Alla inlägg den 11 september 2017

Av csa - 11 september 2017 20:42

Hej Bloggen!

Jag har inte glömt bort dej...jag har bara levt lite i det farligt IRL.  


Jag har varit på jobbepartaj i Herrfallet. Det var riktigt, riktigt roligt!! Procenten gick inte min väg utan peaken landade på nästan förargodkänd tror jag.   Det är nästan så man hade önskat att man va lättpåverkad. Då hade man kanske glömt lite av sånt man inte ville höra/se. 


 

Grilla, pladdra, umgås, skåla och skratta utanför arbetet. Rätt najs.


 

Mörker-Kubb. Snudd på extremsport. Stackars Kalle...han mindes tyvärr mina kast..med blånader...  

Mitt lag vann. Stort.


 

Some of us. Some more..some less...och så vidare...


Lördagsmorgonen började nästan innan fredagskvällen var över. Sov väl kanske mellan 4 och 7. Sen (jovisst!!!! inte ens en lögn) så snurrade jag, Madde och Elin ihop en jävla god frulle. Att jag skulle få 5 tummar upp för äggkokning i höftmått....och kaffebryggnings godkänt UTAN bryggare...de kan vara nåt att plita ner på meritlistan! 

Städade in i slutet gjorde jag, Mu, Tobbe och Micke.

Nästan gång. Då blir det några andra.   


Bakis då? Jodå. Det var man nog allt. Mest pga för lite sömn gissar jag. Men hem kom man och så efter en kaffedunk, dusch och innebandy som morot så hamnade man i Kungsörshallen.


 

En av de få vägar jag hittar i Kungsör. Iofs så kanske det inte finns så jättemånga fler...vad vet jag!? Men jag har iaf dispens/besökstillstånd att åka till hallen. Av Kim och Peter. De påstår att de inte vågar sig ut i "stan" när jag är å hälsar på. 


A-lagspojkarna gjorde det bra. Vann. Som kvällen innan. Och morgonen innan. 

Kvällen blev inte långrandig. Hemmagjord pizza, gos och...gonatt.


   


Söndagen började med rivstart mot hallen igen. När sambon fick hoppa in som materialare då blir de så. 


 

Öden hall. Inför.


Blev en lång men trevlig dag där. Träffade hela Doris familj och hon fick gosa och även gå promis med Elias. Alla nöjda och glada.

Vi...vi fick uppleva en bra semifinal och en ännu bättre final. Prispengar och fin buckla hem till Hallsta. Skitkul! 

Mindre kul är väl att jag lyckats tappa en halv tand...

19:e ska jag få den fixad. Tills dess får man nog snusa friskt. För det hjälper faktiskt. 


Nu är det dock måndag och kväll.

En något irritabel arbetsdag. Fått asmycket gjort och klappar mig själv så mycket på axeln att jag snart har fjällat klart solbrännan. Men nån ska väl uppskatta mitt jobb. så då lär det ju vara jag själv.

För ärligt så har jag ingen ledning som är nåt att hänga i julgranen. Den ena nyser mindre än jag och är tjejklen. Den andra gör det vi andra inte får. Alltså man kan fan bli vansinnig för mindre...


För att se fram emot nåt. Imorgon är det fortsättningskurs. Tycker det är intressant. Och jag tror det är lockande. 


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards