Direktlänk till inlägg 29 maj 2016

Gräsligt väder! Även för en Inoff ;)

Av csa - 29 maj 2016 22:45

Morsdag idag. Mor (Jag)...satt inpackad i en bil med sin familj kl 8-isch.

En "kvart" till inoffen skulle väl gå bra?! Vädret skulle ju bli bättre...under dagen...

Dagens påstående lyder numera: "-Det ska bli bättre väder under dagen...någon dag...någon gång under den dagen...men den dagen är inte idag!"

Om vi bortser från ca 4 minuter sol då.


Båder Tessi och Doris var anmälda idag. Tessi skulle få göra sin andra vända i livet och Doris, minsann, skulle debutera! Hur fasen skulle detta sluta? De skulle ju dessutom in ungefär samtidigt i olika ringar. Och matte bör inte springa. Hm...

Värktabletter.


Doran började i sin ring före Tessi skulle in.

Har numera iaf fått se och höra live att Doris låter precis som en Doris ska när hon har sina konstiga ljud för sig. Det var nämligen ca 10 st "Dorisar" på plats och de lät. Mer och mindre. Allihopa!   


Och hur gick det då för våran lilla skrutta?


 

Lysande!!!

Endast slagen av en veterantik som var MÄKTIGT SNYGG!!!

Men jag tror nog ingen var så duktig debutant som Doris. I den rasen. Hon slog ju en öppentik som var som en bodybuilder...  Bra jobbat husse!! Gå är...ett jobb du mäktade bra ju...!!  


 

Och i ett tält strax i närheten... Kippade det i skorna innan jag ens hade rört en hund i en ring. Great!! Hur tänkte jag?? Stövlar, våtdräkt och t ex regnkläder hade ju varit smart val av kläder för dagen!!! Men...


Det blev dags för Tessi.

Pillertrillad matte tyckte det vore kul att få prova lite. Jag frös ju som en gris. Röra på sig kanske??? (Har tyvärr bilderna kvar i kameran på Tessi...men de kommer i en annan blogg senare...)

Så vi tog oss några varv ihop. Herrgud va hon är snäll!!!! En riktigt liten prinsessa.

Domaren gillade henne också. Så hon fick sitt HP och BIR. Ja. Hon va själv vuxen berner. Men kritiken var fin och de ord som sades utanför protokollet av domaren Jahn Stääv gjorde inte ont de heller.


 

Så gick det!


Som synes fick vi ju vara med i vuxen BIG.et också. Där var det iaf konkurrens! Men de slog vi!!!!  Och roligast var det nog att slå Njuffen. Ägaren blev nämligen lite suris om man kan säga så. Uttalanden som:

"-Inte fan åkte jag hit för att komma 2a inte!!!!!"

och

"-...blev slagen av en jävla Berner Sennen....!!!"


haglade på rätt friskt. Made my day a bit brighter!!!   Hur kan man bli så sur?? Det är en inoff!!! Det är en träning liksom. Ja..jag fattar väl inte sånt?!


Hann fota lite idag i all väntan. Satt dock kvar i tältet...men... Jag hade ju även med mig en mästerfotograf!!!! På frågan om hon älskar utställningar fick jag många miner till svar av henne...


 

Den här minen var iaf söt att se. Tänk va glad man kan bli av att få lämna regnet och sitta i bilen istället!?    


Som sagt. Regnet varierade i kraft under hela dagen. Vind därtill. Det kippade i skorna. Brallor leriga och det rann innanför kläderna.

Men annars så var det rätt kul!!!! Liten tillställning, gulliga arrangörer, trevliga domare i båda ringarna. Vädret kunde ju inte de rå för. Domaren för "de andra raserna" var dock mer kär i sina små än oss stora... Så Tessi fick ingen BIS-placering idag när vi fick henne i ringen. Placering borde hon ju fått såklart!!!    Nejdå. Skojja såklart bra. Hon skötte sig utmärkt i ringen och utanför. Sover när inget händer. Glad och go hela hon. Det är det viktiga!!!!!!


Väl hemma 20 min senare så var det bara att hälla lervatten ur väskor och sätta upp tält på tork. Det blev ju lite omsköjning på det då...

Jag tror jag nu fått ordning på temperaturen i kroppen nu.

Det tog lite tid.

Fasen så jag har fryst idag!!!!! Säger åt barnen att klä sig ordentligt. Klär sig själv i tunn tröja och en ännu tunnare jacka.


Och så har man då avverkat ännu en dag med massa tankenötter.

Måtte man få sova nu. Imorgon känns strax som här. Och jag mår illa av bara tanken på den. Även om jag längtat efter den i flera veckor.


Avslutar med en må-bra-bild.


 

Min gullunge!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards