Alla inlägg under juli 2022

Av csa - 28 juli 2022 18:46

Gokväll. Allt väl?

Här är det... Men. Det är ju en vana...


Till det viktiga.

Hur ska "de som alltid vet" få veta nåt om jag inte skriver lite oftare?? 

Nåja. De lurkar så fint på Insta (lurka=snoka runt men aldrig skriva något eller kommentera), så de behöver väl inte fråga?   


Har nu haft semester i ca 1,5 vecka. Varit obra i stort sett hela tiden. Några dagar har varit bättre än andra. Men nu får det faktiskt ta och räcka tycker jag. Jag vill också ha ledigt


Mellan annat så har jag vila på mitt lilla vis.


 

Fyllt på och plöjt! Det gick 7 böcker på 7 dagar. Nu har jag försökt lugna ner mig på den fronten.

Måste ju ha några kvar till resan.  


Och så har Hello Fresh som vanligt varit spännande och gott.


 

(Ok. En måltid var,som synes, på annan ort då. Har inte byggt ut köket. Än.  )


Just detta med att äta...är ett "mindre" problem just nu. Men jag försöker. Inga större skov har tacksamt skett sen den som satt i 3 timmar. Då jag var med ena foten in i bilen till Akuten. En sån där happening som inte jag går med på i första hand...


Grabbarna är iaf nöjda med att matte varit hemma ett tag. Ligga ute och bara vara. De varma dagarna skiter de dock fullständigt i allt och alla. De har sin källare som de inte ens lämnar med mutor.

Turligen har det ju bara varit 2 dagar med riktig sommar i år...om jag får säga sanningen.  


De har också skaffat sig sommarklädsel.


 

Ganska smart att göra det nu. Det ska ju kallas sommar. Dock så märks inte förlusten speciellt på den äldre...  Men han ser nästan liten ut bredvid sin lilla pälshög. Men jo..han är fortfarande 68-ish hög. Och imorgon blir det bad. Så blir de nog fluffiga igen. Via torkning och borstning. Det enda som behövs. Vem vill råka ut för livesänd domarkritik för dåligt pälsjobb liksom?! Man är väl ingen amatör.   


Idag har vi förbrett lite inför vad som ska komma. För dagen S kom nu då äntligen till sambon. Han som skulle varit ledig i några veckor redan... Nåja. If you are the boss you have job to do.

Jag städade ur husbilen och packa in lite. 2st medhjälpare med förväntningar kan ha deltagit...


 

..och sen valde de att ta övervakningspasset från hallen.

Så matte inte råkar åka utan dem. Det vore en skandal större än matbrist!!!! Och det finns ju inte på världskartan.


    


 

"-Rosor är röda, violer är blå. Snart drar husbilen, så långt vi kan tänkas nå!"

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards