Direktlänk till inlägg 20 januari 2018

Match(er), träning och...skål då´rå!

Av csa - 20 januari 2018 20:54

Det är underbart med helg! Aaah...ni visste det redan...    Bra!! 

Jag fortsätter fundera på hur jag ska lyckas skaffa mig 7 lördagar i veckan, btw. Alla andra dagar däremellan är ju bara onödiga. 

De gör att man aldrig är utvilad. Aldrig har tid för alla måsten. Aldrig ledig... Nä. Jag måste lösa det här problemet. 


Hur som.


   

Dagen började (egentligen tidigare..men då var det svart ute) med att katten satte ribban. "-Är det inte vår..än?? Hur länge ska det där vita vara där?? Jag strejkar!"


Vi fick båda inse att svaren blev nej, säkert för länge och...lycka till.

Det är synd om oss...  Styrkekraaamar. 

Sen blev det som det brukar.

Några ruskas vakna, frukostar intas på alla olämpliga vis, någon duschar, andra byter kläder överallt, alla springer över varann..sen pang-pang i bildörrar och rivstarter iväg på matcher. Helt normal lördag. Å vi gillar´t!


 

Hannah for till Örebro på sin match. Förlust 7-3. Motståndarna...-03:or delvis... Suckar argt och hatar Idioten Karlsson bara jag tänker på det. Varenda gång.   

Den andra.I Vardagsrummet, i den nya snygga matchtröjan...och hon gör ÄNTLIGEN mål!!!!! Snyggt som fan uppe i bortre nättaket.  Besökarna fick se sig kvitterade. Och det slutade med att laget vann, till domarens förtret, med 5-2! Romfas tappra försök..och missuträkningar gick inte hem. Hallsta trummade på, dunkade in mål, mammorna i upplösningstillstånd och klacken "sjöng" så fint så. Ring Idoljuryn. INTE.   

Meeeeeen domaren. #jagbehövervalium    Han försökte bedöma publiken t o m. #jaggeruppdenlapplisan 


Så...blev det eftermiddag. Och skakeln gick sönder. Mera sönder. Och vi fick improvisera träning... Och idag så var det matte som fick honom lugnare och mindre raket:ig. Nu är det ju synd att mina fingrar och armar dör så fort i kylan...annars hade vi nog hållt på ännu. han är en kul lite filur!!!


 
Huvudpersonen. Och statisterna. Vilken höjdarrulle.


Pizzan har nu sjunkit. Cidern kommer i eftertexten.


 

Det är kväll och en bra lördag i minnet. Det enda lilla som fattas...va sugen på bio, IKEA, Lagerhaus, Jysk, Biltema, jorden runt-resa... 


Imorgon...SKA jag ha sovmorgon!!!! Och förhandla fram lite helg-OB och övertidsersättning...om jag ens ska lämna sängen innan lunch.   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards