Direktlänk till inlägg 1 mars 2023

Närmare Fonus än Köping

Av csa - 1 mars 2023 17:15

Idag och igår vill jag inte uppleva mer i mitt liv.

Jag har ju,för att knyta ihop allt, men mage som varit utslagen sen i augusti. VC-cykelreparatörerna har försökt lura i mig allt från stress till IBS till glutenintolerans och alla andra lätta lösningar de ger ut för att de ska slippa en...


Det blev dock till sist en remiss (efter DT och 20 andra test), när jag bråkat tillräckligt mycket, och tarmarnas innehåll skulle då idag undersökas på ett av de två värsta sätt man kan tänka sig. De som vet de vet...

Och inför detta så ska viss förberedelse ske. Först en hel vecka utan riktig mat. Sen...ja...ett oerhört hemskt medel kan man kanske fint kalla det, skulle ju tas. Totalt 2 liter i 2 omgångar, av det absolut äckligaste man kan tänka sig, säger jag. Nåt nytt medel. Tack för att ni måste prova det på mig. Sker det igen så dör jag hellre.


Om det gick bra?

HELL SOO NO. Från kl 20.00 tisdag till kl 05.00 onsdag så bodde jag på toaletten. Och för den nyfikne...de sista 3 omgångarna var rent blod. Kl 06.00 skulle nästa liter ner...med samma sörja. Och då var det då dags att bo på toa ännu mera...

Kl 10,00 skulle vi åka mot lasarettet. Jag minns inte riktigt. Men Jag kan ha rabblat mitt testamente för familjen...det kan ha skett. För jag har nog aldrig varit så matt, slut och uthängd som där och då. 


På lasarettet så minns jag tyvärr inte allt.

Jag var så yr att ss undrade om jag gick på lugnande...

Under hela undesökningen så matade hon mig med Festis och tog blodtrycket stup i ett.

De konstaterade att jag kanske var överkänslig mot nya supermedlet. No shit????!!!! Skulle man inte vara halvdöd av det? Märligt... 


Om det gjorde ont? Oja. Om jag var helt med i matchen så jag nog uppfattade det som andra hade uppfattat det - onej!

Jag halvsov nog mest...när de inte väckte mig för att kolla om jag svimmat av. 


Och undersökningen slutade såklart med mer än bara det den skulle vara. Det är ju MIG vi talar om.


Läkaren började med att ta 5 biopsier av tjocktarmen för att han ville analysera om jag kan ha en inflammation som inte syns. För det kan visst hända. 


Sen så plötsligt säger han:

Ch*st**a maskinen har hittat nåt här... För att du ska slippa gå igenom detta snart igen - får jag skära bort det på en gång?

Jag tror jag svarade jag.


Så vips så tröck de i mig en helledundrans smärtstillande tjoho i blodet och jag kände inte ett smack.


Så var det ju så att sen skulle man ju jobba dagen därefter men då det blödde...så var chefens å snäll så jag fick ta semester några dagar innan helgen och vila ut.

Grymt tacksam! För jag glömde be om sjukskrivning... 


I 5 dagar blödde det. Men skulle åka tillbaka om det blödde mer än 1 gång. Men det stod faktiskt att man kunde ha svinont också. Det hade ju inte jag.


Jag åkte inte in. De kan inte ge mig val. Alla som känner mig vet hur det går med valmöjligheter och Mig.


- Än lever liket. Tror jag. Jag har inte mandat att besvara sånt. -

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards