Direktlänk till inlägg 21 november 2021

Helg efter Hell

Av csa - 21 november 2021 16:40

En vecka som inte behöver kommas ihåg har passerat.

Den började i yrsel...och det har väl, helt ärligt, inte slutat gunga ännu... 


Men på onsdagen så jobbade jag iaf. Och torsdag och fredag. Torsdagen...suck... Skitdålig dag att ha en bokad tid på Ortopedteknik. Ditresan var ok. Hemresan tog 2,5 timme....   Pga den jävla brinnande lastbilen som stoppa hela E18´s framfart. Överlevde knappt. Hävde i mig piller och allt när jag äntligen kom hem vilket medförde en fredag hulkandes... Det jävla ekorrhjulet man lever i. 


Men jag stog ut till 15. Sen var det bara uppladdning inför lördagens kamper. Den ena var bara omöjlig att förlora. 


Första stopp. Fellingsbro. Hannah har väckt hela laget och det både passades, sköts och gjordes mål. Massor av mål.


 

Ett mål gjorde hon själv. Men annars många snygga passningar och framspel. Grymt bra! Trots att detta hände...


 

Svullen fotled nu. Men den är nog bara stukad och svullen. 

Själv har jag provat det samma en gång. Det slutade med att jag presterade en spagat. Det var inga problem att komma ner. Men jag tror "klong:et" i höften som blev när jag tog mig upp ekar ff i gymnastikhallen i Nibble.   

Så. Tipset. Råka inte få någon annans blad under foten för man åker oftast i backen därpå. 


När vi var på väg hemåt från Fellingsbro så startade Årets Derby i Nibble.   

Den forna, bortkastade klubben...mot den nuvarande, trevliga, framgångsklubben. Med den förstnämndas coachs trashtalking i bagaget...detta skulle INTE förloras.Fanns inte på kartan. Hellre    än förlust..typ.


Domarna hjälpte hemmalaget på alla omöjliga vis!! Men det är ju såååå satans jävla skönt när inte ens puckohjälp lönar sig.  


Storstryk för hemmalaget minsann. Grattis   VI   till 5 mål mot...just ja...inga mål alls!!!!!   Buuhuuu.. Sura som inte kan spela innebandy. Hur sjutton kassa är inte hans eget lag då när de inte ens kan få in ett enda mål på 3x20 minuter???? Obotligt kassa. Banka å slå med IBK är tydligen den enda utveckling de skaffat sig. Kanske ska börja tänka om...då de behöver vända hela serien uppåner för att komma först. Moohahahahaaa!!!!!


Så synd dottern inte va med å spelade. Då kanske det hade blivit några mål till i baken på dem. Om inte annat en handledare i fejset på vissa hade kunnat sitta fint det med. 

Jag unnar dem verkligen förlusten. Och fler framöver. 


Så...glädjen stor! Hade jag varit piggare hade jag nog firat med nån cider eller 3.


Idag började iaf dagen kalas.


   

Happy, crazy!!!


 

...och lite spår man klarar sig utan...


Soligt, kallt och skönt. Glada vovvar. 


Men säg det som varar!? Den tyvärr, överlevande aborten, passar ju på att ställa till allt trevligt man kan ha en trist söndag. Det blir nog så när en hjärncell ska samarbeta med tomrum. 

Den frusna vägen är nu knölig, grusig, lerig...förstörd igen. Jag vet inte riktigt hur ja ska lyckas skapa en avlivningsspruta för människor, utan att googla (vilket jag slutat med då jag inte orkar med reklamen som hör till i efterhand) men jag kommer att komma på ett framgångsrecept. Vet inte om det är innehållet i traktorn eller fordonet själv som ska få smaka första slurpen bara...   Men en dag ska nog rättvisan skipas. Min framgång.


- Fuck idiots! Fuck them very, very much. -

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards