Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Måndag. Ledig. Bra måndag.

Av csa - 29 december 2015 00:42

Ny vecka startad.

Om jag ska vara ärlig så hade jag inte den minsta lilla koll på vilken jäkla dag det var idag. Förrän sambons klocka ringde. Tidigt. 

Men jag gick upp.

Och gick ner under filthögen i soffan och så vitt jag minns så somnade jag där. 

Gjorde inte ont någonstans!

Eller jo. Det gör ganska ont överallt. Det var visst lite spring igår. 


Snön har kommit. Som vi redan sett allihopa, ja. 

Barn och hundar åkte ut. (Gruppbild förevigad! Fasen så bra jag är!!!!) 

Dammsugaren åkte fram, tvättmaskinen fick jobba. Vintern är mysig. När man är inne.   

Just då var det väl ganska ok grader också.


 

Fina färger på eftermiddagen.


Sen skulle vi ut och gå.

Men det blev en sambo som skolkade lite. Och så började Sverigematchen, JVM. BRA MATCH!!! Det "lilla" jag såg.

Målisen, Väggen numera kallad, gjorde då inget fel alls. Duktiga smågrabbar. De kommer gå långt de. Smått avis på chefen som var på plats. 


Så framåt sent kom vi oss iaf ut och gick istället.

DÅ var det isbjörnar ute. -12 uppe på varma sidan av kåken. Ville inte veta vad det var neråt våra domäner. 


 


 

Mörkt va det (såklart) också. Men mobilen tar rätt ok bilder för det måste jag säga. 


Med blixt blev det jättevitt. (till vänster. Samma träd som bilden ovan, då utan blixt, såklart) Utan...ser man knappt den vackra vovven. Men. Han är ju där. Det vet man. Matte var ju där!!!   (ljusade upp bilden för att visa att man iaf ser konturerna av han)


 

Tog faktiskt nån bild med riktiga kameran idag, gruppbilden t ex.

Men nu är orken trött så jag får ladda ur den imorgon, eller nåt. Har ju semester liksom. Man vet inte hur dagen riktigt slutar då inte. 

Vart har jag lagt bort miniskidorna???? Sparken?? 


Annars så är det som vanligt.

Folk har nu julat klart och har så lite för sig så de återgått till vardagligt klagande, snokande och surande. Tänk att först svor man för att det inte va vinter. Nu svär man för att det kom för lite snö. 

Undra hur Svenskar kan anses va ett glatt och gästvänligt folkslag? Måste stött på nå invandrare för att hittat dem? 

Well, well.


Jag kollade på Minionerna istället för att sura jag. Med döttrarna och en sovande sambo. Ida skratta så hon kluckade. Hannah hade nästan lika kul hon. Men hon har ju nyss sett den.

Klart sevärd! Om man har humor(n). 


Skulle duscha nu när torktumlarn va klar.

Det ser inte ut som jag orkar det inte. Tur det inte är hasta-la-vista imorgonbitti. Döttrarna lär ju sova längre än till 7 iaf. De kom i säng runt 00.15 "-Vi har ju looooov!!!!"      

Egentligen finns det ju inget bättre än att kliva in i en varm dusch på morgonen. Men vem fasen hinner sånt på en vardag? Inte nån som går upp före 5. Men är man ledig så... 


Trista meddelanden idag. Tacksam...men ledsen blir man... Kramar!!!!!!


Ju mer man tänker ...ju mer säker blir man på att man gör helt rätt i allt man gör. Man kan mer, står framför allt för mer, talar om mer, lyssnar mer. Inte konstigt de man har, har man. 

Att man sen ska ta hand om det man skapat. Där verkar det ta stopp. Blir lite jobbigt. Och då har jag fått mitt. 

Ska det vara ska det vara. 

Och så bra det kommer bli!!!!


Och drömma får man. 

Och har ni nån minut över för nonsens. Kolla in "Oljebarnen: Bloggare" på Aftonbladet. Jösses. Där fanns det tid. Och drömmar. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards