Alla inlägg under maj 2021

Av csa - 16 maj 2021 15:05

Finaste månaden har mer än startat. Värmen är lite på bättringen. Solen finns faktiskt. Ibland.


Dock har jag de senaste dagarna varit lamslagen av en helt annan otrevlig värme.

Allt började natten till tisdag. Vaknade flera gånger av att jag frös och hade konstiga känslor i benen. Hade dock ingen feber när jag vaknade så jag gick såklart till jobbet.


Men väl där så gick det fort utför. Gick från att vara lite små"ruggig" till att gå i 3 fleecetröjor och skakade så jag tappade saker jag höll i och hackade verkligen på tangenterna...


Det var ju bara att åka hem efter bara några timmar. Hur jag kom hem minns jag inte. Men sen var det bara i säng och bortsett från några resor för att spy galla så låg jag där i ett par dagar och sov, sov, sov...


 

Smärta av olika varianter. Benen kändes som de hade blivit överkörda + att jag fick konstiga utslag (!?) som brände/värkte. Huvudet är ff inte helt o-ont. Ryggen var helt paj. Med. Mera.


Och som jag har drömt massa konstigheter!!!   Har stulit en kamera. Av en jättekonstig anledning så visste jag precis i vart den låg när jag stal den (aldrig varit i det hemmet och kan absolut inte veta vart familjen förvarar sina saker...men nu visste jag tydligen det!!!  ) Har varit på resor. Har iofs lekt arkitekt och den drömmen ska bli verklighet. Har haft en massa konstiga djur runt mig. 

Ja. Feber kan då ställa till det på många vis.


Vad det är jag haft/har vet jag inte. Testet var negativt. Har inte varit minsta lilla förkyld, har inte haft ont i halsen. Bara feber och huvudvärk som inte ens Alvedonen bet på.


Just nu.

Är mest bara trött och blir trött av inget. Frisk för arbete? Har ingen aning faktiskt...


Idag är det iaf söndag om jag ska tro mobilen. 

Sambon är i stan med Hannah och införskaffar jackor, skor m.m Igår var det också en del inköp. Jag fick något efterlängtat. Och hade ju en sån förbannad tur att de sitter som de vore gjorda för mina fötter. Har iofs bara provgått dem ca 100 meter, men jag är kär i dem.


 

Vad matten firade?

Att Nalles första kull nu är komplett ledröntgad såklart. Det blev ett otroligt glädjande resultat: 6 valpar och endaste 1st armbåge med en 1:a (som skrivet förr tror jag...måste varit suddigt på linsen vid avläsningen   ) för övrigt är det bara A:n och 0:or i hela protokollet. Såå glad!!! Det är ju alltid en liten oro för vad man har skapat. Allra helst i första kullen. En hund som aldrig gått i avel kan ju ställa till det på många vis. Glad vi ställde till det på bra-vis! 

Nu är ju såklart inget förgivet för kommande kull/ar med andra mammor men... Ja. Nån fattar. Hoppas jag. 


Hannah tyckte vädret var bra igår. Den ungen är smått galen men...


 

  


Verkar för övrigt som att det kommer ändras lite i sommarplanerna i år.


   

Hoppas det blir bra iaf. Och framför allt att vädret blir superbra!!!!! Det behöver vi. Eller jag behöver det på riktigt. Kristiflygare hade ju en toppendag på värme och solfronten. Den dagen jag låg i feberdimman...


Söndag idag som sagt.

Jag ska ta det lugnt. Men hoppas orken finns att gå några meter till i mina Salomon. Frisk luft är bra. 


 


- Take the time to smell the flowers...unless you are allergic... -

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards