Alla inlägg den 18 december 2023

Av csa - 18 december 2023 23:45

"Såklart" började julsemesterveckan med att jag skulle till Boga direkt på morgonen första dagen. Tandläkaren.


Bra: Fick tänderna putsade och vi tog rtg på alla rötter m.m för att kolla igenom så att bryggorna från förra året satt ordentligt. Det gjorde de!


Obra: En visdomstand behöver lagas. En annan (som jag bet sönder i maj, på andra sidan) bestämdes att den inte ska lappas ihop mera utan helt enkelt dras. Och så bestämde jag mig också för att den 25(?!) åriga lösa/döda tanden nu ska bytas mot inplantat. Problemet är att den är död sen länge. Alltså har tandbenet krypit uppåt. Så om jag skulle få in ett stift där så är risken för stor att den kommer gå rätt upp i bihålan. Känns som att det skulle lätt kunna hända. För det är ju MIG vi talar om. Bestämde ist för att en brygga ska göras där för att täppa hålet efter tandutdragningen. Det kommer blir "billigt" i år igen alltså...


Ny tid bokades in den 27:e. För att dra den döda tanden. Så vi kan börja med bryggan efter nyår när hålet läkt igen... 

Bra Plan.


Resten av dagen gav energi till lite pyntande och fixande. Soligt och fint. Detta ska bli en bra vecka!!!


- Juletid välkommen! -

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards