Direktlänk till inlägg 28 mars 2021

Hittepå...Go! Go! Go!

Av csa - 28 mars 2021 22:15

En lite för blöt helg...


 


Bra - Snön är nu väck!

Mindre bra - lera....kallt regn...brrr!!!!


Något som inte alls bekommer han som gillar att gräva, rejsa, marodörera (om det order finns, så är det just det han gör). Men firman håller han levande i alla väder. Både inne och ute. 


 

Chrilles Alltjänst. Med tumstocken i högsta hugg, så hjälpsam så. 


Han och Nalle var mest arbetsledare. Det behövs visst sånna med. Vi andra rev massor och jag storstädade hårbollar och damm inne. Med många pauser, som iaf verkade inte vara tillräckligt många för söndagen hade inte guld i mun direkt...  


Vad för Hittepå?  


Svar: Hehehe...  

Jo...det första vi hittat på är att riva. Mycket som ska bort. Container är på ingång och den vill bli mättad med allt brännbart som kan hittas. Det kommer absolut inte bli några problem. Hoppas den går att tömma i halvtid. 


   

Det finns lite att ta av.

Staketet är ju inte ett dugg vackert. Men måste man spärra av, så inte hundtassar ska få spik- eller skärtramp, eller bli vargmat, så tar jag vad vi har. Inte fan köper jag ett nytt staket och slår upp när det bara är provisoriskt!!? Nu kommer ju det provisoriska vara rätt länge men...

Idioten har så lång hals när han passerar så jag kan tänka mig att pryda det nya staketet med svenska flaggor faktiskt. Har hört talas om att sånt stör fanskapet...  Hur kan en landsflagga störa? I det land man bor i? Jag tänker inte hjälpa idioten att packa för flytt...men jag kan absolut höja en skål och utbryta ett jubel om ett flyttlass gick härifrån. Igår.


   

Blött är sött. Fluffigt är fyfasen så mycket gosigare!

 


Vädret sinkade oss lite. Men istället har vi hunnit kolla upp en massa webway som ska kollas. Det är inte som att bygga Rom på en helg. Så tänka till och jämnföra har man lite jobb med. Eller ganska mycket. Jag är både snål och svår.    Sambon kommer få huvudvärk.


Det blir mera staketrivande i veckan. Sen lite ringande till leverantörer. Tacksamt så plingande en av dem hit redan idag med ovärdelig information. Så nu blev det lite tänka-till. Men det löser vi. Vi löser allt. På vårat vis.


- Hey-ho...Let´s hurry! -




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2021 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards