Alla inlägg under april 2021

Av csa - 28 april 2021 14:58

Det kan vara det sundaste man kan göra.

Man skulle behöva hjälpa naturen på traven med folk som behöver rensas också...men jag kan ju inte behöva göra allas jobb????


Datorn kommer nu gå i ljusets hastighet när bilder/filmer/junk från 2014 och framåt har rensats bort. Nice!!!

Mobilen är tömd på bilder. Nakenheten som infinner sig när man gjort det är...läskig. Men, men. De är ju i tryggt förvar nu. 


Sängläge idag hela dagen. Det behövde både kropp och knopp. 


Och så kom den efterlängtade (not) röntgentiden också. Hujedamej. 


Nu ska jag jaga sambon (verbalt). Heippa.


 


- En jävla inte Faluröd vägg - 

 

Av csa - 25 april 2021 21:00

Efter en fredag i lugnet och grillandets tecken så blev det lördag och jaga iväg sambon till Brä´gårn. 

Tanken låg på att fälla lite träd...men den där AD/HDguden vi har där uppe vägrar ju att sluta storma varenda ledig dag så...ingen motorsågsmassaker alltså.


 

Det blev äntligen fart i lilla rummet.

Rummet som varit typ allt ett litet rum kan vara.

När vi flyttade hit så var det fakiskt en farstukvist.


Så onekligt skönt att det nu bara är lite småfix kvar sen så ska det börja bli ordning på kläder och saker här igen.


Idag bar det av till Bauhaus för färg och kikande av lite annat... 

Kan säga att jag, i klädd munskydd och höll ett jävla avstånd till allt som andades i den affären, kan konstatera att folk är fan dumma i huvudet på riktigt. Finns det ens en pandemi i Västerås? Det kan man inte tro iaf.

Folk ser ut som "Gud va bra. Hon har munskydd. Henne kan vi vara nära.."

Jag flydde, personal skällde på allt och alla om avstånd, en högtalarröst messade om och om igen om att de skulle va avstånd... Ingen verkade fatta något alls.

Jag flydde ut till bilen så snart jag bara kunde. 


Sen har det hänt massor inne. Jippi. 


 


Ute. Ska vi inte tala om.

 

Skit-på-dej-väder.


Nåja. Jag har, trots fryslortkänsla och huvudvärk idag, hunnit skratta lite iaf. Bl a åt...


 

- Skadeglädje är inte den enda sanna glädjen - men förbannat kul! - 

 

Av csa - 23 april 2021 20:15

Igår var jag ledig. Det var ju dags för den stora röntgendagen för Chrille.

Jag har hela tiden sagt.-Antingen är han heltrasig, och det bekommer honom inte, eller så är han hel som man bara kan vara.


Dagen började med att hans liv gick i kras. INGEN FRUKOST!!!!!!!   Han. Som väcker oss varenda morgon vid 10 i 6 för att svälten är kommen. Han gjorde såklart detta även denna dag...men istället för frukost så fick han gå promenad!??? Ingenting stämde för stackars lilla Chrille... När han kom hem igen så luktade minsann farsan MAT och hur mkt han än letade så fanns ingen skål med hans ranson i.  


Nåväl. Han behövde inte funderar så jättelänge förrän han, och farsan (för att han älskar sin bil) fick följa med ut till bilen och det är ju alltid kul! 


En sväng för att släppa av Ida på skolan och så var det dags att åka till ReDog precis i rätt tid.


 

Den blev nästan omgående gonatt, fast den lilla svansen viftade hela tiden iaf  .


Efter ca en timme var det hemfärd. Men vi tog en avstickare förbi Håkans för att gotta i oss.


 

 

Det blev som både fylla och oförståelse i ett den dagen för Chrille. Han var så trött så han inte ens fattade att det blev snö ute. Lilla gubben...


Så det var en snöig, svinkall och väldigt lugn dag för oss alla. Chrille "nyktra" liksom inte till förrän till middagsmålet. Och om Chrille inte härjar runt så är det lugnt här. Så matten hann se klart Snabba Cash på Netflix och vila hela onda kroppen fullt ut. För gå ut var inte ens ett alternativ i det skitvädret.


Klockan 2 på natten så plingade det i min mobil.

Resultatet hade kommit in.


Måste säga att det var nog det snabbaste tjänst jag varit med om. Mindre än ett dygn liksom.

Kunde såklart inte hålla mig utan kikade direkt.


 

  Somna man gott om sen eller somna man om gott!!!  


Så nu kan han gladeligen få fortsätta vara som han är. Mer i luften än på backen. Det hade han såklart fått vara även utan bästa resultat...men nu behöver man inte se nåt som inte är där. Den som fattar fattar...


 


Mer än skitnöjd över Chrille. Och ännu mera glad för att farsan inte avlat fram skitleder. En kvar i kullen att gå under luppen men hittills så är 5 kollade. En 1:a på ett framben på en hund...annars massor med 0:or och A:n.


- Grattis till oss!-

 



Av csa - 14 april 2021 20:05

Sitter och funderar på om detta...


 

Någon som vet vad detta ska va bra för?


Kan säga att jag fällde ju inte ens massa träd för att få en utsikt...på detta!! Fult som fan, på ren svenska. Om det är ett jakttorn skulle jag vilja veta om det liksom. Och är det typ för att skåda fåglar (hur kan man vara lagd åt sånt håll ens??  ) så kan jag lova att första kikaren/kameran som ens riktas åt mitt håll...ska de få se något de sent kommer glömma.   


Vedhögen är nu iaf ett minne blott. T o m "motivationspinnen" är borta. 


 
Det andra som syns i bakgrunden är inte ved. För den som undrar...

 


Dagen har flutit på i en hiskelig fart. Varit solo i ett par veckor nu. Men kommit på att högtalaren och jag blivit sams, så ni kan ju gissa vem som poppar så det skallrar!!! Och det hjälper faktiskt. Men saknar ju såklart ff min kollega...


Arbetsdagen slutade tyvärr med att råka få kontakt med människan ingen orkar med. Så imorgon ska man väl ha ett hvete med den där innan poletten trillar ner. Inte för att jag tror att det varken finns nån polett som kan ramla ner eller om det ens finns något att den ska kunna ramla ner i...men ja. Jag kommer vara syrlig.


Dags att ta en varm dusch och äta middag. Har varit duktig och gjort min kalkyl och den gick ihop. Har vilat tassen men inte ringt läkaren än. Hannah har startat sin kurs och första dagen verkar ha gått bra. 


Saknar att ut och gå. Det är sjukt länge sedan jag fixade det nu... Men jag vet inte hur jag ska lyckas få till det när muppbenet inte är glatt och det friska benets fot sväller och värker...   Kan man buda på en rullstol någonstans så man kan få se sig om utomhus utan att gå???


- Another day in paradise. - 

 

Av csa - 10 april 2021 14:34

Det är soligt, lite blåsigt, lust i massor finns! Ska dock försöka ta det lite easy så jag inte blir lika "inte-bra" som i veckan...


Det kuliga i veckan var väl att 2 Nallebarn har 0+0/A+A. En tredje har de läst fel på ena armbågen så den är en 0+1/A+A. Vi ska fila på de totala sifforna och bokstäverna vi med. Men folk kan få överbelasta sin nyfikenhet ett tag till innan...


Kaninburen fixad, nya gnagkvistar och så lite gos...vi är bästisar nu. 

 

Fick nya blommor igår. De skriker både vackert och vår!!!! 

Nu är det fikapaus. Blåbärspaj och vaniljsås - heeeela kostcirkeln! Det får ersätta lunchen vi inte har hunnit med.


Sen ska vedhögen försvinna. Den tar lite plats som inte den ska ha. Fylla containern mera. 

Solen ska tas omhand om. Hundarna ska säkert spela fotboll. Städningen blev avklarad igår så den slipper vi idag.


Men sen så.

Då ökar vi!


 

- Vi är slående lika. Åldern har tagit ut sin rätt. Rostiga. Dåligt skötta. Men huvudet fungerar alldeles utmärkt! -

 

Av csa - 5 april 2021 19:32

Halleluja.

Nu blev helgen komplett.

Eller förhoppningsvis blir mer än helgen komplett.


Mindre näsblod och blodtryck i taket.

Mindre pizzabak kanske?!


Mer....


- Mäta, höfta, tumma och så blir det ju strålande! -

 

Av csa - 5 april 2021 14:06

Ibland är jag inte riktigt med. Som när jag sökte ledigt den 1 april. Hade noll koll när kollegan sa åt mig att jag skulle jobba kortvecka.

Jo...ja...det var ju långfredag i slutet så...kort skulle den väl bli...


Jag hajade alltså inte att 1 april och Skärtorsdagen var samma dag.    Man är ju inte direkt den som lägger upp sitt jobb på att hitta lediga dagarna. Som tydligt är. 


Men. Nu blev det alltså så. 5 dagar ledigt som snart är slut. Men de har varit jäkligt produktiva dagar. Precis som vi hade tänkt oss. Allt har inte hunnits med. Men det vet man ju från början att det inte kommer bli. Men väldigt långt på vägen!! Det är bra!!


 

Jo. De sista bilderna är alltså nutid. Jävligt äcklig nutid. Onödig tid. 


Men även snön såg jag komma. Och man kan ju inte bli annat än nöjd med att just det där däckbytet INTE kom upp på göra-listan just idag.

Sambon är på resa till Ramnäs och hämta upp en eldningstunna i nuet.

Får se om jag orkar bära fler kubik ved, än gårdagens lass. Blev kanske 2-3 kubik. Jag har liksom lust att få in veden, men jag har inte lust att bli dålig på köpet. Igår var jag ganska mör. Hannah hjälpte mig massor. Men nu åkte hon till sin "sura familj" och då blir det ju inget kedjebyte... Vi får se hur det blir!! 


 

Men visst är det trevligt.
Det luktar gott och man vet att man inte behöver ha panik när den där vintern, som inte verkar vilja dra åt hvete, kommer igen. Man har det torrt och klart att bara kila ner och hämta. De e najs! 


Nu är det ju så att vi har ett problem.

När hela lasset är på plats inne. Då ska det in ännu mera. Kanske träden får stå över hösten? Fälla i vinter, klyva upp och låta de ligga och torka till våren? Men...då kommer de ligga ivägen...


Vi får klura på den. 


Först ska det väck en hel del annat. Det ska bli så spännande att se hur tomt det kommer bli. Jag är som ett barn på julafton faktiskt. 


Nepp. Nu har jag inte tid att spendera mer tid här vid tangenterna. Det är ju liksom bara tidig eftermiddag. Halva livet har ju bara gått, känns det som.


 


- Påsken måste vara hemsk tid för alla som inte kan uppdatera sociala medier med choklad i mungipan! -

 

Av csa - 2 april 2021 23:00

  "Vi gratulerar...vi gratulerar..."


...våran pappa, husse, sambo och mer därtill på 49-årsdagen!!  


 

Vi sjöng t o m 2 ggr för honom! Och så fick han paket på sängen, korv med bröd till lunch (han ääääälskar korv med bröd!!!), tårta, blommor och hela alltet. Har han inte en helt fantastisk familj...så säg!??


En 7km-promenad downtown med Ida och vovvar förgyllde han sig med. Själv hängde jag i äppelträd och roade mig i snålblåsten. Men det blev bra. Och framförallt så blev det gjort! 

Hundarna fick problem i huvudena när de kom åter och fick se matte utan markkontakt.   

Resten av dagen gick i spel, middag, innebandy och allmänt familjemysigt läge. Nästa år när han fyller...då ni. Ojoj...

 

- Familytime...all the time!"

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards