Alla inlägg under april 2022

Av csa - 18 april 2022 19:02

Nu ni. Nu är det bannemej Stina-väder ute. Det är liksom sol och varmt och alldeles, alldeles ljuvligt att leva.


Det har varit lugnt, massor av gott i magarna och en hel del "jobbigt". Sambon blev 50-gammal med ilfart. Iofs så har han ju flyttat ton av berg (i småsten) från parkering till parkering och ännu längre än så. Handskottat och skottkärrat. Här har vi inga genvägar eller inhyrda arbetare inte.


   

Polishelikoptern var noga övervakad. 

 

Grabbarna har haft full koll på oss och stundtals njutit i värmen även de. 

När de inte har hjälpt till.

En med is och snö.

En var perfekt markdukshållare. (Han somna dock på jobbet men, men...syftet blev genomfört)


    

Hoppas alla blommor överlever nu. Det blev iaf ett lyft på "fram-baksidan". 

Kaprifolen ska sambon ha första-hjälpen-beredskap på. Hehe...vi vet väl hur det kommer bli med den saken va?! #mittjobbkommerdetbli 


För övrigt så ska jag nu ta denna veckan till att jaga både optiker och tandläkare. Fattar inte att man ska behöva jaga sånna som ska vara de som tar kontakt. Blir smått argsint. Undra om man kan ta sitt prisförslag som ett prislöfte förresten? Tandläkaren kommer bli DYR!!! så det vore nog om jag får de priset de tog fram... Men tiden går. Och snart skulle det bli dyrare... Men som sagt. Jag ska va dryg på telefon.


Nu ska jag vila alla onda delar kvällen ut. Har bara en tvättmaskin att vänta ut, sen blir det mat, matlådebygge och förhoppningsvis sova gott. 


Lycklig som en tok så har jag nu även hittat en vårrulle-dealer. De sista blev lunch idag. Och jag bara ÄLSKAR dem. 


Tacksam att jag inte gjort illa mig i år. Det är liksom min grej att lyckas (olyckas) vid påsk vill jag minnas. Så ännu en anledning till att inte röra sig mer idag - då kan man inte göra illa sig.

Jag är ju så smart. Hahaha...


En sjukt spännande eftermiddag via mobilen blev det också. Ida hängde på sitt lag till Skattkärr för att vinna. Var planen. Och de gjorde de också!!! Så nu...nu är det bara att tagga igång inför Division 1 för Sura. SÅ. JÄVLA. BRA.

Det är komiskt på många plan att de tar sig upp... Men främst förtjänat. 


En annan sak jag noterat.

Det är dags att skaffa ny ras av hund om man vill ställa ut. Jag är nog partisk/ärlig. Men jag ser ju fan inte skillnad på hanar och tikar längre. Och det beror inte ens på att jag inte ser ordentligt. 

Är det inte ens en detalj med könsprägel längre??????? En hane ska va en hane. Rejäl.

Jag minns Puck, Gibson, Pavarotti, Frodo, Nasdaq m.fl Det var hanar. Nu valsar det runt tikaktiga saker med en snopp på.

Nejtack säger jag. Förr så var det bättre. 


 

Ok Nalle. Det finns några (en handfull) med hanar kvar ännu. En bor här. Men sen...nej. 

 

- Enjoy the moment-moment - 

 


Av csa - 6 april 2022 22:46

Vilken dag!!!
Bästa, från 3e plats, var att min vidriga huvudvärk från ett par dagar tillbaka, nu ÄNTLIGEN dragit åt fanders.

På första plats är att detta hände!!!
På första försöket så klappa hon till. Så jävla stolt över henne.

Sen tillkommer att lillasyrran vips inte behövde köras till träningen ikväll.
Alla vinner ju på detta liksom.

Och någonstans däremellan allt så började dagen med att äntligen få se våra "vovvar" ute på morgonlufs.
Fick bara en ok bild på den jag antar är en tik.

Hane...borde den andra vara. Den var STOR på riktigt.

De styrde stegen hem mot oss...och jag och Elin åkte mot jobbet.

Nu har bastun fått jobba...och sömnigheten tillträtt på riktigt.

Gonatt på Er alla.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards