Alla inlägg den 20 december 2015

Av csa - 20 december 2015 00:01

Sovmorgon. Klockan 9. Hade då varit vaken x antal gånger men tvingade mig själv att somna om. Vore väl själva pfrrojsk om man inte kunde sova tills det iaf var ljust ute!?


Lite av mycket. Och uppladdning inför.


 

Ligan som både väntade på att golven skulle bli klara, bli tillsagda att gå ner och att cykelturen kom på tapeten.


Därpå. 2 av 4 hann med att bli badade!

Grusliga väder...men nu fluff och arom. Me like. 


Vidare.

En for på avslutning med sitt innebandygäng. Innehållande både innebandy, pizza och Minionfilmen. Och en hel del bus!!! 

 

Vilket rövargäng. Tappra ledare!! 


Nibblehallen. Ett kapitel för sig idag.

Sambon. Först stå i mål. Sen glädjerop över att INTE behöva stå i mål. Jag andades ut. 

Sen...

  Va fan hände??

Var verkligen ALLA spelare i klubben upptagna idag???? Nummer 8...ojoj...   Han ska jobba nästa vecka hörrni!!! Och gärna utan kryckor, krämpor och/eller rullator!! 


 

Chef i arbete.

Imorgon rör han sig nog...stillsamt...som bäst. Vilket påhitt. Spela match. Efter...30(??) års vila?? Finns det ingen övre gräns i ålder för sånna här...deltaganden? 

De vann iaf. Det kan man inte ta ifrån honom ens. Dock hade nummer 8 kunnat vara pappa åt samtliga i motståndarlaget. Är det nu man kan säga: "Gammal är äldst!"?

Va nu det ska vara för ädelt med det?


Chefens hund hade haft kul under kvällen.

Hopplösa. Hungriga. Snattare!!

Letade halvt ihjäl mig efter sista skärvan på kattens matskål som låg i bitar på köksgolvet när jag vi kom hem. Såg framför mig att någon skulle börja blöda från munnen eller spy skärvor....

Men tack och lov!!! Sista stora biten låg under hundbädden. Den som hon ofta ligger i. Jag lägger det pusslet.


 

Någon ser skyldig ut. Sätter sig hos pappa när hon får skäll. 

Hmmmm!!! Imorgon blir det bad av lilla skabbråttan. Kortpälsad Svinto... Grisburst. Usch. 


Lovade en vän att ta det lugnt nu. Ikväll alltså. Så det höll jag. Doris också. Sambon också, jodå.   

   

Avslutar med ett STORT GRATTIS till Bosses och Nitas 5åringar idag.

Bosses förstfödda. Det är nåt speciellt med dem, bara för det.


 


Nu är det natt.


Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards