Direktlänk till inlägg 6 maj 2019

Skit och regn.

Av csa - 6 maj 2019 13:19

När man endå är hemma kan man ju blogga mellan "allt uppiggande".  


Just nu tror jag Fan Självt har hittat hit. Eller så är det som på jobbet när jag tror att Dolda Kameran är bakom ryggen. (Dumma frågor alltså...) 


Jag har magtrubbel sen i lördags. På bättringen men vill ju gärna kunna äta och behålla något innan jag sätter på mig löparskorna och ränner för allt vad livet håller. Fick höra, imorse, när jag sjukanmälde mig, att en kollega hade gått hem i fredags för att hon spytt. Så...tack så mycket! Detta behövde jag ju verkligen.   

Har lämnat in u-prov då ryggen inte är okej. Måtte det inte vara nå krångel som kräver medicin eller värre...

Lusen har som tidigare skrivet en trasig trampdyna. Ömtassad men det ser mycket finare ut nu. Skulle behöva få tag på en sån där bra sko åt honom. Den jag har är för det första klumpig och för det andra en högersko.... 

Doris är så skendräktig att hon vägrar äta något alls. Vägrar gå någonstans. Vägrar det mesta förutom att spy då. Påminner mig igen om varför jag inte ska ha nån tik. Kom på det nu. Igen. ORKA!!! 


MEN. Bosse är pigg som fan. Tack gode Gud (eller vem det nu än är som ser till att allt flyter så fint...#ironi) Så det finns iaf EN hund som husse kan kan gå ut och gå med. Jippiii!!

Ja...Doris slipper ju inte promenader för att hon vägrar, om någon trodde det. Men det är ju alltid roligare att gå med en hund som vill röra på sig av egen vilja.  


Regn och sol idag. Och ibland samtidigt. Älskar regnet. Så behövligt. Det har ju nu gått så långt att t o m jag har skaffat mig nässpray "mot" pollen. För något måste det ju vara som gör att jag är så trött, snorig och harklande. Jag skyller på pollen. 


För övrigt så är ju skorpor rätt gott. Man kan leva på sånt? Bara sånt alltså. 


Jag kapitulerar tills det går bra igen.


"Man kan leva på luft, vatten och kärlek..."

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards