Alla inlägg under december 2021

Av csa - 13 december 2021 12:24

"Sankta Lucia...ljusklara hägring" Låter som nåt olämpligt faktiskt.   

Men vad betyder Lusse Lelle????


     

Här firar tåget instängt, jag har intagit nån mini"katt" och tomtarna övervakar allt.


Tvättmaskinen går. Jag borde en massa...men vänsterarmen har gått in i allin-i-pain/skuldran/nacken säger GÖR HALT!!!, så jag...gör väl så lite som jag bara klarar av då!?


 

BusChrille tar det inte lugnt ute han inte. Snö är KUL!


Det är något skumt med den här julen.

Jag har pyntat. Jag har t o m köpt julklappar - REDAN. Granen kom upp igår. Dricker glögg. Tycker det vita (obs!!! utomhus, genom fönstret) är ganska vackert... Alltså allt detta är inte jag. Julklappar köper man den 23:e, pyntar gör man...ofrivilligt... Naglarna är målade i tomterött. Tvålar i dofter av kanel/äpple och skumtomte. Hyacinterna blommar. Igår tändes tredje ljuset. I tid. Jag konsumerer julfilmer.   


Nej. Jag är nog inte frisk. När E frågade hur jag mår egentligen så är det bekräftat att något absolut INTE står rätt till. 
Jag gillar ju inte juletider. Älle!???


Det händer något mest hela tiden här nu. Det är måndag och söndag och allt däremellan är bara blurr. 

Ungarna stressar järnet i skolan, försöker träna så gott det går, karln är Skåne för att storshoppa, det har varit läkarbesök med båda tjejerna i olika forum, det är mkt på jobbet och galenskaper föds varenda dag.
Det var väl maj nyss?


   


Jag har inte bakat. Där går alla stopptecken i taket.


Grinchen i mig har dock inte dött helt. Han glädjs bara i år åt annat. Att det går rent utsagt skitkasst för de falska packet skrattar vi åt så det kluckar. Han glädjs åt att folk har det inte så jättelätt och förspänt i allt. Det ramlar ut spöken ur garderober... Man lever inte som man predikar längre. 


Det är nu bara att hålla sig frisk. Var och varannan ligger däckade nu i förkylningar. Sägs det. Jag kan ju lätt flika in att ca 40% bara tagit lite julledigt i förtid. Common´!!! Det är väl ingen som tror på allt??? 

Vi/jag människokännaren kan iaf tala om att så är det. Har som fil-grand (stavas det så?) i ämnet Bullshit people tell and do.  


På privata fronten så håller jag mig hemma. Det bara gnälls och gnolas om helt ovärdsliga saker i släktet. Man klankar på folk, som gör precis det samma som man själv gör. Inte jag. Men de. Vilket jag inte alls är intresserad av att lyssna på. Lyssnas det inte på mig, så är jag numera förbannat stendöv tillbaka. Inte strutstänkstilen. Utan mer...jag lyssnar inte så har jag aldrig hört skiten. Rycker på axlarna och ler. Det är nog bra för pack att stå på egna ben. Någon gång i livet. 


Har ännu inte bestämt mig med mig (inte felskrivning) om hur vi ska ha det på jobbfronten ännu. Det blir många bordläggningar. Kanske för att det endast är 6 dagar kvar att jobba i år?

Sen är jag fri.


 

Jag har en julkrans. Ni ser rätt. Jag har en julkrans.


Nu ska jag fortsätta njuta av min ledighet. Ser på pillerburken och tvekar skarpt... Spy vore dumt. 

Kanske det hjälper bättre med glögg???


 Ho-Ho-Ho...-

 


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards