Direktlänk till inlägg 28 september 2021

It´s a beautiful life.

Av csa - 28 september 2021 19:54

Egentligen har den varit grå med småstänk från ovan och som alltid blåst från fel håll i Boga. 

Hur kan man bo där????  


Nåja.

 

Helgen som var var jäkligt fin. Jag bara gick omkring och smålog hela söndagen.

Och han där...han var med och styrde upp alla projekt, som sig bör när man har firma.


   

Jag vinner nog inte högvinsten när jag påstår att jag tror någon har kommit på att det finns tikar...som luktar gott...

(första hanen ever som äter i ultrarapid - där är han!) Hur tacklar man sånt??? Aldrig varit med om...på 21 år.  


Som skrivet så har vi hunnit med en helsikes mycket på sista tiden. Och jag blir mer och mer nöjd. Det är nästan bättre än jag föreställt mig.


     

Mycket kvar innan det blir dags att ta tag i nästa område av "herrgår´n". Men numera kan jag andas och har i dagsläget en puls på 68. 


Liiite skillnad har det nog blivit när jag tittar tillbaka på bilder som bara är ca 1 år gamla. Någon dag ska jag leta på riktiga "före-bilder". Då kommer man nog fundera om det verkligen är samma ställe vi bor på.


Ett axplock:


Före

 

Får fasen ångest av att bara se bilden  


Efter  

 

Njutbart!!!!!!


Före

 

Det hade sin charm. (fast jag för alltid minns exakt den trappen ihop med ett korsband som rök...)


Efter  

 

Hej hå va trappen blev högre, bättre och i plan. #ordningsinnettackar


Före/under tiden/under förändring

  

Där var ju iofs altanen väck redan och ersatt av mer bodel. Men när man ser nästa bild så känns det som ingenting i alltet numera. 


Efter/under förändring...

 

Det hemska grönafärgområdet borta...och mitt eget påfunn till staket håller på att hända nu.


Ja. Jag är så nöjd. Såå nöjd. Så glad. Och måste nästan tacka "pandemin" för allt som hänt just pga att man varit hemmavid nästan alla dagens timmar.

Folk har sagt många olika ord på min nöjda tillvaro över situationen. Men nu ksk nån förstår varför. Eller inte?! Hur som, vad andra tycker rör mig inte i ryggen annars. Så inte heller nu. Mitt liv. Mitt hem. Mitt. I love Mitt.   


Tack för allt tok du står ut med K.   Fast jag tror nog du innerst inne hittat fördelar med Kärringens påhitt...

Nästa år kan du få ditt "tak" om jag får "botten"...  


- My home is my castle. Och jag är den Elaka Häxan i tornet. -

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards