Direktlänk till inlägg 31 oktober 2023

Another round...

Av csa - 31 oktober 2023 12:41

Det är snurr på hamsterhjulet. Igen. Och igen. Och säkerligen igen efter igen...


Förra tisdagen nya piller m.m efter ett väldigt långt "förklarande" samtal. Inkl svordomar och suckar. Och tänka sig...jag har nog ont(!!?)   Who knew??? Det har ju bara hållt på i 1 år. 

Tänk så bra sjukvård vi har i Sverige. För den insikten hade jag väl aaaaldrig kommit fram till själv..  

Tips: Operera inte bort gallblåsan. (Ok, vet att jag inte hade nåt val direkt men...) Skaffa inte hiatiusbråck och få inte inflammation i tolvfingertarmen/magsår. Samtidigt. 

Pulvervarianten aldrig mer säger jag. Illamående och utdelning har jag även utan, så det behövs inte späs på liksom. Går. Inte. Ner.j Gissar att det är antiinflammatoriska som ger det onda. Det drickbara är fan inte gott men häver sin uppgift iaf. 

  


I fredags va jag tillbaka till jobbet. Dag 8. Attack som en 9/10 runt halv 8. Sån "kan-inte-andas-variant-kallsvettig". Mitt vid bråcket och rakt bak och ner i vänstersidan mot höften... Ringde VC och fick tid. Gick hem och fick senare nya intyg och även ett nytt recept på de älskade plåstrena. Mot vad exakt var vi nog två om att tolka  . Men årstiden är ju här så de kommer definitivt behövas. Nu slapp jag bara slåss. 


Nåja. Flera attacker, i stort varje dag tyvärr, sen i fredags. De går ju an när man inte behöver röra sig...eller nåt sånt... 


Tänk att jag sa, redan förra hösten, att i Karlskrona så fick vi nog i oss nåt som definitivt inte skulle vara där. 

K låg inlagd med sitt magsår förra hösten.

Jag har bevisligen det samma (och sen kryddat pga tidigare failures.) Att jag klarar mig bättre, är väl för att jag är jag.   NattSkafferiDöden blev ett ord till sist. 


Kanske skulle skola om sig till läkare iaf!? Jag vet vilka jag inte skulle lägga tid på iaf...


Måste äta. 


- En dag så är det över. - 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards