Alla inlägg den 11 december 2014

Av csa - 11 december 2014 22:04

Trots att "någon" snott mitt Blacklist idag... (och ersatt det med Sex and the city-filmen!!?) så får kvällen nästan bli som planerad.
Filmen är ju rätt skoj...så jag förlåter "dem".

Brasvärme.
Te.
Nyduschat nermyst i soffan i morgonrock.
Klurar på morotsfrossa...

Torsdag.
Våran "lediga" dag. :-)
Egentligen städning på schemat också. Men jag bara svimmade av efter lunchen. Så kommer nån förbi o stör sig på't ska jag genast visa vart dammsugaren, moppen o dammtrasorna finns.
Kanske hinner imorgon? Fast då står berner-bad på priolistan förstås...

Vaknade till efter 16. Åt middag och prioriterade promenad.
Det blev lite nostalgiskt...

Vårat 1:a hus. Det vi byggde ut med 50%. Där vi skaffade Basse. Där världens bästa Falcon, och liten Puck, satte Berner-statusen...
Där vi just blev klara med bygget, hade bastu, fiiiinaste enorma badrummet, "skiljsmässoväxten", Malin o Mats, Marko på taket...o en miljard underbara minnen från ...o så hittade vi nuvarande huset o flyttade då hit för 12 år sedan.
-25 grader. Byggfläkten. Takmålning kl 2 på nätterna. Galenskap!! Och sen gick allt av bara farten...tills nu.

Det är lite känslor i det där Lustigkullahuset. Glad det är sig likt.
Fick hemlängtan. På nåt sätt. Skumt.

"Natt-sluss"
Hoffa fick inte bada. ;-)

Nu ska jag jobba på att sova HELA natten strax. Och sen kämpa för att inte kliva upp innan halv 7.
Sovmorgon på en fredag är bannemej inte synd.

Av csa - 11 december 2014 14:25

De finns!!! De är inte många. Men EN är mitt leende varje dag vi ses.
"-Det går inte att vara nere med en Elin!" (Stämmer mycket bättre än Nalle Phu's ballong-variant!!!!)
Efter 7mötet imorse hittade jag min arbetsplats såhär. Nåt så gulligt hade redan där o då räddat min dag.
Nu är detta alldeles för mycket!!!
En kram är liksom overkill.
Men....

Tomten släng dig i väggen!!! Jag har nån bättre än Du i mitt liv. Som inte är påhittad.

Sagt det i över 5 år. Säger det för alltid. Alla borde ha en egen Elin. Men långt ifrån alla har förtjänat en. <3

Tack för att Du är Du! Alla dagar i veckan! Alltid där. Alltid här. Alltid en vän - Rakt igenom. Förtjänar det bästa. Älskar dig min Solstråle <3

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards