Alla inlägg under oktober 2022

Av csa - 17 oktober 2022 22:48

Är piss just nu.
På riktigt piss!!!!

Många tårar. Många "varför i helvete tar skit aldrig slut?????" Varför??????

Måendet är sargat oförändat. Måendet för min alla bästa är katastrof. Och det tar värre på mig än något annat just nu.
I fredags gick något sönder. Hade hellre blivit av med en arm om livet hade låtit bli mitt hjärta. Alla dagar!!!

Hur mycket ska man ta innan det är tomt?

Jag ser inget slut på eländets väg just nu.

...

Av csa - 12 oktober 2022 12:29

 

Så är det att försöka ha koll på läget just nu. #ironi


Tog ett beslut igår. Eller inatt. Eller har jag ens gjort det...?

Hur som så lyssnade jag på 15 pers och 2 läkare. Blir detta fetfel så kommer jag hålla dem alla gisslan. 

Skrattade faktiskt åt min journal igår. Läkaren hade skrivit ihop lite och avslutade en mening med: ...för att återhämta oss. 

   Oss?? Jag är en jag/henne. Betyder denna text alltså att jag kört slut på henne? Inte undra på att hon alltid jäspar minst 13 ggr man kommer dit. Professionellt bemötande va? #cykelreparatörerna 


För att inte få utbrott så får jag försöka hårt. Ingen kommer fatta i allafall så jag skippar förklaringen till det. 


         

Svinkall, frostig morgon. -1,5 grad enl  bilen kl 8:30.


Fint kan tyckas. Jag förstår. Men i vanliga fall så är jag på jobb vid denna tiden så detta ser jag ju aldrig. I vanliga fall. När det är som det ska. #märksdetobehagliga?


Det är inte som det ska. Det går inte som det ska. Det kliar i hela mig.

Jag är arbetsnarkoman. Jag kom på det igår. Samtidigt som jag blev Avvikelseofficer

Varenda liten lapp på skrivbordet ligger i minnet. Varenda bilaga till IO:n är i skallen. Snudd på varenda meny i programmet. Nej. Jag är inte utbränd. Än. Jag är bara jävligt glad i mitt jobb. Där har jag koll och gör något nyttigt på riktigt. 


Men. Jag ska göra mitt yttersta för att försöka prioritera MIG och kan den jävla röntgentiden komma så kommer jag bli bättre på det. Tror jag. 


Jag försöker lägga upp närmsta tiden. För nåt måste jag ha!!! Jag är inte dum i huvudet liksom. Jag är bara trasig... Har massor med böcker att läsa och man kanske kan engagera sig i nån serie? Hundarna vill säkert gå några hundra meter för mig också. Det kommer gå detta, S! Det ska gå...


Nu tar vi lite bilder från helgen.

Det var ju faktiskt en bra lördag. Jag sov länge. Åt flera mål. Var och tankade energi i skogen. Hittade massor av svamp. Andades och mådde nästan som man typ kan förväntas av ett ruckel. T o m en innebandymatch såg jag!!!! Kaffet var varmt och illamåendet hävdes med Loka. Det funkade!!! 


     

Många färger. Sommardöden är än så länge inte ovacker.


 

När man liksom bara hittar ett led av dessa. Ett led som bara fortsätter framåt. 

  


 

Mattes guldkorn  


   

Det är lugnt grabbar. Matte har noll koll på vart vi är...  


 

Det blev ett gäng guldiga, solfärgade med hem. Det kommer mera och jag ska verkligen ta denna "straffet" i akt och fylla den nya frysboxen med det jag kan hitta.


Fast det är inte lätt att vara i en trasig kropp och ett huvud som är mer än helt. Har många gånger sagt att jag skulle nästan föredra att vara blåst och inte fatta nåt med en fungerande kropp. Makes sence? 


Dags nu att göra mitt yttersta och dricka lite lunch. 

Medicinerna finns närmast i Vås. Och de förbannade brillorna ska tydligen hämtas asap, samt nya tryckprov av ögonen.


Är det inte det ena så är det allt och annat.

 

Vet inte vad ni andra skulle gjort i mina skor. Men jag gissar att det är omöjligt att relatera. En förkylning, benbrott, nageltrång, magsjuka skulle faktiskt vara något jag kunde byta mot. De är alla övergående.


Dagens bästa. Hittat en ca 30 år gammal Nike-dunväst i gömmorna som både passar och är varm!! Och kan säkert användas för tiden.    Besparingstider. 


- Ha en fin dag! De är svåra att få till! -

 

Av csa - 4 oktober 2022 11:32

Det är en sån där dag idag. Igen.
När man vill snabbspola och stå rak. Och få den jävla röntgentiden!!!!!

Vädret liksom. Vill bara gå ut. Men...har man tur så är det bättre tills imorgon.

Tar denna. Jag kan relatera till titeln.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards