Alla inlägg den 15 maj 2020

Av csa - 15 maj 2020 23:45

Då var det fredag, strax lördag, nu då.

Jag har återgått till semestrande för att vara hemma med liten tass - och vila upp mig i samma andetag. Eller om det är kollegorna som behöver vila från mig kanske... Onsdagens erfarenhet talar mer för det sistnämnda.   Att jag kan skapa sjukskrivningar var iofs ingen nyhet, om jag ska vara helt ärlig...


   


Det går fint med Chrille! (bilder ovan på de "slitna" uppfostringskollegorna ) Visst är det mycket busande och sånt som hör liten valp till, men han är ovanligt snäll, jätteglad och hyssen är ganska milda än så länge #peppar,peppar

Det är väl ganska bra övningar för mig att bära honom i trappor, böja mig räta ut, sitta-stå-gå, och dammsugaren hänger efter mig dagligen. Delvis för att jag ju faktiskt gillar rena golv, har tiden nu att städa/skura/plocka och dona, och så gör det ju inget om golven vänjer med att inte alltid vara grusiga   

Utredarna borde vara nöjda med detta också.   En dyr historia med sekretess jag inte tänker gå offentligt in på. Men vi kan väl bara säga som jag har för mig att jag sagt förr: "-...va var det jag sa...?!..."  

Som jag hade velat vara en fluga på en vägg.


Nåja. Det finns Ipren mot huvudvärk. #tipsfrånmig 


I onsdags försökte vi oss på att ta veckobilder lite snabbt. Sambon älskar ju sånt. Och för att det kan ju vara kul för uppfödaren (sån som bryr sig) att se hur deras valp ser ut. Nu blev ju inte resultatet som jag önskar. #skräll Och han var, faktiskt, borstad tidigare på dagen. Men det gick ju "över" så att säga, när man rullat runt i buskage och lera...  

Får väl tänka som så. Om han var fläckfri så skulle han inte bo här. Och inte vara normal heller. 

Resultatet: 


 

Jag såg ju till att de fick en mer "vardagsbild" också såklart. Vem döljer sanningar liksom...  

 
As cute as crazy. I love him.


Dårar.

Alltså den här coronan tar verkligen livet av kändiseliten. Inte kan de shoppa, resa eller fika på stan... Jobbigt! #handhjärtanochstyrkekramar

De separerar, bantar och offerkoftorna stickas på löpande band för det minsta lilla. Idag kom det en riktig högerkrok i media som bet...

 
(utklippt från google)

Det är nu snyft, snor och häxjakt på vilka som håller med honom, och om det är mer synd om honom eller den utsatta kvinnan. Hur kan det ens vara ett alternativ? Han har gjort något olagligt. Att det hon gör inte är att föredra och tyvärr lagligt (tack svenska stenålderslagar för det kryphålet..)

Sen kan jag tycka...han blir dömd av folket på 3 sek men får prata ut i samma kanal som nu tog ledartröjan i att rata honom (?? logiken???) men t ex Timell som setat i rätten och blivit FRIKÄND är som pesten självt och hans program går knappt att hitta på nätets mörkaste vrår. 

Någonstans där tappar de, TV4, min förståelse...totalt. Den fanns knappt kvar sen länge innan men...ja...ni fattar.


Och när man endå är inne på ämnet dårar... Det nyaste nya på CNN. Allas vår Greta. Den skolkande klimatflickan har ju sen länge passerat den talangen och gått vidare, via klimatexpert, till misstänkt-covid-smittad och numera covidexpert minsann!

Jesus är uppstånden. Eller vad säger man?? 

Jag citerar ett twitterinlägg: "-Gå hem, CNN - du är full!"

 

Kompetens kan komma plötsligt. Okompetens läser man sig visst till och får titlar av.    

Ikväll blev jag ursinnig på en lärare. Min dotter alltså...om hon någonsin i sitt liv kommer skaffa sig tillit till en vuxen "i ledande position" så säger det 100 ggr mer om vilken fantastisk människa hon är - än alla dessa vuxna som pissar på henne i tid och otid! 

Vem sitter en fredagskväll och skickar meddelanden med "spydiga påståenden och hot om underkänt betyg" om hon inte rättar till sina plagierade inlämningsuppgifter!!!? Snäll som hon är försökte hon gång på gång ändra det som "kritiseras/anklagas" (och INTE är kopierat) och får på minuten nya meddelanden om HELT ANDRA påstådda plagiat!   Med tårar i ögonen hör jag henne svära och rådfråga syrran sin, och då fick jag insikt i att något stod fel till.


När hon erkänner vad som pågår och även talar om att kärringen "terrat" henne angående denna uppgiften massor med gånger, hela dagen och alltså påstår att hon ska få underkänt i betyg... Då brann det loss hos den här häxan. 

Alltså på riktigt!!!!  Jag sätter en tusenlapp på att kärringen sitter och hinkar vin och ger sig på dottern, av ren djävelskap och obefintligt fritidsliv. Bl a stärks min tro i att något inte står nyktert till när människan påstår att dottern kopierat texterna i sin inlämningsuppift, från en hemsida, som hon även länkar till i sitt meddelande - som något slags bevis.(!?)

Sidan har bara ett problem. Den EXISTERAR INTE. Så alltså vore det väl väldigt övermäktigt utfört arbete av dottern att lyckas kopiera texter från något som inte finns kan jag tycka! 

Jag la mig i och svar fick kärringfan med min underskrift. 

Då hände det som borde skett från början - ingen respons, inga fler anklagelser eller stöddigheter. Nätet blev tyst som i graven.  


Hon skulle bara våga fortsätta.... Jag har nolltolerans mot lärare kan jag säga. Det kan de tacka föregående jubelidioter i kåren för! Och jag har all tid i världen att fixa en sjukskrivning till den här veckan. Det får fan räcka med okompetenta lärare. Håll dem borta från min dotter!!!! 


Bara för att jag kan. Och för att jag inte gör det så ofta. Bildbevis på min favoriträtt som sambon styrde ihop ikväll.   Jag drägglar bara jag ser bilderna.


 

...före grill...


Och efter!

 

För att vara en fiskhatare så älskar jag detta.


Nu snarkar sambon. Lika bra att förbereda mig för en lördag. Gonatt ute i etern. Ta inge skit. Håll er på avstånd. Och ät något gott.


- För att vara kass så är jag rätt vass!"

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards