Alla inlägg under september 2021

Av csa - 28 september 2021 19:54

Egentligen har den varit grå med småstänk från ovan och som alltid blåst från fel håll i Boga. 

Hur kan man bo där????  


Nåja.

 

Helgen som var var jäkligt fin. Jag bara gick omkring och smålog hela söndagen.

Och han där...han var med och styrde upp alla projekt, som sig bör när man har firma.


   

Jag vinner nog inte högvinsten när jag påstår att jag tror någon har kommit på att det finns tikar...som luktar gott...

(första hanen ever som äter i ultrarapid - där är han!) Hur tacklar man sånt??? Aldrig varit med om...på 21 år.  


Som skrivet så har vi hunnit med en helsikes mycket på sista tiden. Och jag blir mer och mer nöjd. Det är nästan bättre än jag föreställt mig.


     

Mycket kvar innan det blir dags att ta tag i nästa område av "herrgår´n". Men numera kan jag andas och har i dagsläget en puls på 68. 


Liiite skillnad har det nog blivit när jag tittar tillbaka på bilder som bara är ca 1 år gamla. Någon dag ska jag leta på riktiga "före-bilder". Då kommer man nog fundera om det verkligen är samma ställe vi bor på.


Ett axplock:


Före

 

Får fasen ångest av att bara se bilden  


Efter  

 

Njutbart!!!!!!


Före

 

Det hade sin charm. (fast jag för alltid minns exakt den trappen ihop med ett korsband som rök...)


Efter  

 

Hej hå va trappen blev högre, bättre och i plan. #ordningsinnettackar


Före/under tiden/under förändring

  

Där var ju iofs altanen väck redan och ersatt av mer bodel. Men när man ser nästa bild så känns det som ingenting i alltet numera. 


Efter/under förändring...

 

Det hemska grönafärgområdet borta...och mitt eget påfunn till staket håller på att hända nu.


Ja. Jag är så nöjd. Såå nöjd. Så glad. Och måste nästan tacka "pandemin" för allt som hänt just pga att man varit hemmavid nästan alla dagens timmar.

Folk har sagt många olika ord på min nöjda tillvaro över situationen. Men nu ksk nån förstår varför. Eller inte?! Hur som, vad andra tycker rör mig inte i ryggen annars. Så inte heller nu. Mitt liv. Mitt hem. Mitt. I love Mitt.   


Tack för allt tok du står ut med K.   Fast jag tror nog du innerst inne hittat fördelar med Kärringens påhitt...

Nästa år kan du få ditt "tak" om jag får "botten"...  


- My home is my castle. Och jag är den Elaka Häxan i tornet. -

 

 


Av csa - 22 september 2021 19:20

Tycker jag väl att det är dags att ge ett livstecken här.


Tiden springer iväg som vanligt i våran familj. Jobb, skola, träningar och hyss tar tid.


Men lite annat också..


   

SM i kabelwakeboarden gick i solens tecken och vi hängde på stranden som supportrar. Hannah hade en bra dag och gjorde nya våghalsiga saker i vattnet.


Hon var ganska nöjd. Men hade en trevlig dag tillsammans med sina bästa vänner. Det är mer värt än resultatet.

Hundarna hade halva stranden med sig hem i de nybadade pälsarna...så de var nog nöjda de med...  


             


Jag har hittat svamp. Och ännu mera svamp. Idas matcher jag har tyvärr fått se från soffan, vi har finåkt, vi har testats negativa efter dryga förkylningar, renoverat, spekulerat och agerat. Fika är viktigt. 


Helgen som var gick på vatten och i hall. Västerås Kabelpark blev en ny erfarenhet för Hannah som tävlat i SWS´s sista tävling för året. 2.0:an gjorde hon superbra!!!! Gav nog lite mersmak gissar jag. 


 


Ida fick möta Rönnbys sk "duktiga"...så pass duktiga att de slog henne både halt och blå... Nåja. Det är väl bara att acceptera att de inte rår på henne och därav ger sig på henne. Vilket är skandal. Men som jag brukar säga: "Sluta aldrig vara jobbig", tar hon med sig vidare. De förlora på otur. De andra vann på tur och inget mer.


Söndagen var hundspa-dag och vi genomförde även Agrias Hundpromenad. Alla nöjda och glada.


   


Något däremot inte behövligt är att jag varit på min årliga synkontroll...och den gick ju inte smärtfritt. Såklart. Det är ju mig det handlar om. Inte nog med att synen drastiskt förändrats... Det upptäcktes även att jag har för högt tryck i ena ögat så nu väntar jag på att remissen ska träda i kraft på lasarettet.   Suckar djupt...


 

Här såg man ju...inget...


Så. Livet fortsätter lägga snubbelben för ett friskare liv. Vilken "tur" man har, som någon sagt...


Veckan är tjockfull av jobb. Det lönar sig inte att vara serviceminded iaf. Det måste jag ta och lära mig. Chefen har också satt upp nya krav och de innehöll både att jag ska ha ett möte med jag (!?) och ta ut mera fyss. Helt orimliga krav alltså.


- Ingen dag är den andra lik. De är omöjligt olika bara - 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards