Direktlänk till inlägg 4 september 2022

Destination Aldrig-varit.

Av csa - 4 september 2022 14:52

Efter Grännastoppet så drog vi vidare mot en plats där regnet inte skulle.

Japp. Jag föredrar värme och sol är jag är ledig. Who knew that?   


     

Karlskrona.


 

Gissningsvis turen var med oss. För det var liksom typ slut på platser strax därpå.


Målet med husbilstrippen var delvis att besöka platser vi aldrig varit på. Och den här staden hade varken regn eller tidigare blivit besökt. Så det blev ju som bättre än bra det.


Men en väldigt konstig ö var det...


            

2 tomtar och en herrans massa troll...


 

Nappträdet var ju urgulligt.


Och varma dagar kräver svalka.


       

Salt vatten...inte så gott nej...

 

Let´s stänka ner husse när han minst anar det!  


En liten promenad blev det såklart. Kylda magar och tassar redo!


     

 

       

En alldeles för lång vända för matte. Men fint var det! Och massor med folk som både ska klura ut vad rasen heter och påtala allt däremellan. Finns det inga Berners i Karlskrona alltså?    Jo..men inte såååå stora berättade en karl. (Ok?! Märkligt...) 

Nalle gjorde en liten flickas dag genom att vara den han är. Genomsnäll. Såg på håll att hon spanade in grabbarna så jag gick helt enkelt dit och frågade om hon ville klappa. En blandning av panik och drömönskan lös i hela ansiktet på henne. En skeptisk mamma bredvid. Men. Problem löser man. Så hon vågade klappa och sken värre än solen när vi gick vidare. Hennes mamma sa nog TAAAACK 3 miljoner gånger och var tårögd.

Dagens goda gärning. #check 


 

Lite vila efter milen... Inte minst för den som inte ska gå så långt. Jag alltså. 


     

 

 

Lite mera rundtur på ön...


     

Vi gissar att detta var Kärleksträdet (tror jag det hette?)


 

 

Grabbarna som alltid är på topp!


Matte kan väl (halvdöd) konstatera att trots blåmärken och allt trasigt, mera trasigt, att Karlskrona får betyg: 


 

Rätt nöjda grabbar. "-Vi kan den här stan nu matte. Vi är störst och det snyggaste som funnits." 


 

Sover björnar gott under markiser? Svar Ja! 


Sen blev det som dags att ge upp lite efter nån dag. Av olika anledningar.


 

Den ubåten låg som på grund kan man säga.


- Sol. Alltid sol. -

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards