Alla inlägg den 4 september 2022

Av csa - 4 september 2022 16:15

Pga problemet Mig så styrde vi hemåt. Men ett stopp till kunde man kanske klara av?


Så. Jag kan lugnt påstå - Ingenstans - hittade vi en väldigt liten gullig camping norr om Västervik. 


   

Andasläge.

Förutom när det blev vindstilla på kvällen. Myggornas rike.


Men då gick vi ner till vattnet där vinden ff svepte. Gott med "svalkan" sa grabbarna. ca 25 grader kl 20 men annars så...  


     

Ge mig ett jävla hem vid vattnet!!!


     

     

Att ha koll på matte är viktigt.


Ingen orkade äta nåt (förutom hundarna såklart!!!) så det blev en myggrik, varm, kväll/natt. Jag sov faktiskt. Men så hade jag ju inte sovit på nästan ett dygn innan heller... (Mitt liv ser så ut för den som undrar varför. Det kallas att ha ont.)


Att vakna till detta. Ca 100 stickmyggor. Och ingen var på utsidan av nätet.   


 


Men vilken morgon!!


 

 

...man går ju inte långt från "tomten" innan man är övervakad.

Jag gissar att dessa två jobbar på nån underrättelsetjänst eller liknande.  


 

Efter-frukost-vilan.


Några timmar senare parkerade vi då hemma. Tanken var mera utflykter efter kryandet men... i mitt liv så fungerar inte planering och hälsa ihop. 


När folk tror man fejkar så önskar jag dem "en dag i mina skor" - varje dag. 


Husbilsliv kan jag absolut göra mera av. Så det får det bli.


 


- ...tack...-

 

Av csa - 4 september 2022 14:52

Efter Grännastoppet så drog vi vidare mot en plats där regnet inte skulle.

Japp. Jag föredrar värme och sol är jag är ledig. Who knew that?   


     

Karlskrona.


 

Gissningsvis turen var med oss. För det var liksom typ slut på platser strax därpå.


Målet med husbilstrippen var delvis att besöka platser vi aldrig varit på. Och den här staden hade varken regn eller tidigare blivit besökt. Så det blev ju som bättre än bra det.


Men en väldigt konstig ö var det...


            

2 tomtar och en herrans massa troll...


 

Nappträdet var ju urgulligt.


Och varma dagar kräver svalka.


       

Salt vatten...inte så gott nej...

 

Let´s stänka ner husse när han minst anar det!  


En liten promenad blev det såklart. Kylda magar och tassar redo!


     

 

       

En alldeles för lång vända för matte. Men fint var det! Och massor med folk som både ska klura ut vad rasen heter och påtala allt däremellan. Finns det inga Berners i Karlskrona alltså?    Jo..men inte såååå stora berättade en karl. (Ok?! Märkligt...) 

Nalle gjorde en liten flickas dag genom att vara den han är. Genomsnäll. Såg på håll att hon spanade in grabbarna så jag gick helt enkelt dit och frågade om hon ville klappa. En blandning av panik och drömönskan lös i hela ansiktet på henne. En skeptisk mamma bredvid. Men. Problem löser man. Så hon vågade klappa och sken värre än solen när vi gick vidare. Hennes mamma sa nog TAAAACK 3 miljoner gånger och var tårögd.

Dagens goda gärning. #check 


 

Lite vila efter milen... Inte minst för den som inte ska gå så långt. Jag alltså. 


     

 

 

Lite mera rundtur på ön...


     

Vi gissar att detta var Kärleksträdet (tror jag det hette?)


 

 

Grabbarna som alltid är på topp!


Matte kan väl (halvdöd) konstatera att trots blåmärken och allt trasigt, mera trasigt, att Karlskrona får betyg: 


 

Rätt nöjda grabbar. "-Vi kan den här stan nu matte. Vi är störst och det snyggaste som funnits." 


 

Sover björnar gott under markiser? Svar Ja! 


Sen blev det som dags att ge upp lite efter nån dag. Av olika anledningar.


 

Den ubåten låg som på grund kan man säga.


- Sol. Alltid sol. -

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards