då har det varit en bra och trevlig dag idag!


Började i sakta mak...men att vakna i soffan kl. 05:10. "-Öh?! Är Idol slut???"

Jo. Det var det ju såklart.   Och nog för att det vanligen är dags för mig att stiga upp vid detta klockslag, men så bannemej INTE på en lördag!!

Nej, gick en trappa upp och rasa i säng. Inga problem att snarka vidare där inte...


Vid 8 så börja vi kvickna till allihopa igen. Ida ff med feber dock...   Hon har då ingen tur lillskruttan inte!! Över 38 grader och blodsprängda ögon hela dagen. Fyyy...


Jag tog mig i kragen och bubbade ut ett bord på altanen, i snöyran, och i ålderordning (äldst till yngst) blev det massiv tass- och klotrim här. Behövligt!! Nästan skäms...Dante hade så lång päls på, mellan och under tassarna att det nog var nytt rekord. Tur att uppfödaren hans inte sett honom/hans näbbkängor...   Iofs så är det ju skoj att det finns päls någonstans på den hunden. Jo! Jag vet att det inte duggat tätt med bilder på honom här på länge. Det finns en anledning till det. En hanhund som ser ut som en löptik i stråna är inte speciellt mkt att bild-briljera med sörrni.   

Men okej...en liten bild då...för annars är det väl någon som tror han inte finns eller nåt...  Men liten ska den va!

  
...very much alive...but more fur-less than ever...  Den jädra borrelian säger jag bara...


Vid lunchtid så vinkades det glatt utanför köksfönstret. Det är skamligt va länge sen vi sågs, jag och bästaste Johanna!!   Men vad är det man brukar säga?? Bästaste vännerna man har behöver man inte se varje dag...inte ens varje vecka eller månad...de finns ALLTID hos en, även om det inte är live. Den meningen stämmer sååå bra på oss.

Med sig hade hon en piggare Famous än vad jag sett på länge.   Härligt när de gamla gubbarna hänger vidare i full fart. Han är förvisso en BC, men över 9 år gammal nu. Men idag var det full rulle!!

Bosse fick såklart komma ut och "goa" med sin allra första polare (alltså polare som utanför våra väggar, F och D smäller ju såklart högst i Bosses värld över bra kompisar!!). Och snälla hanar som man har...det funkar!! Nu är det ju faktiskt ganska länge sen de sågs...och herrn här har ju iaf parat 4 tikar sen dess... men som sagt. Inga problem där inte!

De roade sig med snöboll (!?) ute i det nedvräkande snön. Gudars va det rasade just då!! Usch, tvi..fyyyy!!  

Efter det borde ju en bernerpöjk va lite trött??

Näää...efter det så tar man med sig Dante och husse på långpromenad!   

Och när man kommer från den...ja då har morsan bestämt sig för att döttrarna, varsesig med eller utan feber, nog inte skulle dö av en kort sväng i pulka, för lite frisk luft.

Det gjorde de inte såklart.

Och så fick ju Falcon sig en liten tur också.

Och Dante och snömonstret Bo hängde såklart på den korta turen också.


Men efter det då?? Ja då tog han det faktiskt lite lugnt.   En stund.


Falcon. Han har numera två lägen. Bägge verkar vara av godo för honom. Så matte får väl överleva dem också...

  
...snörullning...


eller



...SOFFMYS!

Han har numera inga planer på att det ska smygas med detta längre. Det verkar mera vara ett dagligt måste!     


Sen blev det lite pyntning. Orkade inte plocka fram allt. Och så gick staken åt skogen. Karl hade sönder den!    Som jag skrev på FB...va ska jag nu tända på??   Ja de e humor,,de e humor...


En liten köksdetalj som funkar jättebra ihop med julmyset nu. Tack igen Linda!!!

  


Inte kan man va utan en adventsstake inte!??! Näej...får se över det införskaffandet imorgon. Dock får vi väl tända första ljuset till middagen ist för till frukost som jag tycker är mysigheten med detta... Men vi överlever nog!


Hoppas på att Ida är feberfri imorgon, eller iaf lite piggare. För det är liksom inte lika mkt fart i hemmet när den ena är i mamma-sitta-knä-behovet... Hannah busar ju...men det har mest blivit stillsamma lekar och lite Wii Shrek-spelande idag. Lugna puckar alltså. Lite för lugna...  


Nu... Ben & Jerry´s for me, and only ME!!!  Bra emot halsont!!! (Och säkert nåt mera...)

  

Av csa - 26 november 2010 19:13

Tror jag är "frisk" igen, för stunden. Jobbat idag. Sas direkt i dörrhålet: "-DET är ovanligt att dyka upp en fredag..?!..." Men va fan.   Är jag inte sjuk, va gör jag då hemma??? Näää...jag klämde såklart i med fulldag. Enda till 16!!! Nu berodde det väl mest på att jag inte kom hem på något tidigare vis... ...men, men. Sånna fakta är ju onödigt avslöjande!!

Klart jag älskar mitt jobb så mkt att jag gärna stannar länge...länge...zzz...njo...eller...?!


Bosse har idag varit hos vet.- och "arbetsverkstan". Vårens planer smids! Vilka?? Jamen DET kan jag ju inte tala om ju. Då blir det ju inge skoj...    

Dante och Falcon fick då stanna hemma och "hjälpa" min snälla mamma att fixa mina nya gardiner i köket. Det blev...jodå.. Vet inte än vad jag tycker!!   Ska "smaka" på det... Ja, själva gardinera har betyget MKT HYVÄ men det är uppsättningen vi är...ja...det är under provsmakning helt enkelt!!


Imorgon ska det pyntas här. Trååååkigt nog så är just nu Ida inte så jättepiggelin. Hon skulle nu varit på disco ikväll...men i bilen hem från Biggis så blev hon mer och mer hängig. Veckotrött bara?? Det hoppas jag på. Ingen sjuka på helgen -  NY regel!!!!!

Vi måste ju hinna med att åka lite pulka imorgon också. Eller iaf hinna åka och inhandla pulkor först och främst. Någon (läs sambon) har ju kraschat en...den andra vettifanken vem som ätit?!   

Så nye må komme hjem!!


Apropå Norge. Många, många åker i onödan dit på utställning i helgen.    Hur jag kan veta det?? Men det är ju bara ett tik- och ett hancert som delas ut såklart!!    (Jomen kom INTE å försök få mig att tro att man åker till ett annat land och ställer ut för att det bara är sååå skoj...nänä man är ute efter ett CERT å inget annat!  

Dit skulle vi också åkt. Men då hade ju ÄNNU fler åkt i onödan...  

Fan humorn är HÖG idag!!   Va??? Skrattar ni inte??? Hm...ni måste ta å göra nåt åt ER humor vettja!!   


Just nu tycker jag bara att det ska bli såååååå jävla skönt med ledigt PIGGT tillstånd.

Just nu sitter jag och inväntar en middag. Sambon har experimenterat! Det doftar ljuvligt!!!!   


Sen självklart - IDOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Förklara helgen nu öppnad - God helg till mina underbara vänner!!!  


Av csa - 21 november 2010 21:59

Två bra ord. Upplevt både idag.

Hallelulja´t kom efter duschen. Nej, nej...inte låta fantasin dra iväg nu...  ...fyyyy...  

När jag var och klippte mig så unnade jag mig nåt. Jöss!! Kom just på att det är andra gången här på kort tid som jag slösat!!   Jag är ju en ond människa!!!

Eller så...


Köpte mig en hårinpackning min frisör, inte bara tipsade om, utan nästan bad mig köpa!! Det skulle vara för "moget hår". Läs: förbaskat slitet och stel/hårt grått/dött hår!!

Men det är värt sina 400 spänn!! Sitter här nu med värsta bäbishåret!!!   

  

Behöver du! KÖP DEN!!!


Och så blev det lite shoppat idag. Outlet...så fint ord!!   

Ida drog värsta vinstlotten är blev förärad med en overall och ett par termobrallor. Och jo...en del annat också...för både den ena och den andra i det här huset...


Så summerar jag helgen. Slösat! Summerar jag behovet. Nöjd!
Snittar jag ut de på en 1-års period... Jag behöver shoppa mera!!

Hann ju för bövelen inte ens till IKEA ju...  


Men som alltid...den var för kort den här helgen också. Behöver MER av min familj än jag hinner med! Vad ska man göra åt eländet...


Av csa - 20 november 2010 23:03

Snön kom åter idag. Men behandlingsbar mängd. Behöver inte mer...


Varit en lugn lördag. Sambon jobbat från innan-vi-andra-vaknade till sen eftermiddag. Såå tråkigt!! Känns åter igen som vi aldrig är alla samlade...  

Har alla det så??

Usch för våran skull i alla fall...


Den enda kraftansträngning var en tur till affären. Köpte de där för-dyra gardinerna till sist. Jobbar hårt för att inte ångra mig. Är ju kass på att unna mig saker. Gardiner gillar jag inte att slänga ut mkt pengar på. De...bara hänger ju där...?!

Men, men. Nu ger de kanske köket en upp-piffning? I wish... Vill ju göra om där. Men när???????


Hallen på övervåningen är ju ff under målning. Kanske bli klar där först?...kanske...??


Många ?? blir det.


Mysig kväll blev det iaf. Vi var lite busiga allihopa ett tag. Vi har showat, ätit gott och myst en hel del. Skrattat så tårarna sprutade   . Det är sånna stunder man önskar klockan kunde stanna!!!


Hundarna har haft lite snöbus idag. Fotade, men mina stackars händer... Förfrysta en gång...fruktansvärd smärta av ingenting nowdays...  


Tänkte kolla lite teve...men tror jag är sund och går och lägger mig istället. Imorgon ska vi försöka ta oss iväg på en tur till ett, för mig, nytt outlet-ställe. Hoppas man kan fynda lite.


Over and out from the oldie   

Av csa - 18 november 2010 23:05

Nej, nej!! Sköt dig Internet!! Jag har inte talat klart för idag... Trots förra inlägget "nyss" så beror inte detta denna gång på Minnet!


Skulle få till ett GRATTIS idag till lite barnbarn när alla flikar jag hade öppna började "sidan kan inte visas" här... Men har nu flyttat på mig och kör innan det är försent igen...


Grattis till Bernerdalens A-kull på 3-årsdagen!! Pappa Dante hälsar så gott till alla de "små". Ja, vi med såklart!!


Så. Now my work here is done...for today...


Av csa - 18 november 2010 22:32

Lappar tappar jag bara bort.

Utan inbördes "beundran" skriver jag nu ner lite så jag minns dem!!!

  • IKEA
  • Julgardiner
  • Hissgardiner
  • Gymmet
  • Vinterkängor
  • Knäskydd
  • Beckfilmerna
  • Shorts

Tror det var det mesta...


Idag har det varit en konstig dag. Har gjort nåt på jobbet som jag hoppas blev rätt. Säker kan jag inte vara. MEN jag gjorde det bästa av situationen och jag lärde mig nåt på köpet! Så då kan det ju inte varit helt fel iaf..!?...

Hoppas chefen håller med bara!   


Är helt chockad fortfarande!! över insikten att det är torsdag idag. Vart sjutton tog min onsdag vägen?? För visst var det igår jag klaga på tisdag??   

Om alla veckor ska vara så här enkelt avklarade...ja då ser det ju ljust ut!!

Våren är här nästa vecka go vänner!!   


Nej...nu gonatt gonatt!!

Av csa - 17 november 2010 21:34

Hänt nåt skoj idag. Bosses första date har resulterat i dräktig Nita!! Kika in på www.bernerbergets.se  Både en, fyra eller flera kan det titta ut...spännande!!   

Jätteglad för Linas skull och hoppas det kommer gå galant hela vägen fram till kisspölar och nöjda, nya valpägare!!   


Det finns en risk...att det kan blir mini-sånna-här. Står man ut med det??

  Han var sååå bedårande söt som liten!!!! 

(9 veckor, ute på sin första koppelpromenad med lillmatte Ida!)


Kan iaf påstå att det verkar onekligen jättemysigt att få fira jul med nybakade bernervalpar. Det måste ju vara en riktig höjdare!! Kalle Anka och ett gäng valpar som sover sött i glöggdoften... Kärlek vänner!! De måste vara kärlek!!


Något roligare än detta meddelande kan jag inte tro kommer ramla på mig idag. Så jag glädjs åt detta och lutar mig nöjt tillbaka i soffan en liten stund till...


Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards