Direktlänk till inlägg 5 augusti 2020

Öland. Dag 2.

Av csa - 5 augusti 2020 21:45

Ännu en god och lugn natt i vagnen. Chrille kan ju detta med camping nu. Upplärningstiden gick fort men...han är inte så saktfärdig av sig han inte.   

Solen sken.

Dags att se lite mer än camping även för mig.

En rask promenad in mot staden...stoppades efter 700 meter för då var det en trevlig farbror som ville veta, påstå och allt och lite till om berners...och spekulerade i en väl känd kennel i rasen...och att han sen skaffade annan mindre krävande ras...

Vi skrattade. Jodå. Visst vet vi väl om en viss Stora Brogårdens kennel?! Namnet känns bekant...  


 

En kortare skogsmullestig tog oss till en av måste-se-sakerna.


   

En trapp som hette duga. Men det var nog jag som hade det värst i bestigningen.


 

Fint. Massor med folk!!! Så vi beskådade alltet på håll i skuggan istället. 

Kan aldrig sluta fundera på hur det måste varit att bo i sånna där slott förr i tiden. Lite självdragigt men...rätt tjusigt!!!

Smart placerat ställe kan man väl påstå. Med den slingriga trappen ner så kunde man nog smita undan fint. 


 

Going doooooown... Försökte behålla min höjdskräck i schack, se något av utsikten och INTE trampa ihjäl Doris samtidigt. I did it!!!


 

Skulle ha tagit höger till Solliden men...det får bli nästa gång!

Varmt för hundarna och jobbigt för mig.

Vi gick till hamnen istället.


  

Drick-och tassdoppspaus. (för hundarna alltså)


 

Var det alltså här han var öde...på en ö...?...


 
Lantisvovvarna spatserade på som om bryggliv va vardagsmat.


 

Här får nästa års middag ske.


En fin vända på ca 6 km blev det. 


Vad skulle man göra resten av dagen då????


Som på beställning...planerade in en eftermiddagstripp - och då kom molnen som direkt. Perfektamundo.


Hela klanen packades in i bilen och så åkte vi.

Mycket konstiga saker kan man få se på den där ön. Jag har ju som väl känt aldrig varit på någon av öarna tidigare...men...somliga saker måste väl anses vara lite udda även för vana resenärer?


       

Vem kom på att pariserhjul mitt ute i ingenstans, kameler och majsfält i mångfald är passande för en liten ö i Sverige???

Den öländska kossan var bara cool.


Detta. Hört talas om. Men...jag fattar fortfarande inte vad som är just grejen???

Åkrar? Ska de ha namn alltihopa???

   

 

De hemma får då fasen inga namn av mig.


 

Nämen. Där är han ju. Den där Erik:en.


 

Vi närmar oss. Doris och Chrille fick lift över gallerområdet till bron. Nalle...han bara gick han...

 

   

Såå lång va han ju inte som jag trodde. Hur häftigt vore det inte att göra en kåk av denna?? Fast...jag och trappor...näe...vi skippar´t.

 

   

Folk är så kreativa. Fast först måste jag erkänna att jag inte såg någon av dem.

Nya glasögon tack!!!!


 

Den dottern som vill vara med på bild!


...och den som var på sitt inte-vara-med-på-bild-humör...

 

 

 

 

Men. Detta är MIN blogg och att bli lite smygfotad (och publicerad) har ingen mått illa av.   

De kommer ur min livmoder. Alltså äger jag rätten. Eller något liknande...kanske...inte...Äh.

Humöret gick över sen på henne. Bildbevis kommer längre ner. 

 

   

Doris var av samma åsikt som Hannah inför fotograferandet. Men de andra är ju fina tycker jag!



     

Hade velat ta stå och fina bilder på dem alla...men INGEN av dem är i pälsar som ska visas i dagsljus så... Det blev bra såhär tycker jag. Minne är det iaf.


Efter att alla andra hundar på stället skällt ut oss efter noter så var det dags att återvända till bilen.

I sann turist-stil på sambon.   


 

En liten farbror och en liten tant ute och lufsar.
(De längst fram i bild vet jag inte vilka de är)

 

 

Hejdå Erik.

 

Lite kringelikrokar tillbaka till campingen gav oss detta.

 

             

(Trodde helt ärligt att det var kossor på rymmen först...glasögon som sagt...vore bra att få nya...)

 

 

 

En fin dag. Bästa var väl vädret. Liksom anpassade sig... Me like.

 

 
Mrs Sunshine...kom som skrivet...framåt kvällningen...som alla tonårs-grävlingar...  

 

 

 

- Tage. -

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards