Direktlänk till inlägg 18 september 2017

5 nysningar och en Malingsbohelg

Av csa - 18 september 2017 10:45

Jodå. Hej från SnorRiket.

 

Mina bästisar!


Ligger i sängen och ska försöka få ner några rader tänkte jag. Ögonen värker och rinner, febern toppar och dalar, hostar upp lungorna och låter som en flismaskin när jag andas.. Great..Stina blev sjuk hon å...  


I fredags efter lunch började det liksom i halsen... Otrevligt. Men inte dödligt. Och på ren irritation stannade jag kvar till 16. Jaaa veeet. Inte smart. Men jävligt. Det räcker för mig. 


 


Åka ut med husvagnen den här helgen var sen en tid tillbaka bestämt. Och va fan. Sambon hade haft sin lediga dag med att färdigställa allt, så efter en dusch och packande så satt jag i bilen. 35 minuter efter hemkomsten. Bra jobbat!!

Sen började febersvettningarna...


Mamma o pappa var redan på plats så vi fick hjälp med att rigga upp tältet och maten gick ju i ett jehu då supergrillen verkligen är super! 


Sen blev jag sjuk. Vilken jobbig natt!! Host och snörvel och kallsvettningar. 


Men lördagsmorgonen bjöd på sol och varmgrader. Och hundarna ville ut och röra på sig i skogen. Lite frisk luft har väl aldrig skadat? 


       

 

 

 


 

Pappan är förvisso lite ihopskjunken...men...ser det inte ut som att han har krympt också...?!  

Den lille till vänster är ju matten lille Nalle. 9 månader på dagen. 


 

En finbild.

Nästa finbild förhoppningsvis i borstat och badat tillstånd och inte i skogsmullestyle  


Efter några ynka kilometrar (det var vad jag orkade med) så var vi åter på campingen och ganska snart så försvann sambon och dottern iväg med fiskespön och Bosse passade på att smita ur förtältet (till vänster i bild) för bättre viloplats tydligen...


 

Hunden som gör som han vill. Flyttade till morfar. Favoriten liksom...


Själv låg jag däckad resten av dagen. Okul!!!!!! Fiskarna nappade men högg aldrig. Och jag har nog aldrig varit med om att campingen varit så fullsmockad. Fasen va kul för de nya ägarna! De är verkligen helhärliga killar som tagit över. Nästa gång kanske man är så pigg att man kan testa den nya minigolfbanan också. 


Söndagen blev det lite fiske för karl och Hannah. Ingen fisk upp den dagen heller. Sen packade vi hop med ett kort avbrott för att hälsa på en Berner! Killarna överlyckliga i att det fanns en "samma som dem" där. Glad och go Jenni och helmysiga ägare. 


Sen dess har vi alltså bara kommit hem och jag ligger där jag landade.


Men om nån dag ska jag nog vara på benen igen. Mycke vatten!! Mat är rätt ointressant för det smakar bara varmt eller kallt. 


Krya på mig! Och sköt om Er!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards