Alla inlägg den 4 december 2015

Av csa - 4 december 2015 23:45

Så var då v49 i arbetskläder slut.

43 timmar skrapades samman och det har behövts både tålamod, och bitande i läppen, för att fått den gjord.

Man ska ha förståelse för folk. För att de är "si eller så". Ledsen. Jag har det inte.

Folk...eller rättare sagt...som inte har något bättre för sig än försöka framställas i rampljuset på andras bekostnad kommer för alltid att gå fetbort för mig.

Jag TÅL inte sånt!!!!

Men jag ÄLSKAR att få dem dumförklarade.

Och då behöver det långt ifrån handla om personligt mot mig.

Jag ställer mer än gärna mig framför andra för att ta den första smällen. Om jag tycker det är rätt.

Jag är av modellen som tycker att Skit ska skit ha! Det finns inga enkla vägar för mig. Jag tänker inte göra vägen enkelt för någon som går över "lik" för att komma sig uppåt. Det är inte rättvist. Och orättvisor...det ordet har inte min förståelse.


Vi pratade i veckan om långsinthet.

Jag kan vara grymt långsint. Hämnd behöver inte vara av det sjuka slaget. Det ger mig mer tillfredsställelse att vara det där lilla skavsåret i hälen. Det där dåliga samvetet. Den som alltid står och ler... Jag har förvånandsvärt bra minne, stundtals. Ånger är en helt annan sak. Men kommer den inte till sin rätta så ska iaf inte minnet blekna.


Vädret äro med oss.

Om man gillar oväder.

Imorgon får jag kolla upp bilen då jag hade ett halvt träd instoppat under den på hemresan. Helga sas inte vara här. Men mer än vad hon bjöd oss på behövs inte.

Chockerande att strömmen inte försvann. Den har ju gått för mindre.


Imorgon blir det tidspyssel. Det är matcher, jobb och trevligheter på schemat. Grisiga promenader i regn att väntas.


Idolfinalen sågs. Barnen tränade innebandy på övervåningen. Eldats. Myst. 2 möss - adjöss. Gonatt.



Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards