Alla inlägg under november 2022

Av csa - 25 november 2022 13:55

Alltså...det är ju inte mycket som skulle sitta mer fint än...


   


För att detta läget vi lever i nu...det är ju fan diagnos på det. Om alla ska vara ärliga innerst inne. Eller nej..inte alla. De finns avarter.

De som inte behöver skrapa fram en bil kl halv6-6 varje vardagsmorgon, åka i mörker, komma hem i mörker, eller ens vara ute om dagarna, eller köper sig biljetter till liknande paradis som på bilderna...de förstår jag älskar vintern. Morons...


Det är ju bara så kul att dessa ääääälskar vintern. Men de är fan inte ute och njuter av skiten.

Vi, normala, som älskar sommar. Vi nyttjar vår tid. Vi vill inte ens vara inomhus. Vi njuter av värmen, ljuset, äter/sover/mår ute. Man slapparn av och får livslust. 

Alla som älskar vintern framhäver mest hur mysigt det är - Att sitta inne. Med ljus tända och kaminen som värmer. Möjligen vistas ute när det är soligt och inte såå kallt.

Alltså...ja...man behöver inte ens skriva hur efterblivet det är.


Men så länge folk ska försöka tala om för mig hur underbart det är. Lika länge kommer jag kräkas (gärna live) på dem över att de unnar mig allt ont och besvärligt det ger mig.   Tack för den! Verkligen! Jag, som är så snäll, hoppas ni får värmeslag, soleksem och andra ondor när MIN tid kommer. Svett som stinker och gör alla sommarhalvårsdagar till rena skära plågor för er. Det unnar jag er!! Från hela stenhjärtat och vidare.  


Det påstås ju att jorden blir bara varmare och varmare. Jag ääääääälskar det!!!! Och det bevisar ju att t o m jorden håller med mig.


Nej. Nu har jag inte tid för detta mera. Jag har semester och ska minsann packa lite. De ni!


- Unna mig. Fan va jag ska unna mig. - 

 

Av csa - 15 november 2022 13:54






...läste tyvärr några artiklar...


 


2 år har det strax gått sen det var fireparty här.


 


Man ska ju inte förespråka eldning men...


Nog fasen vore detta (pil ner) underbart!!!! Bara skippa vinter å kylan. Svettas och njuta...slappna av...gött!!!!

#menflyttadåomdetinteduger  #jagskadintjatigamänniska #skabaradrivadejtillvansinneinnan #fördetärduvärd 


 

  

Läste just nyss ännu en i mängden av tramsartiklar i nån tidning. Så kunde man ju inte sova sen. 

Om att man ska nog inte faktiskt kaminelda så mycket - pga miljön.

Finns knappt en värre triggerpunkt än när folk skriker miljö, hos mig. Topplocket...topplocket...   Det är som när man får syn på Greta på TV. Är det värt att slänga ut TVn för att slippa?

Svar ja!


Så idag ska jag elda bara för att. För jag tror inte mycket på att detta med att folk eldar mer om mer är vansinne för miljön. Det är "miljöfarligt" sett ur ögonen på en som tjänar pengar på att vi använder elementen ISTÄLLET för kaminer. Det är så det är.


Förr i tiden var de ganska lite element. Vi lever ju tydligen trots att de eldade sönder jorden. 


Läste dessutom ännu en trigger-grej. Man ska numera inte ha varm bil innan man åker iväg på vintrarna längre, typ. Inge tomgång säger de. Jag kör inte en meter utan tomgångskörning. Det förstör bilen. 

Det var alltså inte bra för miljön. Då är det bra för MIN inomhusbilmiljö. 

Alltså...är det någon som läser sånt där och tror på det????? Isåfall så behöver vi inte låtsas om att vi känner varann om vi möts nästa gång va? Jag orkar inte med att ha inkompetenta, påstådda vet-alltare på vänlistan. Tänk om man blir ihoptåtad med dem!!! Uschamej. 


När jag endå är uppe. Ideella som skriker att det de gör, är ju för alla och allt för andra...och samtidigt får lön, fördelar och förmåner i övrigt. Har jobbat ideellt klart för väldigt många år sedan. På den tiden vi inte uppmärksammades ens. Det var bara ens skyldighet. Vi gjorde saker. För andra. Det man fick för det? Erfarenhet. 


Egobego.


- Nej. Bara nej till allt. - 

 





Av csa - 15 november 2022 11:56

Idag är jag hemma från jobb. Igen.  Haft 2 ganska hyggliga veckor faktiskt. Trodde helvetesmagen hade gett upp och att man kunde återgå till att vara bara trasig och allmänt halvdöd som vanligt.

Vilket misstag att tro något sånt skulle hända lilla mej.

Inte akutenont. Än. Men...vi kan kalla det uttömmande istället. Fantasin får lägga pusslet.   

Puttat i mig magpiller och sov en timme i morse. Just för tillfället kan jag iaf sitta still i soffan. Blåbärssoppa. 


Det har varit ett jävla helvete en tid nu. Man har liksom inte ork eller ens lust att göra något när fötterna sparkas bort om och om och om och om....igen.


Men nu är iaf sambon hemma från lasarettet och jag hade som skrivet några "bra" veckor i bagaget. Han, som aldrig är sjuk...kom hem en fredag med magsmärtor. Kunde knappt andas och feber... Hamnade på akuten och kom inte därifrån förrän nästan 2 veckor senare. Troligen bakterier i kombination med mera... Diagnos: Hål i tolvfingertarmen - Magsår. Slangar ut och in både här och där i kroppen. Ut med det ena och in med hjälp. 

Samtidigt som en annan har dagliga magproblem sen v29 så kan man ju bara spekulera i...vad fan har vi fått i oss? Kidsen fredade. Mitt började på semestern när vi åkte iväg. Kidsen åkte ju inte med på den resan. Vilket smart drag de gjorde!!!

Vad har vi fått i oss? 

Man kan bara fundera...och medicinera. Och hoppas vägens alla gupp åtminstone fylls igen för honom.Jag Är ett bestående skitfall. Jag har gett upp efter 30+ år om någon undrar varför man har ganska svårt att tycka att det är en bra dag och ett bra liv bara för att solen ler en kvart...


Man får va glad åt det lilla... (sa nån som aldrig haft mer ont än hål i strumpan...)


Hannah sliter på med sitt. Hjärnskakningen börjar ge sig, tror vi, men nu stora problem med hörseln sen 3 veckor tillbaka. Inte kunnat träna på evigheter (förkyld) och det är såklart inte alls roligt eller uppiggande det heller. En brud som har så mycket i sig att ge och behöver utlopp för.  

Dock så var utvecklingssamtalet igår oerhört roligt att få höra om. Jag...gjorde annat...  . Hon gör skolan så bra!!! Men idag så ligger hon hemma...är man halvt döv och nu inte hör ens på det hörande örat så är det inte ens värt ett försök att förstå vad som sägs på lektioner. Hörapparaten gör just nu bara ont mer än nytta.   Hon säger att det blir bara rundgång så hon blir yr. Fy fan. Det är så synd om Hannah nu...   Läns blir det visst inte heller. Sitter i fel klubbtillhörighet kan jag ärligt påstå. Men...vem vill komma nästsist nästa år? För det är där runt 13 plats som länet som bäst är. Men inte hon. D3 och JAS ska vara hennes prio, om mammsen får tycka. Det gör hon så bra!!! Hon ska bara inse det själv också. Men först bli FRISK. 


Men om man ska skrapa och leta med pincett för att kunna notera ner något som är bra, fint och minnesvärt. Så hittar jag faktiskt en sak. 

Ida var på rehaben igår. Äntligen kom en glad dotter hem med ett besked som väntats på sen "fettofan" förstörde hennes glädjeämne i livet.

Men nu så har hon fått gul/grönt ljus att börja träna innebandy igen.   Kan inte beskriva hur glad jag blir för hennes skull. Som hon kämpat. Men rehab. Och egenträningen ska vi inte tala om. Som en envis hamster som löpt sitt springhjul ur ställningens fäste, är en ganska bra liknelse. Vems jävlaranamma har hon ärvt?

I skrivandets stund så har hon lämnat landet    med ett gäng brudar. Jag tror det blir en del ölprovning...


Hundplan är inte helt gropfri. Men förhoppningsvis snart. Det måste ju finnas nåt att tisslas och tasslas om i "de vises kretsar..." så jag tänker inte skriva mer om hundarna.  (Nej. Ingen hund är sjuk. Men det behöver vi inte ta upp här. Det är roligare när folk ska skapa nåt som inte finns. De tror så bra på sig självas kunskaper om allt.)


Kom att tänka på en sak häromdagen.

Någon som ens noterat all hets över nya regeringen? Självklart! De gör ju bara fel och inte som de loooovade. #buhuuu Jag tycker de sköter sig exemplariskt faktiskt. Om man ska jämnföra med de som suttit sönder stolarna innan. De gör ju som de gjort. Fast lite mera nyttigt. Och lite mer annorlunda. 

Men vad gör det? Man kan ju prova nya saker när det gamla inte fungerar i nutiden kanske???


Rösta rött - Lev blått - Skrik grönt.

Det är verkligen vad folk gör. Allra helst de illröda. Man ska värna om allt och allas väl och lika rätter och miljötänket styr varenda glödlampa.

  • Samtidigt svär de när deras hem förstörs, de äldre rånas och döttrarna antastas. Då ska ALLA förstå hur illa de och deras blivit behandlade. Som typ varenda vanlig svensk blir varenda vecka då..men just nu är de ju DE som utsatts. Det är SKANDAL på riktigt!!!!
  • De hurrar för vindsnurror och kräks över kärnkraft och diesel/bensinbilar är våldtäkt på jorden....och så tankar man jättestora husbilen full (med diesel) och åker på nöjestrippar som egenligen är helt onödiga. Om man nu värnar om miljön, man påstår... Men tar ju också gärna några flyg till värmen lite då och då. Det är ju så kallt och mörkt i Sverige. Bara hos dem, såklart. 
  • Man har finare jobb. Tjocka plånböcker. Bor flott/dyrt och modernt och kisar när de hör om fattiga som inte kan ha sina små kalla lägenheter kvar pga för dyra elräkningar. Kan någon (annan) ha en insamling för de utsatta? Så de slipper skippa padelcupen de anmält sig till just nu...
  • Det skjuts överallt. Mer och mera. Men de där Lärda har inte märkt nåt... Lite svårt att höra skottsalvor från Etuna enda till Danderyd gissar jag. Det har nog välisolerade lyxhus och klirret i champagneglasen på restaurangmiddagarna tar nog bort det mesta av oljud. Skönt för dem. 
  • Man ska låta folk ha sin tro. Leva som man vill. Relioner är mångkultur. Leva med vem man vill. Homosexuella är superbra. Och så ska man samtidigt hålla en islamist i knät så den inte utvisas. För utvisning av en som hatar allt svensk lag står för, är ORIMLIGT. Vad är bland det värsta som finns enligt Islam? Kan vara något om hur man inte får vara bög eller flata...om man vill leva? Kan va så. Det kan det. 
  • Kvinnorätt. Blir aldrig rätt i mellanöstern. Just saying. 
  • Döda allt lantbruk genom idiotiska "miljötänk". Äta behöver vi ju inte göra. Griskött är ju ändå smutsigt. Och vi måste röra på oss mer så vi mår bättre. SATS har nog färdiga lunchlådor som är mycket bättre matval. 
  • Sjukvården är världsbäst i Sverige. Jag kan meddela att jag är facit för vilken lögn det är. Don´t get me started there. 
  • Skolan är framtiden. Synd att framtiden går bakåt utvecklingsmässigt bara. Kan tycka att det är dags att få ge en och annan unge på käften (verbalt före verkställande om så måste) som lärare numera. Det är ju små terrorister som förstör hela syftet med att ha unga i grupp för att lära sig något vettigt. Släng ut dem. Dra en pekpinne eller nyckelknippa över händerna. Jag lovar man skärper sig. Det gjorde jag. 

Nej. Jag ska väl inte sitta här rasista mej heller. Eller ska jag? Om rasism är att gilla det fria tänk och tyckandet. Det fina landet vi hade (nej...det är inte ett skitbra land längre) Inga skottlossningar och våldtäkter är viktigt!

Ja..då är jag väl rasist och sverjevän då.

Själv måste jag nog bara få titulera mig som bara tänkande och tyckande. Det är ju ett så fritt land vi bor i...så det ska väl gå bra??? 

Men motsatsen har säker nån av de Lärde svar på. De har svar på allt. Klyschor finns det gott om att ta till. Vad de klyschorna betyder...?...har de inte googlat fram ännu. 


Nu ska jag lägga mig en stund. Börjar bli lite otrevlig stämning.   Vågar fan ta en smärtstillande. Så jag rider väl ut smärtan, barbacka, med sittsår, på en svankig, ryggradshög pissmärr. 

Det är jag ju som bäst på. 

Måster kurera mig till morgodagen. Måste jobba. Få lön. Eller vad det kallas...

Vi fattiga ska jobba så vi har råd att betala elräkningarna. Vi börjar oftast med att lämna hemmen kl 6 och är åter tidigast 17. Sen har vi betalat mer i bränsle än vi fått ut i lön. Sen gör vi om detta varenda vardag. För det är så man ska göra.


- När man inte är som man bör. Men inte heller tror man är nåt man inte är. - 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards