Alla inlägg under december 2014

Av csa - 11 december 2014 14:25

De finns!!! De är inte många. Men EN är mitt leende varje dag vi ses.
"-Det går inte att vara nere med en Elin!" (Stämmer mycket bättre än Nalle Phu's ballong-variant!!!!)
Efter 7mötet imorse hittade jag min arbetsplats såhär. Nåt så gulligt hade redan där o då räddat min dag.
Nu är detta alldeles för mycket!!!
En kram är liksom overkill.
Men....

Tomten släng dig i väggen!!! Jag har nån bättre än Du i mitt liv. Som inte är påhittad.

Sagt det i över 5 år. Säger det för alltid. Alla borde ha en egen Elin. Men långt ifrån alla har förtjänat en. <3

Tack för att Du är Du! Alla dagar i veckan! Alltid där. Alltid här. Alltid en vän - Rakt igenom. Förtjänar det bästa. Älskar dig min Solstråle <3

Av csa - 10 december 2014 20:58

Som svar:
Syftet är. De bryr sig ju. Annars läste de inte ;-)

"Alltid retar det någon..."

Guldhajen i hamn! Hejja Hannah <3

Av csa - 10 december 2014 18:58

Det är ingen rolig läsning.
Men det är sant. Påhitt och förskönande har jag ju aldrig vart bra på. Inte ens överdrift.
Och det är ju ännu värre! Egentligen.
Och ingen behöver läsa vidare.

Irr och trött.
Trött på vuxna. Mest. Överallt är de. Fega. Klantarslen. Står inte för nåt de gör. Ber absolut inte om ursäkt ens. Gör "aldrig" fel. Har inte brister...
Idioter.
Och de är säkert nån sån bakom just Din rygg just nu.

Va är de för värld vi sätter barn till?
Varför lär vi dem nåt vi inte ens står för själva? Lysande förebilder!!

Livet går inte rakt ens i hörnen. Och klaga får ju bara andra göra såå...

Men Försäkringskassan kan jag lätt ge en känga just nu. Varför har de IT-tjänster när man inte ens kommer in på över en timme nu?

Ge mig heltidstristess tack!!!!

Ge mig nåt nedförslut. I nåt. Fy fan för 2014!!!

Av csa - 9 december 2014 23:35

De va vackrare IRL.


 

 


 


  

Men såhär. På bild.

Ser ju bara ut som om nåt spöke ska dyka upp på allihopa!   


Tur ingen av oss är mörkrädda. #host, host


Och...det var allt jag hann med av skrift idag.

Innebandy-VM, innebandyträning, möbelhämtning och pizza "åt" all tid. Och Yvonne stal den övriga. 


Nu kom natten. Måtte den stanna länge.





Av csa - 7 december 2014 20:19

Vadarstövlar vore nåt.
Pälsar klippta.
Helgen slut.
Ingen bil.
Bra samtal imorgon?
Mot nya mål.

12 dagar kvar.

Av csa - 7 december 2014 11:40

Fast man är i läget man är...
Det är motsägelsefullt. Eller inte?
Får ju höra bl a om hur envis jag är såå... Ta't eller sörj.

Det kommer aldrig ändras.
Kommer hellre ALDRIG sluta tycka som jag, skita i andras normer eller göra mig till nåt jag inte är.
Det är nog rätt provocerande. Märker jag.
Fan va jobbigt det måste vara att tänka till om allt...för att passa in??
Aldrig varit i det stadiet. Inte jag. Eller helt enkelt...hur fasen ska jag kunna komma ihåg med vem jag ska vara hur???
Näe.

Fake är det för gott om.
Vad brukar man säga... "-Den som pratar dynga MED dig pratar även dynga OM dig..." Mmm.
Tur man vet vilka som är o inte. Tur man är vuxen.
Den enda man slåss med är sig själv. Det kanske är för att "vi" är lika kloka. Lika envisa. Lika starka. Den enda jämnbördige motståndaren. Vilken gladiatorkamp! ;-)

Höll nästan på att vara riktigt otrevlig offentligt igår. Kanske borde.
En tyvärr bekant som det ju är så synd om 8 av 7 dagar i veckan...ojjade sig....igen...
Asså va har de för problem??? Och att folk orkar ojja med???
Ja spyr på't.
Det sköna som sagt. Är inte den jag förväntas vara. Kan le åt allt...för jag har aldrig varit inpackad i alltet.

Den enda bästa. Med hedern i behåll.

Envis!!! Vem fan har lagt ben där jag inte kommer åt dem??? ?

För översocial. Men annars är vi rätt lika.

Av csa - 6 december 2014 19:09

Schleeeten idag.
Some call it Hangover. I really don't know ;-)

Men kulig gårdagskväll var det!!
Iaf enda tills jag fick min bula i skallen. Kärring.

Förfesten var nog roligare på sitt sätt. Men lite för kort.
Uppträdande, mestadels trevliga arbetskamrater, BÄSTA bordskavaljererna, ok mat, underhållen.

Damen till vänster på scen. Linda Varg. Idol. Ja visste väl att ja sett henne nånstans. Fast då rödhårig dårå.

Minnet är kort o dåligt. Men ibland tänder det. ;-)

Idag då.
Seeeg, som sagt.
Och vad gör man då??
Ligger kvar i sängen? Täcket över huvudet? Äter pizza till frukost?

Nä. Man "jobbar".

A-lagsmatch o protokollförare. Händerna skakade som asplöv och när sambon håller i volymknappen till matchmusiken...aj! Mitt lilla huvud som redan hade bongo-trummor på insidan.
Han ska få igen :-P

Nu ska det iaf intas middag.
Hungrig som få!!!
Sen ska jag nog vila på saken...hehe...

Av csa - 4 december 2014 22:22

Det bästa med torsdagar!! Blacklist.
Näst efter att det är dagen innan fredag då...

Och unget klokare efter idag. Sa nog inte så hemska ord (för att vara jag) till lönekärringen när hon ringde imorse!??
Men tänkte desto fler.
Och det redan röriga...blev bara värre.
Förstår verkligen inte!!! Inte alls!!!

Och kan inte sluta fundera över...hur många rätt har det varit på dessa 5 åren? Törs man undra ens... #ångest

Men nu bör jag ta en frivolt in i duschen.
Det blir en lång och sen fredag imorgon. Hoppas jag hinner sova lite på lunchen!! Annars sover jag nog innan förrätten kommit...

Det SKAAA så bli kul imorgon!!
Puffarna å Jag. <3

Men musen mår inte så bra... Hehehe!!!!

Och katten verkar strejka?

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards