Direktlänk till inlägg 18 april 2015

Lördag. Fotjävel. 38,2,

Av csa - 18 april 2015 19:07

Efter att nu har nyst i några dagar, däckat i vidrig huvudvärk en dag, torrhostar, rinniga ögon, "dog" innan 22 igår... Grattis Stina! Det är lördag. Du är ledig. Det har varit rätt soligt och varmt i lä. Och nu har du över 38 grader i omloppet.

Man ska inte klaga.  

Foten retar gallfeber på mig och GÖR ONT. Har alltid haft kort stubin innan nu. Nu vågar knappt Skatan väsnas utanför. 

Svullnaden klart nergången men..varför gör det ont????? Under hålfoten och baktill är värst. Orka gå till läkarn. Här hos oss får man ingen hjälp.

Knäckte till den idag. Det var helt klart osmart. 


Årsmöte för hundklubben idag.

Den skulle jag åkt på med sambon.

Sen ville barnen annat... Eftersom sambon var förslagen av valberedningen som ny ordförande för klubben så var det han som fick "förmånen" att åka dit.

Och valdes. Under jubel och hurrarrop...   

Att han ställer upp (för exakt så är det!!) är mer än många andra orkar försöka. "Vi" har redan arslena fulla, men klubben behöver en ordförande. Våran underbart perfekta ordförande Stefan finns ju inte med oss längre...

Varför är det inte gaselllöpningar mot det jobbet och andra styrelseposter??? 

För att det är så mycket lättare/roligare? att sitta hemma och klaga på/veta bättre än t ex en styrelse!! Japp. Jag skrev just det. Många har ju sjukt mycket åsikter. Folk skickar ju in motioner de brinner för!!! Vore det inte bättre att ta upp lite face-to-face? Och en klubb är ju dessutom inte EN människa. Vi är väl närmare 1400st medlemmar har jag för mig. Tillsammans. Ideellt jobb sköts bäst tillsammans. 

Vi har varit med förr. Många gånger förr. Har minne av en klubb vi "bodde" på en gång i tiden. När vi fick nog av att andra knappt tog undan sin kaffekopp, vi själva aldrig fick tid för det VI var där för, och lämnade stället, lades den underligt nog ner. Det var gruppkänsla det! Just saying. 

  Så TACK KAJ (och TACK Stina, då mitt liv påverkas gaaaaanska mycket av att MIN TID klipps i mindre och mindre bitar för varenda uppdrag som kommer "ivägen" för mina, hundarnas, hemmets och barnens måsten och varierande önskemål om hur en fritid ska sättas sprätt på) för att VI finns för andra.   


Kom som en nyhet för mig vi har endast ett 20-tal medlemmar i klubben. Ok +1 då. Jag var ju inte där.

Nähäää?? Det finns fler? Men jag tror inte alla andra var hemma med barn eller på kryckor ELLER jobbade...så... När chansen fanns att tycka live....

Är det fortfarande bättre med FBforum. Lite spännande. 


Påminn mig igen varför det är olagligt att försöka leva som man påstår sig vara??? 


 

Soldyrkaren Doris mådde fint på förmiddagen.

Jag försökte men fick gå in pga ögonen och huvudet som inte känns helt. 


Glad över en sak idag. TV4-utbudet för oss som inte gör nån nytta.

Herr Oscarsson gör politik nästan kul och så var det både damernas och herrarnas SM-finaler på eftermiddagen.


 

Rätt snyggt tagen bild av mig va?   

Första tekningen på herrfinalen (a really "kodak-moment" då jag fota samtidigt som bilden försvann typ)...tagen på en TV, på 5 meters håll med en sketen Samsungmobil. 


Jäklar va jag vill spela själv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fast...blir mest arg bara nu av att tänka på det. Så jag kämpar för att inte tänka. 


Nu är äntligen hela familjen hemma. Det var den "lediga" lördagen det. Klockan 20 börjar den här. Jiipii.  

Dags för middag så småningom. Gladiatorerna. Nåt gott i glaset kan jag tänka mig. Sen Beckfilm. 

Funderar starkt på att börja skriva på min bok. Men ögonen svider..och dagen är visst inte dag längre?! 


Kanske helt enkelt bara ska göra som Doris gör tills ugnen piper "klaaaaar"...


 

Härliga vovva.

Skulle kunna tänka mig Dorisvalp faktiskt. 

Eller 2.



 
 
Ingen bild

Sis

18 april 2015 21:10

Känner mig lite skyldig....

csa

18 april 2015 22:22

Haha!!! Du är söt. Love ya!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards