Alla inlägg den 4 april 2015

Av csa - 4 april 2015 23:36

DET är väl en headline jag inte tänker skriva fler gånger direkt.

Dagen som började så..."skoj"...

Sovmorgon!!!! Wonderful! Bättring i ledet. Most wonderful!!! 


 

Triss i rump..jamenar dubbla gulor!! Eller hur va det Carola?   


Sen dags för ägg-skatt-jakt för brudarna innan lunch.

Ett 20-tal ledtrådar fick de kämpa med. Hehehe... De började hos en kanin på nedervåning...till övervåning...ut ut huset...från tomt...in på tomt...in i huset...ner i källarn...och ut igen...och t o m cyklelavstånd till en ledtråd...som sedan slutade i tvättmaskinen i källarn, där Påskharen hade tvättat.   


 

"-Hur mycket fritid har ni egentligen??? Jobbiga föräldrar!!!!"som ena dottern pustande sa när hon trampade iväg mot bäcken för att hitta...en påskmust med ännu en ledtråd i. 


Ja...de va skoj. Mest att se hur mycket de grubblade och var tvungna att samarbeta för att lösa hela pusslet. 


Sen inte så skoj mera.

Jag som bara skulle ut och hjälpa barnen...

  

Akuten 5 timmar.

Nedblodade människor, illamående människor, skrattande(!!?) barn, gnälliga gubbar, folk utan vissa kroppsdelar  , sura kärringar... Jag hyperventilerade både av smärta och att tålamodet tog slut redan efter 34 minuter där. 

Men bara man kommit innanför entréområdet så gick de fort. Eget rum...tyst och skönt...inga blodiga historier... 


   

Yrkesskadad jag???   Jag hittade ju bekanta på hyllan!! Och bad samtidigt för mitt liv att slippa prova dem.


...undersökning, röntgen, INGA SKELETTSKADOR/INGET GIPS!! ( !!!!), hemgångsråd..blablabla...och adjö söta "syster" Magnus!   (Carola!!! Jag vet vad du just nu tänker! Fel!!!!  )


  


Och nu dödstrött. Och helvetiskt ont!!!

Hur ska man lyckas sova? Någon med droger alt. gummiklubba att klappa till mig med så jag somnar...välkommen!!!!     


Imorgon installerar vi hiss, Kaj. Eller slutar använda foppatofflor. Eller både och. Eller helt enkelt bara sitter still och äter godis i soffan.





Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards