Direktlänk till inlägg 17 oktober 2021

Söndag igen.

Av csa - 17 oktober 2021 14:54

Idag är jag "klimatsmart" (inte förstör klimatet för familjen genom att halta dem tidsbelastade) och stannade hemma när de drog mot stan.


 

Såhär ser det numera ut varenda morgon utanför ytterdörren.


Jag halkade illa i fredags när jag skulle åka till jobbet. Då var det dock plusgrader ute. Den dagen gjorde det mest ont efter att jag nästintill gått ner i spagat. Igår hittade jag nya ömma punkter och idag är det andra. Och en hel del domningar...


Det var som fel människa att göra hastiga rörelser kan man säga. 


Ida har Länsträning halvdag och de andra ska leta kläder. För vem har råd att elda igång elementen och få varmt i det här landet????   Alltså jag är nu så urbota less på MPs makt att jag snart tar och gräver fram olja på tomten, eldar bildäck och bygger eget kärnkraftverk!!!!!!!!!!!!

Att tanka är den värsta mardrömmen av alla.


Jag har snart inte råd att jobba mera. Det är sant.


 


Har idag bara plockat och stökat runt så gott det går. För det går ju inte så fort eller bra ens.

Ida och Kaj gick långtur i finvädret (jag svär inombords som inte kan följa med) så hundarna är nöjda och trötta, utslagna på golvet.

Vi har plockat in och undan en del på tomten. Jag klurar på vad jag ska göra med den där lila skönheten (blomma) som blommar ännu och inte ens ser så trött ut. Att klippa ner och ta in verkar ju som att be om att ha ihjäl den. Så den får stå...nån dag till...


Igår var jag på hemmamatch. D2serien. Fast hemma blir då Surahammar...så allt är förvirrande.


 

Dessa 4...är ingen lätt match. De finns några till av deras kaliber. JASspelare "egentligen". 


Tråkig förlust. Tråkiga motståndare som nog inte är så kassa att de behöver ta till hand-i-ryggen-och-andra-fuligheter för att vinna. De vann. På det och i resultat.

Min dotter blev bokstavligen knockad (skallad så hon höll på att tuppa av på plan) och hade huvudvärk igår...

Hon, och samtliga Id:or, 3st, i laget åkte ut på 2minutrare för Otillåtna trängningar (nej!) igår. Makalöst.


Men men. Det är bara att komma om och nu kan D2 deras spelsätt så det är väl bara att mata på med samma vid nästa möte, tänker jag!?


Tidigare i veckan så har det även varit infall av Corona, restiktioner, viktiga möten och kryssning. Jag fick godis. Jag är nöjd.


 

För att göra livet roligare så målar man naglarna. I en piffig färg. Eller nåt...


Veckan som kommer innehåller 2 lasarettbesök, matcher, träningar, optiker, pizzaparty och...säkert en hel del oplanerat tok. 

Det enda bra är när allt far fram i hastighet är att jag snart har semester igen!


- När de förbjuder dubbdäck så går jag ut i strejk! För kränkning!!!! -


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards