Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Hoffa, 1 år =))

Av csa - 28 april 2014 22:35

Inte vet jag vart tiden gick...för var inte detta nyss? 



   

Just hemkommen.

Ullig och gullig.

10 kg.


Va som hänt sen de bilderna togs?...tja..."lite grann"...


 


 

...typ 55 kg...

...och är väl runt en 67+ hög tror jag...har inte mätt han men har Bosse som måttstock och han börjar se liten ut. Han är 68 typ. 

Men Hoffa är ju knappast färdig på långa vägar. 

  


Det är nästan så man inte tror det är samma vovve. Om det inte vore för att sussarna och sättet är preciiis det samma som då. Fullt av kärlek!!! Bus. Charm. Lycka. MYS!! 


Fast han har inte varit så nöjd idag. Bortsett från benet han gottade sig med i timmar. Eller den påbörjade gropens fortsatta öde, för all del...  

Ett tag stod det 32.2 grader på termometern. Vindstilla.   PHU!!!, sa Hoffa, och visste inte hur han skulle lyckas fly med sin tjocka päls.


Jag har lyckats sitta still idag och tänka på INGENTING!   Kan ha berott på värmen. Eller som jag hoppas på, att jag börjar hamna i riktig fas igen. Hoppas, hoppas, hoppas. Inte ett endaste "springa-omkring-irrande-vart-va-jag-va-ska-jag-göra-nu-eller-vakna-och-stå-i-givakt:ande" på hela dagen! Det hände inte igår kan man säga. Känner mig riktigt stolt!!!


Nåt man upptäcker när man börjar sitta still och bara ser sig om är att jösses! De händer ju saker nu!!  

Björkarna i full fart. Thank-you-very-much...säger karln (mest), hundarna (till viss del) och även dottern (blev som knockad av detta igår, för första gången i sitt liv) som snorar, nyser och kliar sig i ögonen för fullt hus. Jodå. Även jag, som inte är allergisk, nyser som besatt emellanåt och känner hur det kliar i näsan... Börjar man använda glasögonen så förstår man...allt. Verkligen ALLT har en hinna av gult pollen. Husvagnens tak fick jag syn på. Blääää!!!! Golfen, vanligen mörkblå är...blääää-gul!!!den med. 


Men så finns det vackra detaljer också.


 

"Lundbackens Parfymeri"

Den doftar ljuvligt!!!

Blir lika glad varje gång jag "hinner med" att se denna. Den blommar inte många dagar inte...och av någon anledning så har vi lyckats vara borta flera år på raken när den blommat..så vi blev rätt paffa första året vi upptäckte att denna ens var ett blommande träd!

Nu när jag är hemma så hinner jag ju faktiskt njuta av denna utsikten och alla bins ackordarbete som pågår hysteriskt där nu!! Dock är den nog tidig i år. Brukar vakna i mitten av maj. 


Ännu en okej:ad dag på min checklista. 

Inte ultimat. Men fullt godkänd. Att kunna andas lugnt. OCH SOVA!!!!!! hela nätterna. Tänka bortanför. Koncentrera sig på HÄR och NU. Läsa en bok i stillhet!!! Öppna en dator och kunna sitta still vid den i några timmar utan att...  


Eller att fullkomligt skita i saker. Och folk som inte ger en något gott utan bara tänker på sitt och sitt igen. Sånna som ger ett halmstrå men ska ha ett palats tillbaka. Usch!!! Må de aldrig mer hitta tillbaka, inte ens i nåt litet hörn av mitt liv. 


Lugnt och skönt.


 



 
 
ZooZoo-Jenny

ZooZoo-Jenny

30 april 2014 12:57

Hej Hoffa!
Jag får gratulera i efterskott. Hoppas du hade en riktigt bra 1års dag!

Jag följer din blogg och tycker den är riktigt bra! :)
Jag har ett förslag om en generös rabatt för dig och dina läsare! Maila mig om du är intresserad, friends@zoozoo.com :)

Varma hälsningar,
ZooZoo-Jenny

http://www.zoozoo.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards