Alla inlägg under maj 2022

Av csa - 25 maj 2022 23:34

Då blev det som en pyttehelg nu då.

Hade ju gärna varit ledig även fredag...men alla har ju inte jobb som inte behövs.  Om vi säger så.


 

Detta evigt stressande. Känner en som den bilden stämmer hysteriskt bra på. Tyvärr. 


Flight of Christ. Kristi Himmelfärd. Sambons ordval klingar lite mer positivt över. Tycket tiden springer ifrån mig nu. Det är ju NU man vill stoppa tiden och bara njuta. 

Finns väl inget November som går lika fort som Maj??? 


Hunnit med ännu ett tandläkarbesök sen sis också. Det gör, ärligt, ont fortfarande. Men det blir väl bra senare. Det tråkigaste i ämnet är ju det lilla momentet "ÄTA". Är så hungrig..

Förhoppningsvis så blir ena sidan klar på tisdag då nästa besök är inbokat.


Trött som bara den, trots att jag både vilat i ett par timmar OCH gick hem tidigare. Träningen, i komb, med att jag sovit katttskit gör att ögonen går i kors. Går på lite piller just nu. Det blöder och dunkar. 

Men vad jag ska leeeee sen. 


Imorgon är snart här. Och då. Då händer det grejjer vill jag lova.


- En dag i sänder...-

 

Av csa - 17 maj 2022 22:34

Idag kom den första på plats.
Tyckte det såg bra ut.
Men den pedantiskt lagda tandläkaren va inte riiiiktigt nöjd.
Så han slipade, krigade och/men beställde en ny.
Men denna fick sitta på plats till nästa vecka.
Alltså...märklig känsla.

Det har väl varit en stor glugg där i säkert...25 år tror jag. (Sen butchern till tandläkare bröt sönder tanden, tandbenet och allt man kunde ha sönder...)
Men nu blev det 2 i det hålet.

Spännande, smärtsam fortsättning följer....

Flexade ut resten av dagen och somnade rakt av när jag kom hem. I lä, i solen.
Nu har jag polkagrisränder.
Men det var ljuvligt att få sova. Är inne i en obotligt trött period i livet igen.

Orkade iväg och justerade bågarna hos optikern iaf. Blev bättre.

Nu dags att sova igen.
Imorgon är det både grönkläder och träning på schemat.

Av csa - 14 maj 2022 11:35

Jodå. Idag var det visst dags. Isen har ju släppt...så vem kan hålla henne hemma??


 

Galen. 


Jag ska då inte i nå vattenhål idag iaf. Det är smått istid ännu och efter gårdagens "fall" så finns det annat att pyssla med här.


 

Älskar den nya utsikten. Utan dessa jäkla björkar.

Nu får de värma kaminen istället. Perfekt!!!


Annars så har äldre dottern påbörjat sin rehab nu. Det går sakta framåt...


Dagen när hon kom hem.


 

Stadigt paket.


Det som ska bli bättre än bra.


 


Stygnen är tagna och såren ser skitbra ut nu. Så...det är väl bara att kämpa på. Ett bra tag framöver. Men det kommer hon fixa. Hon vet bara inte om det än...


Vi har haft och har en heeeel del på jobbet nu kan man säga. Inga dagar är de andra lika. 


 

Men vi fixar allt. Dressed for it. 


Skulle behöva bada hundarna som är mitt i allt och samlar desto mera i pälsarna. Men, men... Det kommer väl en dag då tiden finnes för det med.


Till veckan är det också dags för tandläkarbesök nummer 2. Första var ingen enkel match, och det går i snigelfart att äta. Hoppas på det bästa och pengarna flyger iväg.


Har nu haft ca ett halvår på mig att klura på en sak...jobbmässigt. På måndag går fristen ut. Jag måste bestämma mig. Och jag tror faktiskt att jag gör det. Jo. Eller...!?... Det finns fördelar och nackdelar i allt. Men det kan vara värt ett test, om det går igenom. Chefen med mig.


Nu skiner solen igång. Så jag har inte tid med detta mera. Det finns ju idioter att störa och besvära. Tjao.


- Another one bites (for) the dust...-

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards