Alla inlägg den 30 oktober 2016

Av csa - 30 oktober 2016 20:15

Hur kan man ens ha mage att skicka ut en 10-åring i ett utvisningsbås för "Fördröjande av spel"?????

Min dotter åkte ut på det idag.

Min dotter vet inte ens vad det begreppet innebär.

Det enda hon vet är att utvisning är något man får när man varit dum. Krokodiltårar och 20 övertalningar om att domaren var idiot och hon är bäst fick jag ta itu med pga den jävla "snorvalpen" som lekte domare. Tack!



Av csa - 30 oktober 2016 00:00

Dags att ställa om klockorna igen gott folk!

Nu nalkas det mera kyla, mörker, blåst och innan man ens vill...jul.

Bara 7 veckor kvar tills det vänder igen.


Ni vet sommaren?! Den varma sköna!! Den är hälsosam.

Folk får så mycket tid till övers (i höstmörkret) för att bli sura, trötta, griniga och låta munnen tala innan huvudet tänkt.


Kom på en sak idag. Man brukar ju säga att när man har små barn, och så lämnas de själva en stund, för att leka med Lego...och det blir tyst... Det är DÅ man vet att det på riktigt händer grejjer - som inte lego´t är involverad i!!! Har ni tänkt på att det numera är precis sånna beteenden som vuxna har? När det är tyst...då vet man att det är nåt på gång. Och oftast, tyvärr, inte något legobyggande där heller.   


I torsdags hade man en mycket intressant kväll. Skolbesök. Helt ärligt så funderar jag på hemundervisning för dottern. Skandal!!!! På min tid fick vi kvarsittning eller blev skickade till rektorn för mindre förteelser än vad vi fick uppleva... En fick t o m pris på scen för att "...under så kort tid i Sverige ha lärt sig både prata och skriva svenska...och på sitt hemspråk (???) ha utvecklats massor...". Starta osämja fanns det minst 10st av hans vänner att uppmärksamma. Undra när det priset delades ut...?

Ni får ursäkta mig men jag förstår inte...FN...va det temat???

Hela arrangemanget tog nästan aldrig slut heller.

I sista sekunden lämnades dottern av på träningen och den andra kunde hämtas. Middag klockan 21 kändes ju sådär... När sen yngsta, klockan 21:30, kläcker meningen: "-Mamma...?!...jag skulle vilja gå på halloweenddisco...imorgon!"

  

Andas Stina. Har du tur överlever du natten...


Igår kom den räddande ängeln Elin hit och fixade Hannah till discot. Har man förtjänat en sån vän?? Vet inte. Men hon ska ha eloge för detta, mycket därförinnan och att hon är den hon är. På jobbet lär det väl aldrig hända. Hon är inte modellen som kysser chefen i aktern liksom. Chefen har inte förtjänat det. Inte rollen heller.


Tack gode någon för att jag nu har semester (efter helgen såklart). Skönt för somliga att inte få höra det de inte vill höra under ett bra tag. Spännande att komma tillbaka sen (och få höra vad jag gjort den här gången)... Jag är en förbaskat produktiv människa. Farligt produktiv. Tydligen.   


Idag då. Nutid. 2 innebandymatcher att nöta träbänkar på.

En på hemmaplan, när äldsta dottern spelade. De förlorade. Men kämpade väl! Inte minst min dotter. Hon är grym!!! Synd hon fick så kort tid som forward. Och ännu mera synd den hon delade uppdraget med... Som back är hon fantastisk.


Andra matchen var i Örebro. A-laget hade brist på målvakter så sambon fick förfrågan att vara den "andre". Klart han ställer upp. Tur var väl att han slapp göra ett inhopp. Tur var det INTE att laget vann med 10 mot 0 mål. Domarna var ett par likt de där gubbarna i Mupparna som sitter på balkongen...


Sen blev det en stallsväng för intag av de 3 fuxarna. En hade visst haft en mycket bra dag. Ena sidan var inpackad i lera. Hann tyvärr inte åtgärda det...


Resten av kvällen... Jag har druckit en hel del. Kaffe.

Gonatt.


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards